10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Waarom 1 iMac veel langzamer dan de rest?

In mijn huis heb ik drie iMacs en een iBook op een draadloos netwerk. (Airport Express). We hebben een behoorlijk snelle internetverbinding via de kabel, 4,5Mbit. Het vreemde is dat twee iMacs en de iBook gewoon lekker snel kunnen internetten, maar een iMac (17″ Intel) enorm sloom is met internetten en soms wel 20 seconden staat te laden op websites die bij de anderen in 1 of 2 seconden binnenladen. Eerst hadden we dit probleem niet, maar hij heeft er ineens last van gekregen. Waar kan dat aan liggen?

Bijdrager
    thereal

cache etc geleegd?

Anders is misschien is de verbinding bij die ene imac toch net wat minder> er zijn wel wat tooltjes voor om dit te bekijken ( er is ook een widget als ik mij niet vergis…)

Bijdrager
    Esquare

Lijkt me het bekende DNS-probleem. Zijn al tal van draadjes over.

Bijdrager
    Fierry

Waarschijnlijk een DNS probleem.

probeer de servers van OpenDNS eens

208.67.222.222
    208.67.220.220

Schrijf je oude DNS wel ergens neer

Bijdrager
    MacAanZee

Ik ben helemaal niet technisch, het zegt me helemaal niks. Misschien staat het al lang ergens anders: maar hoe leeg je de cache en wat is het DNS probleem. Ik ga er ook over zoeken.

Bijdrager
    Fierry

DNS zorgt ervoor dat je Mac verbinding kan maken door middel van tekstadressen (www.tekst.com). Het kan zijnd at het hier misloopt

De DNS opties staan onder Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geadvanceerd > DNS

Bij DNS servers moet je het volgende invullen:

208.67.222.222
    208.67.220.220

Bijdrager
    iJoost

Ik zou zeggen probeer eerst maar eens wat er gebeurt als je niets invult, mocht er nu al iets ingevuld staan.;-)

En kijk dan meteen even bij de proxy-instellingen. Waarvoor hetzelfde advies geldt…

Bijdrager
    MacDunes

De iMac waar mijn vader het over heeft is van mij. Maar hij is er nu even niet. Dus ik praat hierover even verder.

GuusBeckers,, ik heb gedaan wat je hebt uitgelegd. En bij DNS het nummer 208.67.220.220 ingevuld. Maar dit heeft niet geholpen. Bij DNS stonden ook al 2 nummers: 85.255.115.59 en 85.255.112.210.

Maar dus nog steeds geen resultaat.

Bijdrager
    Fierry

Maakt de iMac gebruik van een draadloos netwerk?

edit: niet goed gelezen, hoever staat de iMac van het Access Point?

Bijdrager
    MacAanZee

Ja draadloos netwerk, staat hierboven. De iMac stond eerst boven. maar nu staat hij beneden, vlakbij de airport express.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.