6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MaxAleIsb

Waarom gebruikt Apple geen Thunderbolt voor hun iPhone/iPad kabeltjes?

Het onderwerp van dit topic zegt het al, waarom gebruikt Apple geen Thunderbolt voor hun iPhone/iPad kabeltjes?

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk omdat je dan een hele hoop mensen hebt die hun telefoon of tablet niet met een computer kunnen verbinden. Thunderbolt is een gepatenteerd systeem dat vrij uniek is volgens mij. Van Apple zelf ( of een aangekochte licentie via via )

De meeste systemen ondersteunen dit niet terwijl USB veel gangbaarder is.

Zoiets zal het denk ik zijn.

Bijdrager
    Buzz

Inderdaad. Thunderbolt is een hele krachtige aansluitmogelijkheid, in feite vergelijkbaar met een PCIe slot. Maar het is daardoor ook duur om te implementeren, en daardoor is het ook weer niet op alle computers beschikbaar. Voor het synchroniseren van een iPod, iPhone of iPad is die snelheid nutteloos, want de elektronica in bijvoorbeeld een iPhone of iPad is er helemaal niet op gebouwd. Vandaar dat de combinatie USB2 en Lightning wordt gebruikt.

Bijdrager
    SunKeeper

Wel eens naar de fysieke grootte van de connector gekeken? Dan hebben we minstens een MiniThunderbolt-connector nodig. Liever niet.:mrgreen:

Het is al erg genoeg dat er van USB-B al minstens drie varianten zijn, namelijk naast de reguliere stekker ook nog mini- en micro-USB. En velen die niet kunnen vinden waarom DisplayPort niet op MiniDisplayPort lijkt. Terwijl Thunderbolt en MiniDisplayPort weer wel dezelfde connector hebben.

Ik zeg: Lightning op alle kleine apparaten, (met name mobiele apparatuur) Thunderbolt op alle grote apparaten! (niet-mobiele apparatuur)
    Lightning-Lighting-kabeltje lijkt me wel wat.

Bijdrager
    Domtoren

En er zijn heel wat meer USB (auto)laders dan Thunderbolt. Bestaan die überhaupt?

Bijdrager
    Obi

Heeft met ‘energieverbruik’ te maken, huidige TB chips en implementatie verbruikt relatief veel stroom (550mA) en
    heeft een hoge spanning (18V). De huidige Iphone accu’s hebben een lagere spanning dan 18V.
    Er bestaan ‘elektro technische’ trucjes om een spanning te verhogen maar
    met een 0.5 Ampère stroomverbruik is de accu snel leeg.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.