30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Waarom 2ehands Apple tv 2 duurder dan 3

Kan iemand mij uitleggen waarom er op marktplaats voor een 2e hands Apple tv meer wordt gevraagd dan de nieuwprijs van een Apple tv 3?

Bijdrager
    Targaryen

Simpel: Je kunt die eerstgenoemde jailbreaken en dus uitbreiden. Bij de 3e generatie kan dat (nog) niet.

Bijdrager
    TRML

En ze kunnen natuurlijk vragen wat ze willen, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je dat er ook voor moet betalen…

Bijdrager
    BoniMacX

maar het is het waard de meerprijs ervoor te betalen als je geknutsel met allerlei converters/transcoders niet ziet zitten.

Bijdrager
    KarelWillem

Toen ik die van mij op Marktplaats had staan, werd ik zelfs gebeld door mensen die beduidend meer wilde geven dan ik er voor vroeg.

Bijdrager
    jackybe67

Is er na de jailbreak voor iOS7 al nieuws over ééntje voor de Apple tv?

Bijdrager
    Rickje

Ik had er een jaar geleden een voor 175 verkocht.;)

Bijdrager
    Ni3l55
    jackybe67 op 25 december 2013

Is er na de jailbreak voor iOS7 al nieuws over ééntje voor de Apple tv?

Nee, nog niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Er komt geen jailbreak voor een Apple TV 3.
    Die kans is echt minimaal.

Ik ben van een 2 met jailbreak overgestapt op een 3 zonder jailbreak.
    En heb het ook nog geen seconde gemist.

Bijdrager
    paullez

Plex op je ipad en macbook. En waar was die jailbreak ook al weer voor :-))

Bijdrager
    Willumpie
    paullez op 26 december 2013

Plex op je ipad en macbook. En waar was die jailbreak ook al weer voor :-))

Wat is Plex en wat kun je ermee?

Bijdrager
    Sylvester

Die jailbreak is wel handig als je een groot aantal films verspreid hebt staan, over één of meerdere netwerk volumes.
    Met de jailbreak kan je daar netjes aan. Met de ATV3 kan dat niet.
    Voor ons is dat wel handig.
    Ik wil niet al onze films in iTunes importeren, want volgens mij krijgen we dan een dusdanig grote iTunes map, dat het helemaal fout gaat lopen.

Bijdrager
    Willumpie

Ik overweeg zo’n ding te gaan kopen.
    Je kunt met de Apple tv toch oa op de tv laten zien wat je op je iPhone / ipad / MacBook hebt open staan!? Of heb ik dat verkeerd?
    Dan bepaald je devices toch wat je kunt afspelen en op groot scherm kunt laten zien!?

Moderator
    unSOUND
    Sylvester op 26 december 2013

Ik wil niet al onze films in iTunes importeren, want volgens mij krijgen we dan een dusdanig grote iTunes map, dat het helemaal fout gaat lopen.

Dus vanwege een vooroordeel dus eigenlijk… Of foute info.;)

Je kunt ook gewoon alle vanaf meerdere machines en schijven in iTunes zetten zonder de bestanden te verplaatsen. Dan staan ze gewoon waar ze staan, en iTunes weet waar ze staan en stuurt ze door naar de AppleTV. Simpel.

Bijdrager
    ramrod

Het nadeel van Itunes is dan weer dat het niet al te veel verschillende bestands typen aan kan

Bijdrager
    Sylvester

Werkt er youtube op de ATV3?

Bijdrager
    KarelWillem

A: Als je een iDevice hebt is converteren NOOIT nodig, en kun je ALLE filmformaten via de Apple TV afspelen.
    Ook de films die op diverse ander media staan dus. O.a. Air Video en Air PlayIt kunnen dit.

B: Als je geen iDevice hebt is converteren NOOIT nodig, en kun je ALLE filmformaten via de Apple TV afspelen.
    De app Beamer op je Mac speelt alles zonder converteren direct door naar je Apple TV.

C: Heb je een recente Mac dan kun je met Airplay Mirroring sowieso alles van je Mac afspelen op je Apple TV.
    Heb je geen recente Mac, dan kun je hetzelfde (en meer) met Airparrot.

D: Youtube zit gewoon standaard op de Apple TV 3.

Kortom: de situaties waarin je Apple TV 2 met Jailbreak duidelijke voordelen biedt tegenover een Apple TV 3 zijn op de vingers van één …. vinger te tellen.

Bijdrager
    BoniMacX

ramrod: da’s zacht uitgedrukt over iTunes…
    iTunes slikt geen .avi, .iso. mkv, VIDEO_TS, dvdmedia… blijft er niet veel meer over.
    Ik heb twee ATV2’s met jailbreak. Ik verkoop ze voor geen geld! (nu ja… 300€ ’t stuk iemand?):-)
    Alle bovengenoemde bestanden worden gewoon afspeeld zonder poespas.

Bijdrager
    BoniMacX

karel willem: de bedoeling van een ATV is toch dat die aan je TV hangt. Voor de manieren die jij beschrijft is altijd een Mac of een iDevice nodig.
    Ik heb alleen mijn ATV afstandsbediening nodig.

Bijdrager
    Sylvester

D. Dat is goed om te horen. (sorry, ben er niet zoveel mee bezig)

A. ???
    Dus ik kan een DVD-formaat kopiëren in iTunes?
    VIDEO_TS map?
    Kan je dan ook de menu’s gebruiken?
    Want dat kan wel met de ATV2.
    Of snap ik hem niet goed?

Bijdrager
    Sylvester
    BoniMacX op 26 december 2013

karel willem: de bedoeling van een ATV is toch dat die aan je TV hangt. Voor de manieren die jij beschrijft is altijd een Mac nodig.
    Ik heb alleen mijn ATV afstandsbediening nodig.

Dit lijkt me toch ook een pluspunt/eenvoud van de ATV2.

Bijdrager
    BoniMacX

Sylvester: geen Mac of iDevice nodig hebben met een gejail-breakte ATV2 is inderdaad een pluspunt ervan, en wel het GROOTSTE! Da’s dan die éne vinger waar KarelWillem het over heeft maar dus wel één van de belangrijkste! (naast alle formaten slikken):-)
    Althans voor wie niet afhankelijk wil zijn van een Mac, iPhone of iPad. Mijn zoon heeft de bediening van zijn ATV2 gewoon in zijn algemene afstandsbediening weten activeren. http://www.appletips.nl/apple-tv-een-eigen-afstandsbediening-gebruiken/

Nu wil hij graag 1080P voor zijn nieuwe superTV, dus zijn we aan het zien voor een nieuwe mediaplayer, maar de ATV3 spijtig genoeg dus geen optie.
    Interessant draadje over ook: http://www.macfreak.nl/forums/topic/6/7406/synology-nas-in-combinatie-met-apple-tv/0/
    Door sommigen daar een ATV3 in tegenstelling tot ATV2 met jailbreak niet meer aangeraden voor wie een mediaspeler zoekt. Da’s ook mijn visie.

Bijdrager
    Sylvester

inderdaad. Ik heb ook de remote in de Logitech Harmony afstandsbediening geprogrammeerd. Ik heb dus maar één afstandsbediening nodig, en geen iMac of Macbook Pro.
    Niet dat ik geen Macbook Pro wil gebruiken, ik werk er maar al te graag mee.
    Maar het onafhankelijk werken is wel een aanzienlijke meerwaarden, echt een pluspunt.

Moderator
    unSOUND

Ook met een ATV2 heb je een schijf nodig waar alles op staat BoniMacX, dus zeggen dat je geen Mac nodig hebt voor een ATV2 begrijp ik niet echt…

Bijdrager
    BoniMacX

unsound: nochtans voor de hand liggend, alles staat op een NAS.:-)
    Niet dat ik liefhebber van een NAS ben, want ik verkies en heb (o.a.) een headless Mac mini (met twee joekels van 6TB DAS’en aan) die heel de dag opstaat als iTunes server en als torrent en usenet download station. Sowieso heeft men wel een Computer nodig om de NAS te bedienen, maar op de keeper beschouwd is een NAS zelfs uiteindelijk met iPhone of iPad te bedienen als het enkel om downloaden gaat als ik me niet vergis. Dus geen Mac nodig waar alles opstaat. Daar ging het om.:-)
    bv: instapper Macbook air 11 of 13 inch + 2-bay NAS (Hardware.Info TV: Roundup van vijf Synology 2-bay NAS apparaten) + ATV2 met jailbreak en men is perfect gesteld.

Bijdrager
    KarelWillem

Een Mac staat vanzelfsprekend ALTIJD aan. Dus waarom die niet inzetten voor je Apple TV.

Ben je gek op lekker door lange lijsten films heen scrollen, en daarvan elke keer 10 seconden kijken of zo?
    Beetje zappen dus. Dan is een gejailbreakte Apple TV 2 een prima optie.

Voor al het andere gebruik is een Apple TV 3 natuurlijk net zo handig.
    Lord of The Rings van 3 1/2 uur staat in 3 seconden klaar om afgespeeld te worden.
    Wat een Apple TV 2 daar voor voordeel in zou brengen zie ik niet zo heel erg.

En waarom zou ik in hemelsnaam DVD-menu’s willen gebruiken?
    Daar ergerde ik me ‘vroeger’ al dood aan.

En voor wat betreft afstandsbedieningen, dat is natuurlijk met een Apple TV 3 niet anders met een Apple TV 2.

Moderator
    unSOUND
    BoniMacX op 26 december 2013

Dus geen Mac nodig waar alles opstaat. Daar ging het om.

Zoals KarelWillem al zegt heb je een Mac niet extra nodig, meestal heb je er al één. En ik vind dat juist het ideale. Alles staat daar in 1 programma waarvandaan ik het niet alleen naar mijn AppleTV kan sturen, maar ook zo naar mijn iPhones en iPads kan zetten voor onderweg.

Overigens heb je je lijstje met niet-ondersteunde formaten wel kunstmatig lang gemaakt door ISO, VIDEO_TS en DVDmedia apart te noemen, terwijl het gewoon 3 namen voor DVD’s zijn. Nog los van de irritaties die DVD menu’s me inderdaad geven, heb ik liever een MP4 waar ook alles in zit, maar ook nog eens een fractie van de ruimte inneemt.

Bijdrager
    BoniMacX

KarelWillem en unsound: ik zou jullie visie graag willen vatten, want ik en mijn zoon zijn ware Apple liefhebbers maar ook film liefhebbers en verzamelaars en zoals gezegd wil hij nu graag naar 1080P en lijkt een ATV3 de logische stap, maar is het niet want geen jailbreak ( http://firecore.com/atvflash-black ) mogelijk alhoewel intussen al een paar jaar of zoiets aangekondigd.

– door lange lijste scrollen is poepsimpel via atv flash. Niet interessante of gewenste films via zilveren afstandsbediening zelfs te verwijderen.
    – ‘Waarom dvd menu’s gebruiken?” schrijf je (Karel)? tsa, wel is handig en leuk toch! Ondertiteling aan/uit, is terug naar die of die chapter, extra bonussen… Vind ik best wel interessant:-)
    – Een .iso moet op een Mac nog eerst gemount worden voor dvd speler er iets mee kan. Films in iso’s kom ik vaak tegen via torrents en usenet. ATV2 met jailbreak speelt die gewoon af.
    – Films zonder ondertiteling zijn via de zilveren afstandsbediening van een ATV2 met jailbreak meteen op te halen…
    – iso en video_TS bestanden die ik wil bijhouden in mijn verzameling (op Mac of NAS) zet ik om naar .dvdmedia. (appletips – Gebruik maken van de .dvdmedia extensie). Makkelijk te openen op Mac zo en ATV2/Firecore slikt ze ook.

Ok, allemaal niet interessant (dvd-menu) en nuttig voor jullie (liever iTunes MP4). ATV3 dus betere keuze als media speler begrijp ik. Ik deel die mening niet, dus ga op zoek naar een media player die 1080P kan voor een high-end TV én alle formaten slikt én waarvoor ik geen iDevice nodig heb om hem te bedienen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor prima. Zoveel smaken, zoveel keuzes.

Ik heb helemaal niets met DVD’s. Nooit gehad ook.
    Maar als je dat persé graag wilt afspelen, incl. menu’s; dan moet je i.d.d. niet naar een Apple TV uitkijken.

Scrollen door lijsten films is al evenmin interessant voor ons.
    We kijken wat we kijken. Er is een mapje “nieuw” met daarin nog te bekijken films.
    Daar kiezen we er één uit. Daar is geen scrollen voor nodig.

Maar zoals gezegd, iedereen kan en zal daar anders over denken.
    Er is gelukkig keus zat in de Mediaspeler-markt.

Bijdrager
    BoniMacX

het mapje ‘nieuw’ is er heus ook in het firecore menu hoor.:-) tab ‘onbekeken’ selecteren.
    Blauw bolletje wel / niet in het algemeen menu voor het bestand geeft aan of de film wel of niet bekeken is.

En ’t is waar: keus genoeg zat:
    http://nl.hardware.info/reviews/3958/mediaspeler-mini-round-up-voor-elk-wat-wils
    http://www.besteproduct.nl/media_spelers/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.