18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Jhingha

Waarom hebben we in NL maar 1 maand proef bij Apple Music?

Toen Apple Music uitkwam hadden we een proef periode van 3 maanden, nu nog maar 1.
    Terwijl ze in Amerika nog wel 3 maanden hebben.

Weet iemand waarom dit is?

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/b02dcdeb7fedd53338df86e251ea9f2cb79ac381_69271.png

Bijdrager
    Jhingha

Hier dus de engelse website, waar 3 maanden staat ipv 1.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Heeft te maken met de dekking van het internet.

Bijdrager
    KarelWillem

Je bedoelt dat het Internet in Amerika zó traag is dat ze daar net zo goed drie maanden kunnen geven?

Bijdrager
    Absrnd

Heeft meer te maken met de gare licencie overeenkomsten hier in Nederland,
    en dat we daardoor ook nog steeds geen tv series in de store hebben:(

Bijdrager
    Balsjer

Op ICulture is er een artikel aan gewijd, misschien heb je er wat aan.

Moderator
    Raymon Mens

Interessante ontdekking. Ik neem het mee naar de voorpagina.

Moderator
    Raymon Mens

Tevens onze PR-contactpersoon bij Apple een e-mail gestuurd en om een reactie gevraagd.

Bijdrager
    Shmoo

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat Apple op dit moment een stabiel aantal gebruikers heeft voor Apple Music en dat ze dus niet meer zo druk zijn met werven van nieuwe leden. Ik bedoel, stel je zou een Beats koptelefoon kopen dan krijg je daar ook 3 maanden gratis bij dus als je voor het eerst deze dienst gaat uitproberen ben je dan al een half jaar ‘gratis’ muziek aan het luisteren.

Plus, als je kijkt naar andere streamingdiensten zoals Netflix, Videoland, Spotify, Storytel dan krijg je overal 1 maand gratis proberen erbij. Apple was dus vrij uniek met hun 3 maanden en dat deden ze volgens mij alleen om een nieuw klantenbestand op te bouwen.

Het is toch niet zo raar dat Amerikanen worden voorgetrokken bij Apple en dat deze een bepaalde optie langer houden dan andere mensen. Misschien helpt het als je een USA vlaggetje op de bumper van je auto plakt.

Moderator
    Raymon Mens

Reactie van Apple PR. Je hebt er verder niets aan, maar dit kreeg ik terug:

Het Apple statement op achtergrond is: “Pricing and promotions for Apple Music vary from country to country.”

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

Bijdrager
    GoeieDag

Is toch een beetje praten over het prijsverschil van allerlei producten tussen de VS, GB, EU en Azië. Leuk maar zinloos.

Geblokkeerd
    SusanUSA
    GoeieDag op 30 maart 2017

Is toch een beetje praten over het prijsverschil van allerlei producten tussen de VS, GB, EU en Azië. Leuk maar zinloos.

Nee, in dit geval wijken de producten af en niet de prijs.

Bijdrager
    Shmoo

Lol – smart.:angel:

Bijdrager
    GoeieDag
    SusanUSA op 30 maart 2017

Nee, in dit geval wijken de producten af en niet de prijs.

Heet zoiets niet: linksom of rechtsom…?
    Jij geeft al een goede reden waarom Apple zaken differentieert per land of werelddeel. Mogen en kunnen ze doen; hebben wij niks over te zeggen.

Bijdrager
    gsmaster

Voor mij is apple music maar niets, kwalitatief gezien als je een beetje serieus muziek beluisterd heb je meer aan een Tidal. Die staan veel verder met integratie van MQA bijvoorbeeld. High def music…
    En zoals gewoonlijk is er zo goed als geen integratie in componenten binnen de hifi wereld. Een paar jaar terug was het hip om airplay integratie te hebben. Zoek nu maar eens een multiroom systeem of een netwerkspeler waar apple music toegankelijk op is…

Bijdrager
    GoeieDag
    SusanUSA op 30 maart 2017

Uit je reactie blijkt dat je het niet begrijpt.

Wat begrijp ik niet? Jou misschien niet, maar ik begrijp de vraag van TS prima.

NB: als je reageert op een posting direct boven je hoef je niet die hele posting te citeren. Algemene forum etiquette, begrijp je…

Bijdrager
    Jhingha

Leuk dat de hele discussie gaat over of Apple Music goed is of niet :’)

Lekker off topic mensen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.