7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

Waarom een AirPort Extreme? [ opgelost :) ]

Hallo,

Ik heb een macbook en mn draadloze verbinding van sitecomvalt vaak weg. En is traag.. oud routertje. Nu ben ik aan het orienteren op een nieuwe, maar wie kan mij ervan overtuigen een aiport extreme te kopen. In de apple winkel kwamen ze niet verder dan: makkelijk te installeren. Nou is dat voor mij nog niet dé usp. Ik begreep dat je aan zo’n airport extreme een hd kan hangen. Is die dan benaderbaar op je mac? Ook voor time-machine? Vanaf een windows pc?

Wie o wie kan mij meer vertellen!

Groet,
    Jan

Bijdrager
    basiel

Ik heb al meerdere draadloze routers gehad linksys + dlink en heb nu een airport extreme en vind dit veel beter en wel daarom:

– Airport extreme heeft beste uptime (betekend: zonder crashes of wegvallen van draadloos signaal) Bij linksys en dlink moest ik toch wel minstens 1 keer per dag mijn router poweroff + poweron doen omdat draadloos hing of uitgevallen was
    – Airport extreme is een N-standaard router en was toen ik die kocht een van de eersten
    – HD die je via USB verbind kan je gebruiken voor te benaderen vanaf je mac of PC en als je ze juist configureerd ook voor Timemachine dat werkt bij mij namelijk perfect.
    – Configuratie is makkelijk

Ik zou het zeker niemand afraden maar misschien is het beter een time capsule te kopen dan heb je er direct HDD bij en ben je zeker dat time machine werkt.

Bijdrager
    iDecide

Gemakkelijke installatie is inderdaad geen Unique Selling Point, andere voordelen van de Air Port Extreme:

– Kan werken met zowel de 2,4 Ghz en 5 Ghz band
    – De USB-poort van de Airport Extreme ondersteund ook een USB-hub, zo kunnen er meerder apparaten worden aangsloten.
    – De Aiport Extreme beschikt naast de 3 Gigabit UTP-aansluitingen ook een Gigabit WAN-poort (is bij veel N-routers 100Mbit)

Voor het verschil tussen de Airport Extreme en de Time Capsule (€130,-) kun je een 1 TB- harddisk kopen of (bijna) een La Cie Ethernetdisk Mini.

– LaCie Externe HDD Ethernet Disk Mini 500 GB, USB2/Ethernet (€154,-)
    – LaCie Ethernet Disk Mini Gigabit Home Edition 500 GB, Ethernet (€141,-)

Home Edition heeft iets andere mogelijkheden. Gericht op thuis- / mediagebruik.[/i]

Bijdrager
    Frrrrrank

Aan de Airport Extreme kun je inderdaad een HD hangen die je of als Time Machine HD of als netwerkschijf kunt gebruiken. Hij is ook goed vanaf Windows te benaderen. Via een USB hub kun je ook meerdere HD’s aan de Extreme hangen. Zelf gebruik ik deze setup om zowel een Time Machine HD als een netwerk HD te kunnen benaderen.

Bijdrager
    janhh

You convinced me!

Er is een aanbieding bij ifactors breda: 109 euro(vs stekker, maar kreeg er een nl bij). Ik heb er meteen maar eentje gehaald. Nu even zoeken hoe ik hem moet configureren met casema(zigo..) en hoe ik timemachine aan de praat krijg zodat hij naar een schijf schrijft die aan de airport extreme hangt.

Bijdrager
    Sanjeev

Dat is waarschijnlijk niet de Gigabit versie of wel?

Bijdrager
    janhh

Nee niet de gigabit:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.