4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Waarom is mijn Mac wakker?

MacPro early 2008 Yosemite

Waarschijnlijk is mijn mac om drie uur wakker geworden en gebleven met dit soort activiteit (plaatje)
    Als iemand dit kan duiden?
    Bijvoorbaat dank,

Bijdrager
    tarun

com.apple.xpc > wordt door Apple uitgelegd voor developers. Voor leken zoals ik niet helemaal te snappen.

Jouw specifieke probleem heeft iemand anders ook. Hier meer.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

mdworker is Spotlight. Heb je genoeg vrije ruimte op je harde schijf? Gezien je een Mac Pro hebt: hoeveel harde schijven heb je daar in zitten?

Je kan Spotlight (tijdelijk) stoppen door de schijf(en) in Systeemvoorkeuren > Spotlight in de privacylijst te zetten. Als je deze er dan weer uithaalt gaat Spotlight de schijf opnieuw indexeren. Het zou kunnen dat de Spotlight database corrupt is geraakt, en het daarom niet meer goed werkt.

Je kan het ook via Terminal doen:

sudo mdutil -i off /
    sudo mdutil -E /

Het eerste commando zet Spotlight uit voor het opgegeven volume, de het tweede commando verwijdert de database. Om Spotlight weer aan te zetten vervang je in de eerste regel off door on.

Bijdrager
    TBITW

Hoeveel procent cpu gebruikt mdworker? Als het dit significant veel is (meer dan 40% voor langere tijd) negeer dan het bericht hieronder!

Je kan in activity monitor zien bij welke bestanden mdworker vast loopt:

Activity monitor > mdworker > i(nfo icoontje links bovenin het venster) > Open files and ports

Hier krijg je dan een lijstje met bestanden die gebruikt worden door spotlight, als hier een niet-systeem bestand tussen zit (je herkent bijvoorbeeld de naam van een programma) kan dit invloed hebben op wat mdworker doet. Probeer in dat geval het programma te verwijderen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.