6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mtersteege

Waarom "eist" time capsule de afp poort op!

Ola,

Ik heb een TimeCapsule 2Tb draaien voor de backups in mijn huishouden. Ook heb ik een Ubuntu server als NAS met AFP Shares. Echter als ik een port forwarding op poort 548 wil instellen van mij externe ip naar mijn interne NAS geeft de TC aan dat er een conflict is met de TC. Echter als ik bestandsdeling op mijn TC uitzet, dan worden er geen back-ups meer gemaakt omdat de TC niet te vinden is. Ik heb toegang vanaf WAN uit staan.

Hoe kan ik toch 548 doorschakelen naar mijn NAS? Ik wil geen andere poortnummers gaan gebruiken.

Ikzelf denk dat dit gewoon niet mogelijk is…

Bijdrager
    johnkeates

Het kan inderdaad niet. Twee servers die dezelfde poorten gebruiken op 1 IP gaat niet werken. Je zal dus moeten kiezen.

Bijdrager
    nicj56

of 2 verschillende poorten;), want de router weet het in dit geval ook niet of hij de ubuntu moet vragen of de TC.

@johnkeates, gaat wel meerdere servers, maar de poorten moeten anders zijn.

Denk bijv aan: ip-adres:gekozen poort…

Bijdrager
    mtersteege

Dat dacht ik al….jammer dat Apple dus AFP gebruikt en niet iets anders voor de TC back-ups zoals bv Bonjour…

M

Bijdrager
    johnkeates

AFP en Bonjour zijn twee heel verschillende dingen, en worden ook nog eens tegelijk gebruikt, niet alleen door je TC, maar ook door je Ubuntu server en je Mac. Bonjour is voor service discovery en AFP is het Apple Filing Protocol.

@nicj56: dat klopt, maar dat is wat er in de OP stond:

Ik wil geen andere poortnummers gaan gebruiken

Bijdrager
    mtersteege
    johnkeates op 24 juni 2013

AFP en Bonjour zijn twee heel verschillende dingen…….Bonjour is voor service discovery en AFP is het Apple Filing Protocol.

Dat wist ik eigenlijk ook wel….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.