17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Lil.Q94

Waarom een Mac?

Hallo allemaal ik ben nieuw hier op OMT en heb een belangrijke vraag.
    Ik zit te twijfelen of ik overstap op een Mac :apple: of niet maar ik wil wel nog een paar dingetjes weten.

[*:91f4576294]Is het waar dat een Mac veel minder vastloopt/crasht dan een windowsbak?
      [*:91f4576294]Kan een Mac beter meerdere programma’s tegelijk draaien dan een windowsbak?
      [*:91f4576294]Ik hoorde dat Snow Leopard begin 2009 uitkomt maar komt er ook een nieuwe versie van de iMac uit? (Met Quad Core Processor)
      [*:91f4576294]Zou ik als ik besluit over te stappen op OS X gelijk bij de release Snow Leopard kopen of kan ik dan beter een tijdje wachten?
      [*:91f4576294]Loopt WoW lekker/goed/soepel onder OS X?[/list:o:91f4576294]
      Nou alvast bedankt.
      Lil.Q94 8)

Bijdrager
      DouweM

Welkom!

1. Ja. Komt door de Unix als superstabiele core.
      2. Hangt er heel erg vanaf hoe zware programma’s;)
      3. Snow Leopard waarschijnlijk Maart 2009, en op MacWorld in Januari 2009 wordt waarschijnlijk een nieuwe iMac gereleased.
      4. Tijdje wachten is beter, in de eerste dagen, weken, maanden komen er altijd nog bugs aan het licht, die dan gefixed worden, en dan kun je het het beste kopen;)
      5. Onder OS X: Ja, maar dat hangt natuurlijk het meest af van de Mac die je gebruikt.

Bijdrager
      Yaris

Iemand heeft me getipt dat je op http://forum.fok.nl/topic/1227967 alle antwoorden op je vragen vindt.

Ik zou bijna zeggen: daar verder. :sealed:

Bijdrager
      Josebo.

Hm, dat zie je ook niet vaak. Het doorverwijzen door een moderator naar een ander forum..

Bijdrager
      DouweM

Op het topic op Fok!Forum zijn inderdaad ook antwoorden, maar ik geef de TS groot gelijk om ook hier even te komen kijken, hier zitten toch wat meer ‘Apple Genius’en dan op Fok!… (Lijkt me zo ;-))

Bijdrager
      Yaris

Ja, maar ik vind het niet erg netjes om ons antwoorden te laten schrijven die hij/zij eigenlijk al weet.

Bijdrager
      DouweM

Dat is ergens ook wel weer waar…

Bijdrager
      1984

Welkom!
      Je overweegt om een Mac te kopen, klik dan op de volgende link http://www.macmiep.nl/

Bijdrager
      Lil.Q94

Ik vraag de zelfde vragen ook op dit topic omdat,
      Op het andere forum riep de ene dit tegen me en ander dat.
      Op dit forum zijn allemaal ”Mac-experts” en die kunnen me (lijkt mij tenminste) beter adviseren.

Bijdrager
      Jakko Westerbeke
      ”Lil.Q94″

Is het waar dat een Mac veel minder vastloopt/crasht dan een windowsbak?

Veel minder vaak dan mijn oude Windows-computer in elk geval;)

”Lil.Q94″

komt er ook een nieuwe versie van de iMac uit? (Met Quad Core Processor)

Dat weet je pas wanneer Apple hem uitbrengt … De manier waarop het werkt is dat Apple een presentatie geeft, en daarop onthult wat er binnenkort (lees: de volgende dag, of soms de volgende week) in de winkel zal staan. Aangezien de huidige modellen iMac al van zomer vorig jaar zijn, is er inderdaad redelijke kans dat er een nieuw model van uitkomt, maar zoals gezegd weet je dat nooit zeker van te voren. Maar aangezien dat over iets van een maand is zou ik zeggen: als je die tijd kunt wachten, doe dat dan — anders heb je hetzelfde als ik met m’n vorige MacBook: ik kocht er één, en een week later kwam een opgewaardeerde versie uit …

”Lil.Q94″

Zou ik als ik besluit over te stappen op OS X gelijk bij de release Snow Leopard kopen of kan ik dan beter een tijdje wachten?

Als je een Mac koopt nadat Snow Leopard uit is, dan krijg je dat er gelijk bij. Maar als je bedoelt: “Moet ik even wachten tot de foutjes gladgestreken zijn?” dan zou ik zeggen dat dat niet zo belangrijk is als bij Window. Ik heb zowel Tiger als Leopard vanaf versie 10.4.0 en 10.5.0 gebruikt, en geen noemenswaardige problemen ondervonden aan de .0-versies.

”Lil.Q94″

Loopt WoW lekker/goed/soepel onder OS X?

Op mijn iMac onder Leopard loopt dat helemaal zonder problemen, en m’n nieuwe MacBook doet er ook helemaal niet moeilijk over (in tegenstelling tot de vorige, waarop ik alle video-opties op minimaal moest zetten … )

Bijdrager
      Vai Martino Vai

Loopt WoW lekker/goed/soepel onder OS X?

Ik speel zelf ook WoW en het loopt als een trein op mijn iMac 2,8 uit 2007. Daar zal je in ieder geval met een iMac geen problemen mee hebben. Op mijn macbook heb ik er geen ervaring mee. Die gebruik ik niet voor spelletjes.

Bijdrager
      Vai Martino Vai
      ”Lil.Q94″

Ik vraag de zelfde vragen ook op dit topic omdat,
      Op het andere forum riep de ene dit tegen me en ander dat.
      Op dit forum zijn allemaal ”Mac-experts” en die kunnen me (lijkt mij tenminste) beter adviseren.

Maar je weet dat je hier een mening gepresenteert krijgt die in ieder geval promac zal zijn. We zijn hier allemaal mac-enthousiastelingen… (waaronder dus ook ik)

Maar ik raad je wel een mac aan. Het zijn geweldig fijne computers en zijn enorm stabiel.
      Het ligt er alleen een beetje aan hoe fanatiek je spelletjes speelt. Dat is het enige minpunt van de mac. Maar er is altijd nog bootcamp waarmee je windows kunt draaien.

Bijdrager
      Ikreisrond
      ”Vai

Het ligt er alleen een beetje aan hoe fanatiek je spelletjes speelt. Dat is het enige minpunt van de mac. Maar er is altijd nog bootcamp waarmee je windows kunt draaien.

CoD 4 draait hier prima op ’n late 2006 iMac (2,13GHz CPU…). Dan moet je alleen de instellingen te hoog zetten.

Ben je enthousiast gamer, gebruik dan daarvoor je favo console (waaronder ik ook een Windoos pc schaar). Die hebben mooiere graphics. Of koop dan een Mac Pro.

Inactief
      Anoniem
      Bijdrager
      MoNdO GeNeRaToR
      Inactief
      Anoniem
      ”MoNdO

http://ace.dse.nl/ace_waarommac.html#waarom

uit het artikel;

Hoewel Mac OS X zeker nog niet perfect is, zijn de voordelen van Mac OS X onweerlegbaar. Op dit moment (medio 2004) hebben sommige Windows-gebruikers als belangrijkste tegenargument dat Microsoft “Longhorn”, een volgende Windows-versie, enkele (of veel) van de huidige Mac OS X-eigenschappen zal bezitten. Maar, volgens de laatste aankondigingen van Microsoft zal “Longhorn” niet voor 2006 verschijnen.

wat gedateerd:P

Bijdrager
      Lil.Q94

Bedankt allemaal,
      ik weet voorlopig wel genoeg :wink:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.