10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

Waarom blijven functies in Finder “grijs”?

Waar ik me al een tijdje:mrgreen: en:lol: (groen en geel) aan erger is dat ik vaak functies zie in mijn menu’s die NOOIT beschikbaar zijn. Zo wilde ik bijvoorbeeld een “timed screenshot” maken van mijn status-balk in Safari, omdat deze steeds verdween op het moment dat ik Shift-Command indrukte om de shot te gaan maken.

Nu had ik deze functie (timed screenshot) al eens gezien, maar deze is ALTIJD grijs.

Iemand enig idee waarom dit zo is? Kan ik het op een of andere manier aktief maken?

(PS: De gemiddelde wijsneus hier kennende krijg ik nu off-topic vragen als: “Waarmee opent bij jou een URL als je Shift-Command-U doet? Dat is dus Camino… :wink:)

Bijdrager
    Igor

die services werken volgens mij zowiezo niet 100%…

Bijdrager
    MacLover13
    ”iRuben”

Waar ik me al een tijdje:mrgreen: en:lol: (groen en geel) aan erger is dat ik vaak functies zie in mijn menu’s die NOOIT beschikbaar zijn. Zo wilde ik bijvoorbeeld een “timed screenshot” maken van mijn status-balk in Safari, omdat deze steeds verdween op het moment dat ik Shift-Command indrukte om de shot te gaan maken.

Nu had ik deze functie (timed screenshot) al eens gezien, maar deze is ALTIJD grijs.

Iemand enig idee waarom dit zo is? Kan ik het op een of andere manier aktief maken?

(PS: De gemiddelde wijsneus hier kennende krijg ik nu off-topic vragen als: “Waarmee opent bij jou een URL als je Shift-Command-U doet? Dat is dus Camino… :wink:)

Wat voor app heb jij rechtsboven in de menubalk draaien???

Anoniem

Grab (Schermafbeelding) starten, en dan Shift+Command+Z om timer te starten. Bij mij blijven deze opties in de finder ook grijs . Inderdaad storend.:(

Bijdrager
    MacAttack

van die services kan je gebruik maken in een open app. in de finder gaan ze idd niet werken.

Anoniem
    ”MacAttack”

van die services kan je gebruik maken in een open app. in de finder gaan ze idd niet werken.

Met de geopende Schermafbeelding app. blijven deze opties ook grijs.

Bijdrager
    MacAttack

grab heb ik ook nog niet aan de praat gekregen, maar de meeste andere services heb ik al aan de praat gekregen.

bvb selecteer text in safari gaan naar speech in services en dan selecteer je speak text.

Bijdrager
    Ruben
    ”haka”

Grab (Schermafbeelding) starten, en dan Shift+Command+Z om timer te starten.

Hé! Bedankt! Wist niet eens dat er ook echt een Grab app was!:lol: Dit lost in elk geval mijn probleem met Safari screenshots op.

Wel héél vreemd trouwens dat de “Grab” opties in het menu zelfs binnen Grab zelf grijs blijven!

Volgens mij heeft Apple hier toch echt een steekje laten vallen v.w.b. duidelijkheid.:oops:

Bijdrager
    Malenfant

Services werken in principe alleen in cocoa apps. Nu is de finder zover ik weet stiekum nog een carbon app, dus wie weet dat daar de bron van het probleem ligt. Zal straks een kijken of de grab services ook gedimt blijven als je de finder killed en echt alleen cocoa app in beeld hebt. In elk geval is Apple zelf ook buitengewoon vaag over e.e.a.:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75484

Bijdrager
    Ruben
    ”MacLover13″

Wat voor app heb jij rechtsboven in de menubalk draaien???

Niet te geloven… krijgen we dat weer!:P :wink:

Dat wat je ziet staat eigenlijk in het midden en heet “MenuMeeters” of zoiets. Ik gebruik ’t alleen om disk activiteit weer te geven (rood en groen “ledje”) en voor het vrije en nog beschikbare werkgeheugen (rode en groene MB’s) maar het kan ook nog netwerkverkeer, CPU gebruik en weet ik veel weergeven, eventueel zelfs met een heel klein grafiekje. Erg makkelijk allemaal…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.