One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » Waarom is er geen In-Ear model van de Airpods?

Waarom is er geen In-Ear model van de Airpods?

Profielfoto van gutias45

gutias45 op 14 juli 2017 #

Blijven beter vast zitten, en door de geluidsdempende werking merk je sneller/meteen je als je ze verliest indien de muziek uitstond.
Je hoort je omgeving immers weer op 100% geluidsterkte, en niet meer gedemp. Je voelt In-Ears ook echt in je oren zitten, iets wat bij Open-air vaak ontbreekt.

Sowiezo vind ik dat ook al irritant van open oordopjes, ik mis feedback dat de dopjes in mijn oren zitten waardoor ik steeds denk dat ik ze verloren ben als er geen muziek/geluid op staat. Bij open on-ear is dat weer minder.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 14 juli 2017 #

Volgens mij stop je die Airpods hartstikke IN je oor.

Maar jij bedoeld denk ik in-ears met zo’n lekkere siliconen afsluit-dop?

Profielfoto van gutias45

Indeed ja.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 14 juli 2017 #

Dat kan meerdere redenen hebben waarom Apple dat niet heeft gedaan.
1: De Airpods zijn van een eerste generatie. Dus een nieuwe ontwikkeling waarin tijd en geld is gestopt. Dan kan je gelijk een geheel nieuw model maken of een al gebruikte oordop kiezen. Dat laatste is goedkoper. Ze zijn een aardig succes geloof ik, dus wie weet bij een volgende generatie.
2: Apple gelooft dat de Airpod vorm de ideale oordop is en een in-ear dus niet nodig is. Nu zit die vorm oordop ideaal in mijn oor, maar ik weet ook dat ie bij kleinere oren strak kan zitten en bij grotere oren te los. Dus als ze slim zijn, maken ze iets wat meer aanpasbaar is.

Alles wat je echt in je oor ‘propt’, is ten eerste niet optimaal voor je oor (qua gezondheid), en ten tweede op straat levensgevaarlijk.

Je zegt het zelf al:

Je hoort je omgeving immers weer op 100% geluidssterkte, en niet meer gedempt.

Dat dempen van (omgevings)geluid is bij mobiel gebruik (wandelen, fietsen, auto(!)), waar die dopjes vaak voor gebruikt worden, niet echt aan te raden.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 14 juli 2017 #

Apple heeft nooit echt interesse gehad in het maken van in-ear oortjes. Er zijn wel officiële in-ears voor de iPhone, maar die zijn lange tijd niet bijgewerkt en hebben nog een minijack.

Voor de AirPods specifiek kan ik me indenken dat het design moeilijk zou zijn. De onderkant van AirPods bevat een batterij en dat is een stuk moeilijker elegant vorm te geven als een groot deel van het oortje ook ‘in’ je oor zit. Het huidige ontwerp is sowieso niet geschikt, omdat de onderkant relatief zwaar is door de batterij, zou trekkracht ontstaan die ze uit je oor wil trekken. Het huidige ontwerp waarbij ze in je oor hangen, zorgt juist dat ze steviger vast hangen door de relatief zware onderkant.

Als je functionaliteit wil die vergelijkbaar is met de AirPods qua automatische paring etc zou je eens naar de Beats X kunnen kijken. Die zijn wél in-ear en hebben ook een W1-chip voor een stabiele verbinding en paring.

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 14 juli 2017 #

Tada: https://earskinz.com

Profielfoto van gutias45

KarelWillem op 14 juli 2017

Alles wat je echt in je oor ‘propt’, is ten eerste niet optimaal voor je oor (qua gezondheid), en ten tweede op straat levensgevaarlijk.

Je zegt het zelf al:

Je hoort je omgeving immers weer op 100% geluidssterkte, en niet meer gedempt.

Dat dempen van (omgevings)geluid is bij mobiel gebruik (wandelen, fietsen, auto(!)), waar die dopjes vaak voor gebruikt worden, niet echt aan te raden.

Tja, ik zelf een erg gevoelig gehoor waardoor geluiden sowiezo al veel harder binnen komen, zo hard zelfs dat het vaak afleid. Bij mij gaat deze stelling dan ook niet helemaal op. m.i. is zicht trouwens het allerbelangrijks in het verkeer, neemt niet weg dat het een veiligheidsrisico kan vormen.
Maar goed hard omgevingsgeluid kan ook weer afleiden, in-ear zou de concentratie dus kunnen verbeteren. Ik weet niet wat zo zeer beter is hangt erg van de persoon af. De neiging is er daar naast ook om het geluid harder te zetten als het omgevingsgeluid harder wordt.

@raymon

De Beat-X zou ik niet echt draadloos willen noemen, dan kan je een in-ear op een bodypack receiver ook wel draadloos gaan noemen.

…m.i. is zicht trouwens het allerbelangrijkst in het verkeer…

Ja, dat denken er wel meer die omver gereden worden.

Hoe vaak ik niet knetterhard in de remmen moet (zowel op de fiets als in de auto) voor overstekende voetgangers, of slingerende fietsers die echt geen idee hebben dat er een auto of fietser naast of achter ze rijdt…

Dus omdat er 1 draadje tussen de oortjes zit, is het niet meer draadloos? Letterlijk gezien niet, maar kom op zeg.

Ik heb op dit moment een bluetooth on-ear hoofdtelefoon en een set in-ear oordopjes die voortreffelijk geluid geven, maar niet draadloos zijn. Beiden ben ik erg blij mee, maar het gebruiksgemak van bluetooth aanzetten, verbinding hebben en gelijk af kunnen spelen is voor mij het belangrijkste punt voor de hoofdtelefoon. Het is die kabel tussen iPhone en oren die vaak irritant is. Het geluid is wel weer beter, maar zolang het gewoon goed klinkt, vind ik het voor onderweg prima. Ik pak de oordopjes alleen bij warm weer en als ik anders bijvoorbeeld een hele avond met een hoofdtelefoon om mijn nek zou moeten lopen.

Het kabeltje bij die Beats X zorgt er ook voor dat er minder kans is op verlies.

…m.i. is zicht trouwens het allerbelangrijkst in het verkeer…

Ja, dat denken er wel meer die omver gereden worden.

Hoe vaak ik niet knetterhard in de remmen moet (zowel op de fiets als in de auto) voor overstekende voetgangers, of slingerende fietsers die echt geen idee hebben dat er een auto of fietser naast of achter ze rijdt…

Kan ik mij heel goed voorstellen, maar is dat altijd door geluid of ook door te druk zijn met de telefoon zelf en niet eens oordopjes in hebben?

Ik begon rond mijn 16e echt veel muziek onderweg op de fiets te luisteren en doe dat nu nog steeds. Ik heb 1 keer (dat was vorig jaar) gemerkt dat geluid echt het probleem was. Ik reed door bij groen licht, terwijl andere fietsers stopten. Bleek dat er een ambulance aankwam. Ik kon er makkelijk voor langs, dus geen gevaar, maar vond het toch opvallend dat ik de sirene niet hoorde. Verder schrik ik weleens als ik naar achter kijk om in te halen en er zit ineens iemand achter mij die mij inhaalt. Die heb ik dan niet gehoord. Maar ik heb dan dus al omgekeken en dat omkijken doen heeel veeel mensen niet.
Ik heb in al die jaren met muziek op fietsen geleerd om veeel meer (bijna alleen maar) te vertrouwen op mijn zicht.

Ik heb in al die jaren met muziek op fietsen geleerd om veel meer (bijna alleen maar) te vertrouwen op mijn zicht.

Dan ben je een – positieve – uitzondering. Of heb je vaak geluk gehad. Maar in de alledaagse praktijk is dat gehoor voor de meesten toch wel een belangrijk hulpmiddel om veilig door het verkeer te kunnen navigeren.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 14 juli 2017 #

Een mens gebruikt zijn andere zintuigen natuurlijk ook. Ze mogen dan niet zo ontwikkeld zijn (horen en ruiken), maar ongemerkt maak je er veel gebruik van. En dan noemen we ook nog niet het veranderen van de focus als je met muziek in je oren door het verkeer beweegt.
Een goed gehoor én een scherpe focus in het verkeer kan in voorkomend geval het verschil zijn tussen leven en dood, zoals bv veel ‘rechts-afslaande-vrachtwagen-doden’ hebben laten zien, de laatste jaren.
Maar MacDaddy denkt dat ie het allemaal wel kan.

Ik denk bv ook niet dat hij zich zou laten opereren door een chirurg die via z’n AirPods mee blert met Andre Hazes, of het Requiem van Mozart neuriet.

Ik denk helemaal niet dat ik het allemaal kan, maar ik weet van mezelf wel dat ik veel meer op zicht gericht ben. Ik kijk vaker om mij heen dan nodig is tijdens het fietsen. Is het verstandig? Zeker niet, maar zo zijn er wel meer dingen in het leven onverstandig.

Ik zou mij liever helemaal niet laten opereren. Ben daar als de dood voor, maar er is een hele grote kans dat de chirurg tijdens een operatie meezingt met muziek. Er zijn chirurgen die liever muziek aan hebben voor de concentratie tijdens het werk.

Maar we gaan nu teveel off topic.

Profielfoto van BettyBoo

BettyBoo op 14 juli 2017 #

On topic dan maar… ik zou nooit kiezen voor de Airpods. Ze zijn me te groot, te zwaar en het materiaal te hard. Doe mij maar gewoon de oude in-ears met zacht siliconen dopje, met m’n kleine oortjes 😑
Maar ik ben dan ook niet iemand die de hele dag muziek of wat dan ook via dopjes wil horen. Vooral niet in het verkeer. Ik schrik me al wild van ’n elektrische auto die me inhaalt… En ik ben echt niet doof!
Ik gebruik m’n zachte oordoppen om muziek te luisteren, in bed, daar val je pas lekker van in slaap!

Profielfoto van html-junky

html-junky op 15 juli 2017 #

Te groot? Er bestaat volgens mij niet kleiner dan de Airpods…

Profielfoto van sjonnie

sjonnie op 15 juli 2017 #

Als je alleen muziek luistert zou in-ear een goede keuze zijn. Als je echter ook belt of muziek zachtjes aan hebt tijdens werk is in-ear gewoon niet wenselijk omdat je niets meer om je heen hoort.

Profielfoto van gutias45

gutias45 op 15 juli 2017 #

sjonnie op 15 juli 2017

Als je alleen muziek luistert zou in-ear een goede keuze zijn. Als je echter ook belt of muziek zachtjes aan hebt tijdens werk is in-ear gewoon niet wenselijk omdat je niets meer om je heen hoort.

Nou dat valt wel mee vind ik, zolang het niet te hard staat. Wel met van die Etymotic of Shure oordopjes, die dempen wel erg veel.
Licht er natuurlijk ook aan waar je werkt, op een werkvloer waar je werkt met lawaaierige machines is het wel fijn, op een kantoor weer niet zo handig en bovendien overdreven.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 juli 2017 #

[Hoe vaak ik niet knetterhard in de remmen moet (zowel op de fiets als in de auto) voor overstekende voetgangers, of slingerende fietsers die echt geen idee hebben dat er een auto of fietser naast of achter ze rijdt…

Ik ken het, maar of dat uitsluitend met de muziek te maken heeft of met de mentaliteit van fietsers in het algemeen, valt te betwisten ;-)

Profielfoto van aartjan

aartjan op 15 juli 2017 #

Met opzetstukjes zoals de Earhooks zijn ze misschien een beetje als inears.
Of met Earskinz, of Earbudi.com, of SPRNG. Die doen allemaal ongeveer datzelfde.
Kan ook SUPERGOEDKOOP op AliExpress.
zie ook aartjan.nl/blog/apple-airpods

Over dit topic

Gestart op 14 juli 2017 door gutias45

Laatste reactie door aartjan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?