11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tov

Waarom apps nog updaten in iTunes?

Ik vraag me het volgende af: waarom is het nog nodig om de apps (die je op al je iOs devices hebt staan) te updaten in iTunes? Alle betreffend apps werk ik al rechtstreeks bij op mijn iphone en iPad. Het is dus dubbel om dat ook nog eens binnen iTines te doen, maar zodra ik in Itunes zie dat er updates beschikbaar zijn, heb ik toch de neiging om dat te doen. Kan ik synchronisatie in iTunes uitzetten voor apps? Hoe gaan jullie daarmee om?

Bijdrager
    stavos

– Niet alle apps in iTunes staan wellicht op je iPhone.
    – Apps die bijgewerkt worden op je iPhone, zullen bij de eerst volgende synchronisatie ook bijgewerkt worden in iTunes.
    – Updaten via iTunes heeft het voordeel dat je de oude versie zou kunnen bewaren (en je dus terug kunt als je niet tevreden bent met de update).

[size=2](dit gaat trouwens niet over Mac Apps, maar over iOS apps)[/size]

Bijdrager
    Tov

Aha, dus alleen apps die wel in iTunes staan en niet op mijn iOs devices moeten apart bijgewerkt worden via iTunes. De overige apps worden automatisch bijgewerkt (mits ze al zijn bijgewerkt op bijv. mijn iPad).

Klinkt logisch, dank voor je uitleg.
    Ik zal mijn apps in iTunes nog eens goed nalopen en overbodige verwijderen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb dat al minstens een jaar niet meer gedaan, getuige:

Bijdrager
    KiDo

Ik doe ook redelijk vaak updaten via iTunes en ze daarna syncen. Gaat vaak sneller met downloaden.

Ook zegt mijn iPhone redelijk vaak dat hij te vol is om de updates te downloaden, terwijl het via iTunes dan wel gewoon lukt, dus dat is voor mij een goede reden om iTunes daarvoor te gebruiken, het staat toch altijd aan aangezien ik ook muziek op mijn laptop luister:-)

Bijdrager
    stavos

Dat laatste ligt weer aan het verschil tussen het downloaden van een app en het vervolgens daadwerkelijk installeren. Als je dit op je iPhone doet, zijn zowel de download als de geïnstalleerde versie tijdelijk tegelijk aanwezig op je device en heb je dus voor beiden ruimte nodig.
    Via iTunes blijft de download op je Mac aanwezig en ontvangt je iPhone alleen de installatie.

Bijdrager
    KiDo

Ja precies, daarom doe ik de grote Apps ook gewoon via iTunes en de kleinere via de telefoon zelf, terwijl ik die via iTunes ook gewoon update, om synctijd te besparen:)

Moderator
    unSOUND

Ik doe het dus zoals stavos al zei, op de computer. Op het moment dat er een nieuwe versie is download ik die, en het IPA bestand van de oudere versie gaat naar een externe schijf. Mocht er dan een probleem met de nieuwere versie zijn, zet ik de oude terug.

Tevens scheelt het een hoop gedownload in het geval van een nieuw toestel. Als je dan ineens een paar GB aan Apps moet downloaden kan dat ( afhankelijk van jouw snelheid en eventuele downloadlimiet ) lang duren. Dan is het fijn als alle Apps al thuis liggen.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Ik download de updates meestal via iTunes en sync ze dan met mijn apparaten via Wi-Fi sync. Anders moet je ieder apparaat apart updaten.

Bijdrager
    jeanien

in mijn itunes staan regelmatig updates gemeld. Na een udaten blijft er een getal staan. Waarschijnlijk van apps die ik gedelete heb. Hoe raak ik die melding van updates kwijt? Weet iemand dat?

Bijdrager
    Ruben

En andere reden om iTunes te blijven gebruiken kan bijvoorbeeld zijn wanneer je geen WiFi netwerk hebt, maar alleen bedraad. Grote apps kun je dan niet updaten vanaf je iPhone via je 3G verbinding. En ja, er zijn nog steeds mensen die geen interesse hebben in WiFi.;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.