8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Waarom Catalina schijf 2 x in navigatiekolom ?

Mijn Catalina werkt tot nu toe goed en is ook voorzien van de laatste update. ( wel veel tragere opstart dan bij de vorige systemen).

Het probleem met de iPhotobliotheek dat maakte dat vrijwel al mijn foto’s verdwenen waren is ook opgelost ( alles opnieuw ge├»mporteerd en in albums gezet). Voor mijn meest gebruikte 32bits heb ik ook 64bits vervangers gevonden.

Ik vraag me nog wel hetvolgende af : Sinds Catalina is de container disk opgedeeld in 2 volumes met de naam “Volume X” en “Volume X”-gegevens. De afzonderlijke inhoud van beiden kan gezien worden in het schijfhulpprogramma. Maar , bij mij staat in de navigatiekolom van mijn iMac ook 2 x een schijf met de naam “Volume X” en als ik met “info” de inhoud bekijk dan is die identiek. De 2de vermelding heeft daar trouwens niet de naam “Volume X” – gegevens maar dus allebei “Volume X”.

Ik vraag me gewoon af waarom diezelfde schijf 2 x in de navigatiekolom staat ? Is dat bij iedereen of is er bij mij iets fout?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Deze vraag zal nog wel tig keer voorbij komen (is al eerder beantwoord, nu weet ik het ook), dit is een grap van Apple en Catalina, een volume is zoals je die gewend was andere is een beveiligd volume waar derden niet makkelijk bij kunnen komen.

Worden voortaan? beide getoond.

Bijdrager
    mowat

JoopJoop,

Wat je zegt wist ik natuurlijk ook wel en die opdeling van de containerdisk staat trouwens op meerdere sites ook beschreven , maar dat beantwoordt mijn vraag niet waarom of wat het nut is om die 2 volumes ook dubbel in de navigatiekolom te zetten (als derden er niet gemakkelijk bij mogen kunnen zou dat trouwens dom zijn) en ik heb zelfs mijn twijfel of het wel/niet -2x dezelfde schijf is die er staat gezien de namen dan niet kloppen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mowat,

Het is dezelfde “schijf” met twee aparte volumes.

Waarom dubbel in de navigatiekolom weet alleen Apple, zal over een paar maanden wel aangepast zijn…

Bijdrager
    fred44nl

er is intussen een aanvullende update beschikbaar

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44.nl,

Is het nu verdwenen uit de navigatie kolom???

Bijdrager
    fred44nl

geen idee, want ik waag me d’r nog niet aan:)

Bijdrager
    mowat

@ Fred┬á : zoals ik vermeld had , “voorzien van de laatste update” , dus ze staan er allebei nog in na die update.

@ Joop , neen , het zijn niet de 2 aparte volumes.

In schijfhulprogramma┬á heeft het ene volume zo’n 11 gigabite en het “gegevens” volume zo’n 193 gigabyte want overeenkomt met de bedoeling van Apple voor die 2 volumes ( eentje voor het systeem , het andere voor de gegevens).

In de navigatiekolom hebben de beide zelfde volumes elk 204 gigabyte wat overeenkomt met het totaal van de 2 in schijfhulpprogramma.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.