7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    reynaert.devos

waarom ik niet upgrade naar iCloud

Ik heb een iPhone 4 en mijn vrouw een iPhone 3G. We hebben een Mobile Me family abonnement en alles loopt in sync. Als ik echter zou upgraden naar iCloud en mijn vrouw niet (omdat het simpelweg niet kan), verliezen we de functionaliteit die we nu hebben van Mobile Me (upt to date zijn van gemeenschappelijke agenda’s, mail, contacten). We verliezen meer dan we erbij winnen. Dan maar wachten tot 30 juni 2012. Of zie ik het mis?

Bijdrager
    iHam

Nee volgens mij klopt het, ik denk dat de enige optie is dat er minimaal een iPhone 3GS moetnkomen om het weer te laten werken, hoop maar dat ze niet per direct stoppen met MobileMe.

Bijdrager
    iRoyco

hmm, inderdaad, ik ben wat happiger geweest en nu loopt mijn iPad niet meer synchroom met mijn iMac, omdat ik nog geen Lion heb. Ik was er vanuit gegaan dat ik niet via iCloud kon synchroniseren met Snow Leopard, maar niet dat het met kabel ook niet meer zou lukken. (betreffende agenda en contacten)

Bijdrager
    reynaert.devos

@iRoyco : je hebt dan nog het voordeel dat je Lion kan aankopen en downloaden maar die mogelijkheid bestaat met een iPhone 3G niet (alhoewel het nu wel werkt met mobile me). Nu, als er ik over nadenk, zijn er voor de mac computers ook systeemvereisten voor Lion (2 gb ram bv) dus in die zin is het wel enigzins vergelijkbaar met mijn situatie (iPhone 3G). Spijtig dat er functionaliteit wegvalt die nu wel mogelijk is. Upgrade = niet altijd een verbetering.

Bijdrager
    kardonevents

omdat je het gemak van het automatisch synchroniseren van sleutelhangers, dock, systeemvoorkeuren,…. allemaal kwijt bent.
    Om nog maar te zwijgen van IWeb en de online galerijen die men kwijt is.

Ik mis toch echt wel enkele serieuze zaken bij Icloud.

Bijdrager
    iRoyco

inderdaad, ik ga ook over op Lion, maar het blijft vervelend dat een software update, wat leuk moet zijn, voor ergernis zorgt. Die update bepaalt nu hoe ik mijn tijd indeel. Want ik moet gewoon een avondje de tijd hebben om op mijn gemak een goede back up te maken en vervolgens te installeren en spelen met Lion.

Als ik nu erg oude devices gebruik, dan snap ik dat, maar ik heb voor duizenden euro’s Apple gekocht de laatste 2 jaar en nu voelt het alsof ik outdated equipment gebruik.

Bijdrager
    senseopadje

Ga nog niet over naar Lion, heb wel Safari via software update gedownloaded; had ik dit maar nooit gedaan, alle gebruikersnamen en wachtwoorden weg. En ben bang dat bepaalde (grafische) software niet zal werken.
    Prima al die nieuwste snufjes voor m’n iPad e.d., maar mijn iMac gebruik ik toch alleen om te werken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.