30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Jacarrino

Management tips: Waarom Apple het zo goed doet….

Simon Sinek, een Amerikaanse management-schrijver, heeft al een tijdje een boek uit genaamd ‘Start With Why’ (in het Nederlands: begin met het waarom). Simon heeft een duidelijke visie waarom Apple zo goed floreert en Dell/ Microsoft in de hoek zit waar de klappen vallen. Ik heb getracht zijn visie te vertalen in het volgend video-review.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

http://www.advertisingheroes.com/learn/reviews/begin-met-het-waarom—simon-sinek/index.html

Geblokkeerd
    Anoniem

De spam word steeds beter vertaald vanuit het pools of chinees.

Bijdrager
    Jacarrino

Hai Meeuw: sorry, maar dit is geen SPAM. Ik ben gewoon een Apple-fanaat die op dit boek stuitte. Mocht dit worden gezien als SPAM, dan post ik natuurlijk niet zulke berichten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

MEEUW is spam…

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb getracht zijn visie te vertalen in het volgend video-review.

Ik weet niet, als je het volgens de huisregels bekijkt is dit natuurlijk wel gewoon spam. Iemand maakt een videoreview over een boek en komt die hier promoten om meer traffic te genereren en reacties te ontlokken.

Als iedereen hier zijn-/haar blog posts zou komen posten met hun reviews en nieuws dan zou het een mooie boel worden.

Bijdrager
    Jacarrino

Sorry: eigenlijk is het meer mijn enthousiasme hoe de management wereld naar Apple kijkt, dan ik hier commercieel gewin uit haal. Ik verkoop namelijk geen boeken en mijn diensten zijn meer B2B: ik verkoop dus niets aan de One More Thing leden.

Even terug naar het onderwerp: tijdens het doorlezen van dit boek kwam ik erachter waarom Tim Cook zo’n goede opvolger van Steve Jobs is: hij houdt zich vast aan de ‘Waarom-lijn’, i.p.v. met een eigen visie te komen. En dit strookt ook weer met de ‘Good to Great’ theorie van Jim Collins (en nee, dit boek verkoop ik ook niet ;-)). Echt, voor de Apple liefhebber zeker leuke management literatuur.

Nu ik er zo over nadenk, zou ik toch geld aan de uitgever moeten vragen (geintje)..

Bijdrager
    sedikit
    Shmoo op 16 december 2013

Ik weet niet, als je het volgens de huisregels bekijkt is dit natuurlijk wel gewoon spam. Iemand maakt een videoreview over een boek en komt die hier promoten om meer traffic te genereren en reacties te ontlokken.

Als iedereen hier zijn-/haar blog posts zou komen posten met hun reviews en nieuws dan zou het een mooie boel worden.

Zo zijn we niet getrouwd! Wat zullen we nou krijgen?! Dat zou fraai zijn! We houden het hier wel netjes! Daar houden wij hier niet van! Dat doe je maar mooi thuis! Ho, ho, dat gaat zomaar niet! Ik dacht dat we dat niet afgesproken hadden! enz. enz :) :)

Bijdrager
    bvdabjorn

Heel goed review! Heb het met plezier bekeken!

Bijdrager
    Jacarrino

Thanx bvdabjorn! Dit geeft weer iets meer energie;-);)

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    hendrik op 16 december 2013

MEEUW is spam…

+1

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Shmoo op 16 december 2013

Strikt genomen is dit geen spam. Want hoewel het lastig is een eenduidige definitie te geven van spam is er één criteria dat iets tot spam maakt en dat is dat het aantal bereikte mensen veel groter is dan de beoogde doelgroep. De doelgroep hier zijn wij ‘de Apple community’ en aangezien dit slechts één bericht betreft gericht aan één adres (namelijk OMT) voldoet het niet aan dit criteria.

Een TS is pas een spammer als er duidelijk sprake is van een vloed van (meestal commercieel getinte) informatie via een link in de OP.
    Een simpel informatief videootje is dat niet lijkt mij.

Bijdrager
    Jacarrino

Inzake de SPAM discussie: vanuit mijn achtergrond/ professie gebruik ik Apple vaak ik als management/ marketingvoorbeeld. En aangezien OneMoreThing (waar ik gewoon lid van ben en met veel plezier de Podcasts beluister) mijn Apple passie deelt, leek het mij wel eens interessant om geen vraag of opmerking over de hardware of software te stellen/ maken, maar puur in te zoomen op het management of marketing-niveau.

Ik heb nog tal van andere leuke voorbeelden die ik best wel wil posten, maar indien dit als de mede-forum leden wordt gezien als SPAM, doe ik dit natuurlijk niet!

Bijdrager
    Maverick9898

Waarom Apple het zo goed doet….

Het is een hype. Daarom doet Apple het goed;)! Heeft verder niks met ‘visie’ te maken of iets dergelijks. De marketing-campagne van Apple slaat aan en mensen doen graag wat andere mensen doen, vooral om in de groep te blijven en niet ‘afvallig’ te zijn. Daarom zitten mensen ook op Facebook etc etc. Dat staat los van het concept zelf.

Of het concept wat ze nu hanteren goed is, is een veel interessantere discussie. En of ze echt zo innoveren als dat er geclaimd wordt staat voor mij ook niet vast.

Bijdrager
    Jacarrino

Het is een hype. Daarom doet Apple het goed;)

Het succes van Apple duurt te lang om het als een Hype te bestempelen. Er is toch iets meer aan de hand;-)

Bijdrager
    Janjans

@Jacarrino Laat je niet afschrikken door een paar mensen die moord en brand schreeuwen ivm spam;) Zolang je geen linkjes plaatst naar webshops e.d. is er volgens mij weinig aan de hand. Ik zou echter niet nog meer topics met dit onderwerp openen, maar wanneer je meer dingen hebt die op hetgeen dat je in je openingspost omschrijft aansluiten, dan zou ik zeker niet schromen om er nog een postje bij te plaatsen:) Ook omdat het dan om meer verschillende boeken e.d. gaat en er al helemaal geen spraken meer kan zijn van gerichte spam, of alle boeken moeten van dezelfde uitgever komen of zo….;! Maar vooral omdat er ook mensen hier komen die het wel interessant vinden en die kan je een mooi overzicht bieden, en dat is leuk! Veel dank daarvoor!:)

Wel kan je wellicht de titel iets aanpassen zodat het duidelijker is dat het om management strategieën gaat.

Hoe dan ook, dank voor je interessante bijdragen en leuk dat je de review hebt gemaakt en hier met ons deelt!:D

Bijdrager
    Jacarrino

Janjans: dank! Misschien volgende keer idd een andere titel (pakkende quote uit het boek of i.d.): bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Janjans

Je kan de titel nu ook nog gewoon veranderen hoor;) , zodat het meteen duidelijk is dat het management gerelateerd is, en zet bij de trefwoorden iets met “management tips” of zo, dan vinden mensen het ook makkelijker wanneer ze in het archief zoeken in de toekomst….

Bijdrager
    Jacarrino

Janjans: done! Thanx!

Bijdrager
    Shmoo

Misschien volgende keer

Miss. kun je beter vragen aan de mensen die je verhaaltjes leuk vinden om te lezen of die mensen je willen volgen op Twitter of bookmarken.

Bijdrager
    Bamboe81

Ik vind het interessant! Post ajb als je meer hebt!

Begrijp het probleem wat ontstaan is rond deze post ook niet goed.
    – ik zit op OMT
    – ik gebruik nagenoeg alleen Apple-producten
    – ik werk zelf in (non-profit) marketing/communicatie en management.
    – ik vind de marketing- en management-strategie van Apple even fascinerend als de product-innovaties. In mijn optiek innoveert Apple nl. niet alleen in producten, maar ook zeker in marketing, communicatie en merk-beleving.
    – En er is een behoorlijk aantal mindere Apple-relevante discussies/threads op dit forum dan deze.

Dus hierom snap ik niet goed waarom er vervelend gedaan wordt tegen een professional die uit enthousiasme en passie zijn kennis/visie met ons wilt delen en bediscussiëren! Dat lijkt mij toch waarom dit forum (oa) voor is.

Bijdrager
    Janjans
    Geblokkeerd
    Anoniem

hoho jongens, het was meer bedoeld met een knipoog :). Beetje als grapje. Wat nemen we alles serieus.
    Als ik @Jacarrino was, had ik het zelf ingezonden bij omt, misschien had het dan wel op de voor pagina gestaan als artikel. (krijg je ook nog 7,5 euro;) )

Moderator
    Raymon Mens

Ah, een filmpje met gesproken tekst. Dat is fijn:) Interessant! Het lijkt me geen voorpagina-materiaal overigens, we doen niet zoveel aan B2B-news.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee ? http://www.onemorething.nl/2013/11/hoe-google-40-000-macs-beheert/

Vernieuwingen, bugfixes in update OS X Server

Als thuis gebruiker heb je niks aan deze artikelen :P.
    Daarbij, misschien wel meerwaarde voor OMT inplaats van die roddel artikelen.
    Daarbij blijkt uit dit topic dat er genoeg interesse naar is….(ook bij de niet ondernemers..)

Moderator
    Pete.Z

Wel even verplaatst uit het OMT forum deel, daar past dit niet echt.

Bijdrager
    Jacarrino

@Bamboe81 Thanx! Zal ik doen. Weliswaar niet meteen, maar in het nieuwe jaar zal ik een aantal boekreviews maken waarvan een aantal titels inzoomen op het marketing en management beleid van Apple.

@Meeuw Haha, bedankt voor je opmerking

wel meerwaarde voor OMT inplaats van die roddel artikelen.

Hmmm, misschien dat @Pete.Z dit heeft opgevat als tip: nu verplaatst naar Apple Nieuws & Roddels:lol:

Bijdrager
    Janjans

@Jacarrino Volgens mij heeft deze rubriek wel potentie:) En wanneer het 1 topic blijft waar steeds iets aan toegevoegd wordt, dan wordt het een mooie verzameling en zullen mensen die dit interessant vinden de weg er snel naartoe weten te vinden, door bijvoorbeeld te bookmarken of er een alert voor in te stellen;)

Bijdrager
    flyinghigh

Plaats aub meer van dergelijke topics, want ik vind het interessant om te lezen! Het brengt het niveau van OMT wat omhoog. Het is weer eens wat anders dan een topic: welke kleur iPhone zal ik nemen? Waar dan vervolgens vele flauwe reacties vol taalfouten in voorkomen.

Dit is absoluut geen spam. Je hebt een keuze om op de link te klikken. Als het je niet interesseert dan ga je toch vrolijk verder met het volgende topic.

Leg de negatieve reacties naast je neer. Sommige leden hier reageren sneller dan ze kunnen denken helaas.
    Keep up the good work!

Bijdrager
    NeXT

Ik vind het wel leuke info eigenlijk!

Bijdrager
    Jacarrino

@Janjans @flyinghigh @NeXT Ga er nu zeker mee door :D!!!
    Fijne avond!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.