9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Waarom doet Linotype Fontexplore X dit?

Ik zie dat ineens heel veel van mijn fonts onbeschikbaar zijn ? Wat heel raar is want ik heb deze fonts niet verwijdert! En het is wel een probleem want ik kan nu niet verder met het opmaken van verschillende brochures (zie screenshot)

Bijdrager
    mac-addict

okay nu zit ik nog verder in de problemen ik aangevinkt clean system font cache en nu doen heel veel fonts het niet zelf niet op webpagina’s

hij heeft de fonts wel als backup in een folder geplaats op het bureau blad, ik heb de font’s terug gegooit in lino type maar er verandert niks wat moet ik doen ?

Bijdrager
    bramvdb

Heb je misschien de bronmap verplaatst?

En misschien een tip, maar daar was je nu jammer genoeg wel zelf achter gekomen waarschijnlijk, nooit clean system font cache doen, in principe zou het programma niet echt iets verkeerd mogen doen maar dat doe hij wel.

Bijdrager
    mac-addict

ik heb niks verplaatst… trouwens ik dacht dat linotype die fonts bewaarde in een apparte map, waar ik niet zo snel aan ga zitten dus ik denk niet dat dat het probleem is….. iemand anders nog suggesties??

Bijdrager
    johnkeates

Doe linotype weg, en zet je fonts in de map waar ze horen: /Library/Fonts

Bijdrager
    mac-addict

kdenk dat i kdat voorlopig ga doen wordt helemaal gek van die linotype in het begin was het handig maar nu brengt het alleen maar problemen:confused:

Bijdrager
    nookie
    johnkeates op 19 augustus 2010

Ik zie mezelf nou niet, pak ‘m beet, 30.000 fonts in m’n library zetten.
    De library is een systeemmap, geen verzamelplek voor 30.000 fonts.
    Ik gebruik ze niet alle 30.000, maar ik werk met een hoop klanten, allemaal met hun eigen fonts,
    die dmv een beheerprogramma makkelijk aan en uit te zetten zijn. Een map op mijn HD, genaamd fonts, met daarin alle fonts die ik heb. Het beheerprogramma, in dit geval ook Linotype FontExplorer. Deze laat de fonts staan waar ze staan en ”linkt” er alleen maar naar toe.

Bijdrager
    michelvdb
    johnkeates op 19 augustus 2010

Dan krijg je gegarandeerd de reinste kolder.

1. Systeem fonts horen in /Systeem/Bibliotheek/Fonts
    2. Fonts beschikbaar voor alle gebruikers horen in /Bibliotheek/Fonts
    3. Fonts die je niet met alle gebruikers deelt horen in ~/Bibliotheek/Fonts
    Bijdrager
    MouseMighty

En wat betekent een rode naamgeving bij een font in FontExplorer X? Een corrupt fontje? Als je in de voorkeuren kijkt kan je nu ook nog eerst je map met fonts ergens anders heen kopiƫren.

Vaak helpt alleen het opnieuw importeren van een font al. De suggestie om je fonts maar “even” in je systeemmap te gooien is een leuke tip voor de huis, tuin-, keuken en/of zolderpiraat maar niet voor mensen die een grote font collectie hebben voor vele diverse verschillende klanten. Niet doen dus.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.