10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    needsomehelp

Waarom heb ik geen internet???

My dear people,
    ik heb net (als in een paar dagen geleden) een mac book pro gekocht (15″ namelijk) en alles werkt perfect, maar zoals je al geraden had probably, heb ik geen internet…
    `
    ik heb dus thuis draadloos internet, waar ik met deze (waarmee ik dit aan het typen ben) iBook wel verbonden ben.
    ik ken daar dus allemaal ni veel van, maar ik weet wel da we adsl hebben en da we een D-link (modem denk ik :p) hebben…
    ik had zo al de instellingen bij TCP/IP handmatig ingesteld (zoals de instellingen van de computer waarmee het draadloos netwerk is opgestart. En dan zegt ie dat ik verbonden ben en ik dacht jeuj het werkt, maar nee zenne dan doe ik safari en dan zegt die “je bent niet verbonden met het internet” WTF?

kan iemand helpen?
    thnx!

Bijdrager
    Ir.Bob

DNS instellingen goed overgenomen? MAC-addres filtering op de router?

Bijdrager
    Maverick9898

Allereerst, zou je God uit je topic naam kunnen halen? Het is volgens mij verder geen forumregel maar er zijn best wat mensen, waaronder ik, die het niet zo prettig vinden als dat in de topic naam staat. Meer een moreel appèl, zeg maar;). Hoeft niet maar het is wel zo prettig.

OT: Als je naar System Preferences gaat en dan naar Network wat staat er dan bij Airport? Staat er dan connected met een groen bolletje ervoor? En welke versie van OSX draai je op je iBook? Je zou namelijk alle systeem voorkeuren exact kunnen kopiëren van de iBook op je nieuwe MacBook Pro en dan kijken of ie loopt.

Bijdrager
    needsomehelp

mijn beste maverick, totaal niet bij nagedacht dat het iemand zou kunnen storen, mijn excuses…
    maar eeuh kunt ge u topic nog wel veranderen?:p ben net nieuw op de site daarmee…

en er staat idd een groen bolletje, verbonden zegt ie…
    mijn ibook is echt heel oud: versie 10.3.9

Bijdrager
    needsomehelp

voila, topic gefixt! nogmaals mijn excuses btw…

Bijdrager
    Maverick9898

Dat geeft niet:). Ja dat kan! Je moet op je plaatje klikken bij je openingspost en dan is er een knop bewerk. Daar kan je je bericht en de titel van de topic veranderen;). Weet je dat ook weer:).

OT: Dat is wel raar dan. Ik heb nooit met 10.3 gewerkt maar is het hele netwerk gebeuren daarin heel anders? Je zou kunnen kijken of bepaalde instellingen verschillen van elkaar en dan die in 10.6 hetzelfde instellen. Maar het zou in principe out of the box moeten werken. Kan je bijv. even kijken op het internet van de buren of dat wel werkt bij wijze van? Of in een McDonald’s o.i.d. waar gratis internet is? Misschien werkt je AirPort kaart niet naar behoren.

Bijdrager
    tinus_omt

Het kan ook zijn dat je een soort draadloos netwerk hebt dat je kaart niet ondersteunt, of dat je een soort encryptie gebruikt (WPA2) die in jouw versie van 10.3 nog niet aanwezig is. Er zijn updates voor de encryptie. Deze kun je het gemakkelijkste installeren door eerst met een draadje verbinding met het internet te maken en dan Software Update te gebruiken.

Welke soorten draadloos netwerk jouw kaart ondersteunt weet ik niet, maar is vast redelijk gemakkelijk te vinden op internet.

Bijdrager
    Maverick9898

Het kan ook zijn dat je een soort draadloos netwerk hebt dat je kaart niet ondersteunt, of dat je een soort encryptie gebruikt (WPA2) die in jouw versie van 10.3 nog niet aanwezig is.

Maar als die encryptie aanwezig is en 10.3 kan dat nog niet aan, dan zou het daar juist niet moeten werken. De TS vraagt zich af waarom het op zijn nieuwe computer werkt en wel op zijn oude. Of bedoelde je dat ook?

Bijdrager
    Koetjesreep
    Ir.Bob op 12 augustus 2010

DNS instellingen goed overgenomen? MAC-addres filtering op de router?

Hier al na gekeken, ik (god) heb zo’n idee dat het hier aan ligt.

Bijdrager
    Tempest

Bij MAC-address filtering zou je zelfs geen verbinding mogen kunnen maken met de router als je MAC adres niet in de toegelaten lijst staat vrees ik.

Probeer eerst eens om je router en je Mac opnieuw op te starten, als dat niet werkt lees dan verder.

Ik heb zelf ook een D-Link router, dus ik zal je alvast de manier geven (voor dir-635, maar veel verschil zal er niet tussen zijn) om te controleren of MAC-address filtering aan staat en hoe je je MAC adres kan toevoegen.

– Open Safari (of een andere browser) en ga naar 192.168.0.1
    – Vul je gebruikersnaam en wachtwoord van de router in (standaard is dat admin en geen wachtwoord)
    – Ga naar de tab “advanced”
    – Ga naar het menu item “Network Filter”
    – Check of het aan staat en zo ja, vul het mac adres van je nieuwe MBP in.
    – Klik op save setting.

Je MAC adres is hetzelfde als je AirPort-ID bij je netwerk instellingen > airport > geavanceerd

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.