6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Waarom is er nooit een foto met het nummer 1000 op een iphone?

en geen 2000 en geen 3000. Het was mij al opgevallen bij de iPhone 5, en nu de 6 ook over de 1000 foto’s heeft gemaakt zie ik dat de teller van 999 naar 1001 gaat. Iemand enig idee wat de achterliggende reden daarvoor kan zijn?

Groet,

Arjan

Bijdrager
    SunKeeper

Waarschijnlijk om een naamsconflict te voorkomen met andere bestanden in iOS die schijnbaar wel 1000, 2000, 3000, e.d. heten.

De enige bestandsnamen uit iOS die we kunnen zien (zonder gekke jailbreak-gebeuren) zijn die van de foto’s, de rest zien we niet.

Bijdrager
    curryhano

Waarschijnlijk dezelfde reden waarom er geen foto 0 is neem ik aan. Van 1 tot 999, dan weer van 1001 tot 1999 en zo verder. Ik zou het anders ook niet weten…

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk, maar wie ben ik.. dat het een manier van schalen is binnen iOS om te voorkomen dat iOS en met name de foto’s app zo traag als OMT wordt wanneer je er veel data in stopt.

Waarschijnlijk verpakken ze foto’s in setjes/bundels van 1000 stuks, zodat het systeem duizend stuks kan laden en dan pas aan de volgende duizend begint. Open jij de Foto’s app op iOS dan bekijk je volgens mij meestal altijd de laatst toegevoegde foto’s als eerste, stel dat de laatste is foto nummer 1250 heeft dan zou dat beteken dat iOS niet 1250 foto’s hoeft te laden maar gelijk naar setje nummer 2 gaat – eerst 250 foto’s in dat setje laadt en zodra die geladen zijn gaat het verder op de achtergrond met setje nr 1 en de volgende 1000 stuks laden.

Waarom niet 1000 maar 999 ? Waarschijnlijk omdat Apple het zo heeft gemaakt dat de Foto’s app één foto bevat die voor ons niet zichtbaar zal zijn maar die iOS wel kan herkennen als een soort van bookmark die aangeeft dat het systeem een setje moet maken en beginnen met bundelen. Deze template foto valt dan steeds op positie 1000 – 2000 – 3000 en wordt mee gebundeld om een afwijking in de totale telling te voorkomen.

Zoiets zou mogelijk zijn. Zeker nu Foto’s vaak in iCloud zitten en mensen makkelijk 10.000 foto’s op hun iPhone / in de cloud hebben staan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Komt omdat ze in groepen worden verdeeld, na elke 1000 een nieuwe groep. http://www.engadget.com/2009/08/26/delving-into-the-iphones-dcim-folder/
    Je kan de naamgeving van de foto’s veranderen als je in .plist gaat kutten.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Dank voor de reacties, de link van Usain was erg verhelderend. Jammer dat een iPhone wat problematisch wordt als je bijna bij de miljoen foto’s bent:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.