9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

waarom is Photobooth in spiegelbeeld?

Mijn nieuwe 24″ is voor mij de kennismaking met Photobooth – prachtig programma, hele gekke en leuke foto’s in een handomdraai, maar WAAROM maakt hij de foto’s in SPIEGELBEELD?
    Misschien is dit eerder gevraagd, maar in de zoekfunctie niets erover gevonden. Ik snap het niet.
    Kan je er ook iets aan doen? Als je iSight gebruikt als web cam is het beeld WEL normaal en dus niet in spiegelbeeld

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is een reflex: Als ik een foto van mij wil maken met mijn linkerhand omhoog, steek ik juist mijn rechterhand omhoog. Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

Bijdrager
    MacAanZee

Nee, het is ECHT in spiegelbeeld. Als je met een fototoestel een foto maakt van jezelf in een T-shirt met een tekst erop, dan is die tekst gewoon leesbaar. Maar de foto via Photobooth is in spiegelbeeld.

Bijdrager
    MacSjon

ik zou eens kijken bij instellingen. Volgens mij kan je daar voor spiegelen kiezen. Maar als je je linkerhand opsteekt en op beeld gaat er rechts een ahdn omhoog is dat voor de ‘overkant’ nog steeds links.

Maar je kan dus kiezen voor spiegelbeeld of foto wat je wilt.

ps photobooth rules. Hoeveel feestjes zijn er vastgelegd met photobooth kan ik al niet meer op mijn vingers natellen.

Bijdrager
    MacAanZee

Bij de effecten kan je kiezen voor spiegelen ja, maar dan krijg je twee plaatjes. Dat is een effect. Maar “normaal” gesproken is alles in spiegelbeeld. Ik ga bij de instellingen kijken – maar waar staan die?? Ik zie in het menuutje links boven geen “voorkeuren staan. trouwens: als ik mijn linkerhand opsteek, is dat in beeld ook links en daar moet het dus “rechts” zijn. Het is dus echt spiegelbeeld.

Bijdrager
    yvinhei

Volgens mij is het in spiegelbeeld, omdat mensen zichzelf voornamelijk kennen van achter een spiegel. Heel veel mensen hebben het probleem dat ze zichzelf niet ‘mooi’ vinden op foto’s (geen spiegelbeeld), maar wel in de spiegel (dat beeld kennen we nou eenmaal het best). Dus dat heeft Apple denk ik gedaan voor juist de gebruiker…

En daardoor zou het ook makkelijker moeten zijn om reflexen als linkerhand omhoog steken, beter moeten gaan als je in spiegelbeeld werkt.

Het is een idee…. :wink:

Bijdrager
    Hemmik

Kijk even bij het “wijzig” menu, daar is de onderste optie voor het spiegelen van het beeld!

Bijdrager
    MacAanZee

OK, ik zie het! Maar daar had ik spiegelen NIET aangevinkt staan. Nu heb ik dat wel gedaan (dus wel gekozen voor spiegelen) en NU pas komen de foto’s normaal (dus NIET in spiegelbeeld) in beeld!
    Vreemd!

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”yvinhei”

Volgens mij is het in spiegelbeeld, omdat mensen zichzelf voornamelijk kennen van achter een spiegel. Heel veel mensen hebben het probleem dat ze zichzelf niet ‘mooi’ vinden op foto’s (geen spiegelbeeld), maar wel in de spiegel (dat beeld kennen we nou eenmaal het best). Dus dat heeft Apple denk ik gedaan voor juist de gebruiker…

En daardoor zou het ook makkelijker moeten zijn om reflexen als linkerhand omhoog steken, beter moeten gaan als je in spiegelbeeld werkt.

Het is een idee…. :wink:

Da’s precies wat ik bedoel, en dan met name het onderste.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.