8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Waarom geen verschillende thema's?

Hey OMT.

Ik zat een beetje na te denken over iOS. Hierbij dacht ik opeens aan Android, dat beschikt over verschillende launchers (thema’s) voor het homescreen.

Waarom heeft iOS geen instelling om het uiterlijk zo aan te passen dat jij het mooi vindt? Natuurlijk is iOS mooi zoals het nu is, maar ik ben echt iemand die uiterlijk van software vaak al binnen 2 weken of eerder saai begin te vinden. Ik houd van variatie en ik heb bijvoorbeeld elke twee dagen een nieuwe achtergrond op mijn iPad en iPhone.

Ik zou graag een optie willen zien dat je het uiterlijk kan veranderen. Ik denk hierbij aan dingen zoals de balk onderaan (ik kom even niet op een specifieke naam), de app-iconen (bijvoorbeeld ronder of vierkanter maken), zelf kiezen hoeveel rijen app-iconen er naast elkaar mogen (voor grotere schermen) en kiezen hoe groot de iconen moeten zijn etc.

Het lijkt me leuk als zo’n optie komt bij iOS 9 of 10, zodat ik me niet ga vervelen aan het uiterlijk van m’n scherm, maar ook van m’n berichtgeving. Ik zou het willen aanpassen op mijn eigen persoonlijke smaak.

Hoe denken jullie hierover?

Groeten,
    Thijs.

Bijdrager
    Afroman

Dan ben je bij iOS echt bij het verkeerde adres. Ik zou lekker Android nemen want daar kan het erg makkelijk. Anders moet je je bezig houden met jailbreaken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Precies zoals Afroman het zegt. Zelf gebruik ik een Android telefoon waarbij dit alles inderdaad mogelijk is, maar zelf houd ik het liever constant. Mijn wallpaper verander ik hooguit 2 keer per jaar en als er ergens een nieuwe widget staat kan ik de helft van mijn apps al niet meer vinden. Hoewel een dark mode (zoals in Yosemite) welkom zou zijn op iOS denk ik niet dat zo heel veel mensen op themes in iOS zitten te wachten. Zeker niet als je ziet wat voor spuuglelijke thema’s je wel niet uit Cydia kan downloaden.:mrgreen:

de balk onderaan (ik kom even niet op een specifieke naam)

Dock.

Inactief
    Anoniem
    Waffle op 01 juni 2015

Precies zoals Afroman het zegt. Zelf gebruik ik een Android telefoon waarbij dit alles inderdaad mogelijk is, maar zelf houd ik het liever constant. Mijn wallpaper verander ik hooguit 2 keer per jaar en als er ergens een nieuwe widget staat kan ik de helft van mijn apps al niet meer vinden. Hoewel een dark mode (zoals in Yosemite) welkom zou zijn op iOS denk ik niet dat zo heel veel mensen op themes in iOS zitten te wachten. Zeker niet als je ziet wat voor spuuglelijke thema’s je wel niet uit Cydia kan downloaden.:mrgreen:

de balk onderaan (ik kom even niet op een specifieke naam)

Dock.

Ik ga liever niet terug naar Android. Ik vind het helemaal niks.:-P

Bijdrager
    Afroman

Wat is er mis mee? Ik vond vroeger touchwizz van Samsung echt kut.(doordat het zwaar is en echt teveel functies die je nooit gebruikt). Maar goed. iOS was ook niet top. Maar tegenwoordig werkt als behoorlijk smooth en stabiel. Maar als je een stock Android wilt kan je gewoon je telefoon rooten of een nexus nemen. Dat werkt echt als een zonnetje.

Geblokkeerd
    NI3LS

Ergens begrijp ik de TS wel: launchers en poespas is niet nodig, maar een strakker iOS? Ik vind Android op LG en Stock toch echt wel strak en mooier dan iOS. En wat is er zo moeilijk om toggles in het bedieningspaneel zelf aan te passen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    Thijs.w op 01 juni 2015

Ik ga liever niet terug naar Android. Ik vind het helemaal niks.:-P

Dat mag je best vinden, maar dan moet je ook niet zeuren natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem
    Thijs.w op 01 juni 2015

…Waarom heeft iOS geen instelling om het uiterlijk zo aan te passen dat jij het mooi vindt?…

Omdat Apple al enkele decennia haar uiterste best doet het uiterlijk van ALLES volledig volgens haar richtlijnen door te voeren.

Als jou dan vervolgens de mogelijkheid geboden wordt dat met een paar klikken volledig om zeep te helpen…

Dat gaat niet gebeuren dus.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.