11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

Waarom geen geluid bij aansluiten MBP op VieraTV? [opgelost]

Als ik mijn MacBook Pro via DVI-VGA aansluit op een Panasonic TX-P42G15E (42″ plasma TV) en het geluid via de hoofdtelefoonuitgang op de (tulp) van de TV krijg ik wel beeld, maar geen geluid? Wie weet waarom dat is?

Bijdrager
    Ian83

Nobody, because we don’t know what you did and how you did it. What kind of audio cable have you used? Is it plugged in properly and in the right sockets? Is sound on on the Mac as well as on the TV set? etc.

Bijdrager
    Hansi2124

Sis is a Dutch askd kwestion…. Wai riplai in Englis?

Bijdrager
    Pieterr

Aai foellie agrie wiss Hans!

On topic: Tip: koop een DVI-HDMI kabel, en sluit die aan op HDMI 1 of 4. Vervolgens selecteer je “analoog” voor de audio.

HDMI1 / 4 ingang
    Selecteer in overeenstemming met het ingangssignaal (Digitaal / Analoog)
    Digitaal : HDMI-kabelaansluiting
    Analoog : Aansluiting via HDMI-DVI-adapterkabel
    – Alleen in de HDMI-ingangsmodus
    – De aansluitingen HDMI2 / 3 zijn alleen voor digitale signalen
    – Geen instelling voor HDMI2 / 3 beschikbaar

Bijdrager
    tarun

Mij is verteld dat de DVI-uitgang van de MBP alleen beeld geeft. Dan zal een DVI-HDMI-verbinding toch ook alleen beeld geven?

Mijn vraag is dus, waarom krijg ik geen geluid terwijl op de wel de hoofdtelefoonuitgang van de MBP is aangesloten?

Bijdrager
    Pieterr

Dat klopt helemaal. Voor het geluid heb je in beide (DVI en VGA) gevallen nog een aparte kabel nodig.

Doorgaans dien je op je TV nog de analoge audio ingang te associëren met de video ingang die je gebruikt (DVI of VGA). Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

Bijdrager
    tarun

Heet is me gelukt! Als audioingang moet ik de composietingang gebruiken naast de VGA-aansluiting aan de zijkan van de TV. Dus nu heb ik een BMP die ik als media center kan gebruiken. Gaaf!

Bijdrager
    Hansi2124

Het blijft ongelofelijk (aanfluiting noem ik het eigenlijk) dat Apple in deze tijd nog steeds geen hdmi-aansluiting heeft gemaakt op de -pro lijn. Een waar gemis en wat dat betreft lopen ze achter op de concurrenten die dit wél hebben.

Bijdrager
    tarun
    ”Hansi2124″

Het blijft ongelofelijk (aanfluiting noem ik het eigenlijk) dat Apple in deze tijd nog steeds geen hdmi-aansluiting heeft gemaakt op de -pro lijn. Een waar gemis en wat dat betreft lopen ze achter op de concurrenten die dit wél hebben.

Daar heb je gelijk in. Maar mijn MBP is van 2007. Overigens had voor de prijs die ik betaalt een HDMI-aansluiting geen kwaad gekund.

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik zou in ieder geval een verloopje van dvi naar hdmi nemen en die vga aansluiting negeren. Vooral als je de mac als media center wilt gebruiken.

Bijdrager
    tarun
    ”Almerrrrr”

Ik zou in ieder geval een verloopje van dvi naar hdmi nemen en die vga aansluiting negeren. Vooral als je de mac als media center wilt gebruiken.

Wat zijn de voordelen van DVI-HDMI t.o.v. DVI-VGA?

Ik had vanmorgen een perfect 42″ beeld op scherm, dus kan ik me nauwelijks voorstellen dat daar nog verbetering in zit.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.