21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Tenvox

Waarom altijd zo traag??

Waarom komt het toch dat sinds ik Powerpoint (ik weet het, vloeken in de kerk) gebruik en dat is al sinds een Performa Mac, Powerpoint nog nooit zo super heeft gewerkt als die loosers op een PC?

Nu ook, met de allernieuwste mac (G5 intel desktop) kan ik het gewoon niet winnen van een DELL laptop. (@#$%#@#)
    Altijd zitten er pauzes in op momenten dat ik snel door wil klikken, tijdens het opbouwen krijg ik altijd van die momenten dat ik moet wachten. En elke keer denk ik dat wanneer ik met een nieuwe Mac ga werken, mijn problemen de wereld uit zijn. DUS NIET!
    Ik zou liever ook Keynote gebruiken, maar die heeft ook zo zijn beperkingen (kan vaak images niet meer terugvinden)
    want dat zou het perfecte programma zijn (Apple vs Apple). Maar bij het uitwisselen zijn die links met de imagemap cruciaal.

Goed, misschien kan iemand mij dat eens haarfijn uitleggen.

Ik kan niet wachten!

T

Bijdrager
    Hengheng

De allernieuwste Mac ?
    De laatste G5 is volgens mij twee jaar geleden er al uit gegaan.
    Een G5 heeft trouwens een PowerPC- processor en geen Intel.

Bijdrager
    Almerrrrr

Welke office versie heb je welke versie van osx wat voor mac (een intel of een g5).

Bijdrager
    R-Flow

Dat is een kwestie van hoe de developers bij Microsoft die programma’s schrijven. Heeft voor de rest weinig te maken met de hardware en het besturingssysteem. Het pakket is vrij slecht geoptimaliseerd en vol oude (en wellicht overbodige) code die constant geladen moet worden.

Zelfs op m’n 3.06 GHz iMac was Microsoft Office 2008 niet vooruit te branden. Photoshop CS3 start sneller op dan Word 2008, gekkenhuis!

Bijdrager
    LEXY

De zakelijke markt gebruikt over het algemeen nog steeds Windows XP met PowerPoint 2002 en die combi is idd behoorlijk rap.
    Hoe Vista met PowerPoint 2007 het ervan af brengt kan ik niet beoordelen, want ondanks dat ik dagelijks beamers koppel aan laptops van klanten schijnt niemand het aan te durven. En terecht natuurlijk…

Bijdrager
    R-Flow

2007 is wel een stukkje trager helemaal onder Windows Vista. Nog niet te vergelijken met 2008 op Mac.

Bijdrager
    Tenvox

We praten hier over een MacPro 3.1 met een Quad-Core Intel Xeon 2,8 GhZ….

Daar mag je toch wel wat van verwachten….
    Maar thnx anyway gents, ik lees dat het wel te verklaren is, maar echt een oplossing is er niet voor…

De office versie is die van Mac office 2004

T

Moderator
    unSOUND
    ”Tenvox”

We praten hier over een MacPro 3.1 met een Quad-Core Intel Xeon 2,8 GhZ…. Daar mag je toch wel wat van verwachten….

Waarom mag dat ? De prestaties van de software hangt van meer af dan je hardware… Wat dacht je van de software zelf ? Office voor de mac is al sinds dag 1 een voorbeeld van hoe software NIET geschreven hoort te worden, want het presteert op geen enkele machine echt goed.

En de grootste denkfout die nog wel eens gemaakt wordt is dat mensen denken met een 8 x 2.8 GHz een machine hebben gekocht die dus 22,4 GHz is… Maar dat is niet zo. Niet elke software gebruikt ook alle 8 de cores. Sterker nog: Meeste software gebruikt er nog steeds maar 1 of 2.

”Tenvox”

De office versie is die van Mac office 2004

Ook hier zit een probleem. Office 2004 is voor PPC Macs geschreven, niet voor Intels. De software moet dus ter plekke vertaalt worden naar Intel code, en ook dat vertraagd.

Bijdrager
    Sbojevets

Niet alleen Office is een drama. PDF’s zijn op een Mac ook retetraag in vergelijking met PDF op een PC.

That’s a fact! Daardoor koop ik geen PC. Maar irritant is het wel! En onbegrijpelijk.

Bijdrager
    Dick de Roos

PDF op een Mac met Voorvertoning i.p.v. Adobe Reader is anders behoorlijk rap! (op dezelfde Mac).
    Ergens is er dus iets wat niet goed gaat.
    Rara…..:roll:

Edit: Ik heb het even vergeleken, maar de Adobe Reader 8.1.2 is niet trager. Klikken en het PDF-je staat op het scherm.
    Scrollen gaat ook snel. Dus mijn bewering hierboven klopt niet zo bedenk ik nu…..:oops:

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is wel logisch dat Office 2004 traag is op een Mac Pro van dat kaliber… Office 2004
    is namelijk een pakket wat geschreven is voor de PPC-architectuur zoals G4’s en G5’s.
    Als je snel wilt werken heb je óf iWork nodig (met Keynote, ’t alternatief voor PowerPoint),
    óf een nieuwe versie van Office… Office 2008 for Mac.

Met Office 2004 zul je inderdaad nooit sneller werken dan een PC zolang je op een Intel Mac zit;)

Bijdrager
    Oppie
    ”dreamlab”

PDF’s zijn op een Mac ook retetraag in vergelijking met PDF op een PC.

Bij mij (en anderen) gaat het juist retesnel (in Voorvertoning/Preview).
    Dus verklaar je nader…

Bijdrager
    KarelWillem

Over pf’s hoor je mij niet klagen. Dat gaat best lekker snel.

Office 2008 daarentegen op een PPC?! :mrgreen:

Hahaha. Ben ik even blij dat ik het eigenlijk niet gebruik. Een drama dus.

Bijdrager
    R-Flow

Dat PDF’s op een PC sneller te zien zijn dan op een Mac (met vergelijkbare hardware uiteraard) lijkt me heel stug. PDF-support zit helemaal in Mac OS X verweven terwijl je op Windows altijd gebruik moet maken van programma’s van derden. Lezen en maken van PDF-bestanden heb ik altijd als een drama ervaren op Windows.

Als jij een relatief oude PPC-Mac hebt die een groot PDF-bestand met veel foto’s e.d. moet openen snap ik dat het traag gaat. Maar dat is op een oude PC met Adobe Arcobat nog erger.

”unSOUND”

Ook hier zit een probleem. Office 2004 is voor PPC Macs geschreven, niet voor Intels. De software moet dus ter plekke vertaalt worden naar Intel code, en ook dat vertraagd.

Grap is dat op mijn iMac (Intel) Office 2004 rapper draaide dan 2008. Vooral opstarten van de programma’s ging een stuk sneller.

Bijdrager
    Oppie

Ik moet nageven: van alle honderden PDF’s die ik op mijn HD heb, en regelmatig download, is er één die wel ‘hikt’ (traag is en moeilijk doet bij scrollen en zoomen): waar een .ASPX extensie in zit (gemaakt met QuarkXPress7).
    En je raad het al…de cirkel is weer rond… ASPX is een extensie van MS!:x

Bijdrager
    R-Flow

Zo zullen er altijd uitzonderingen op de regel zijn. Dat is onder Windows niet anders. 8)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Programma’s die oorspronkelijk alleen voor Windows bestonden, en waarvoor later een “Mac versie” is gemaakt werken (dat is mijn ervaring of gevoel) altijd “vreemd”. (of trager)
    Dit komt waarschijnlijk vanwege het feit dat zo’n Mac versie eerder “vertaald” is vanuit de Windows code, dan dat het programma van de grond af opnieuw is geschreven.
    Zo kom je altijd bij een programma uit dat nooit het onderste uit de kan haalt.
    Daarom zijn vergelijkingen tussen b.v.b. Powerpoint op een Mac en Powerpoint op een pc zinloos.
    Ik denk dat als er ooit een Keynote (kan het nog mooier?) programma komt voor de pc, je precies het omgekeerde krijgt.
    Kijk maar naar de problemen die de Windows versies van Safari en iTunes (v8 ) geven in combinatie met Viesta (eh… Vista)

Bijdrager
    Oppie

Eh… MS Office was er eerst voor de Mac… (1989, tegen 1990 voor MS Office op Windows). :innocent:

Bijdrager
    Hengheng

Oeps…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Oppie”

Eh… MS Office was er eerst voor de Mac… (1989, tegen 1990 voor MS Office op Windows). :innocent:

Dat zal dan de uitzondering zijn die de regel bevestigt.
    Echter: dat zegt niets over de performance en of hoe “optimized” de code is.
    Beide versie’s zijn ongetwijfeld naast elkaar ontwikkeld (één jaar verschil is erg weinig). Dat de Mac versie iets eerder uit kwam is leuk, maar zou het niet zo kunnen zijn dat men de Windows versie iets verder door ontwikkelde c.q. verbeterde omdat dat een grotere markt vertegenwoordigde?

Bijdrager
    G-Force

En sinds de laatste update is Office 2008 bij mij (op een MacBook en een iMac) een stuk sneller geworden in elk geval. Dus zeker de moeite waard om een volledige up-to-date Office 2008 te proberen.:)

Ter vergelijk:
    Word koude start, eerst ruim 16-18 Dock bounces, nu 8.:)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.