23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    ctxppc

Waarmee is de OMT-website gemaakt?

Ik weet dat het forum van phpBB is en dat deze gemod is naar de mooie blauwe stijl maar waarmee is de website gemaakt?

Moderator
    Lucas Raggers

Met de hand.

Bijdrager
    MacApp

Knap zeg! Ik gebruik altijd een hamer, spijkers en lijm :o

Bijdrager
    BloomPod

Kort door de bocht Lucas.;)

Bijdrager
    ctxppc

Amaai! Echte webprogrammeurs moesten dat gedaan hebben using HTML/PHP en RSS!

En ze hebben het niet gemaakt met de hand en niet alleen met een computer maar met een computer en tenminste een teksteditor! :P

Bijdrager
    ctxppc

En mag ik weten welke programmeur het is? Lucas, een andere crew-member of een betaalde of vrijwilliger. Als ik een naam krijg ga ik hem persoonlijk feliciteren! :)

Bijdrager
    Koetjesreep

Met phpBB

Bijdrager
    julesp
    ”Koetjesreep”

Met phpBB

”ctxppc”

Ik weet dat het forum van phpBB is en dat deze gemod is naar de mooie blauwe stijl maar waarmee is de website gemaakt?

Bijdrager
    Steff

Met phpBB. Of is dat dom om nu te zeggen? :wink:

De grafische schil is eigenlijk iets donkerder dan de Mac OS X.nl versie was. Toen des tijds is deze ooit een keer gemaakt door een creatief figuur. En het is hem/haar goed gelukt.

Bijdrager
    GrizzDesign

Even een schot in de lucht:

Ik denk dat TS wil weten met welke webapplicatie de voorpagina* is gemaakt (bijvoorbeeld WordPress/CMS o.i.d.)

:innocent:

Grizz

*(dit omdat hij zelf al zegt dat hij weet waarmee het forum is gemaakt en hier blijkbaar niet in is geĂ¯nteresseerd denk ik)

Bijdrager
    julesp

Dit lijkt meer op een zelf gemaakt script, en een forum intergratie.

Bijdrager
    1984
    ”BloomPod”
    ”Lucas

Met de hand.

Kort door de bocht Lucas.;)

Lucas bedoeld eigelijk met 1 vinger:|

Bijdrager
    julesp

Je begint met lego, dan kom je een heel eind 8)

Lucas maakt prachtige kunstwerken :D

Bijdrager
    recoiller

Beetje suffe reacties op een serieuze vraag.
    Ik gok dat de basis van WordPress is en dat helemaal aangepast.
    Zeker weten doe ik het niet, maar je komt er een heel eind mee.

Bijdrager
    me.com

Ik snap de reactie van Lucas wel. Waarschijnlijk is deze website zelf geschreven zonder hulp van bijvoorbeeld WordPress en andere CMS-systemen. Ik dacht dat Adriaan Mol dit alles heeft ontwikkeld in het begin toen deze website net van start was gegaan.

Mensen zeggen dan vaak dat een website “met de hand” geschreven is.

Moderator
    Lucas Raggers

Precies. Het forum is inderdaad phpBB. Het CMS voor de nieuwsartikelen is een handgemaakt CMS. Kun je nergens downloaden.

Bijdrager
    recoiller
    ”Lucas

Precies. Het forum is inderdaad phpBB. Het CMS voor de nieuwsartikelen is een handgemaakt CMS. Kun je nergens downloaden.

“Indrukwekkend” is dan wel een passend woord. Ik begrijp de opmerking van Lucas, maar “met de hand” heeft ook een beetje een dubbele betekenis.

Bijdrager
    tommy666

Baai tze weei: Die Death Star in Lego is niet doos Lucas maar door Koen gemaakt;-)

(Sorry Lucas :P)

Bijdrager
    Kasper

Als deze versie nog enigszins (technisch) lijkt op de orginele versie uit 2002 dan was het Adriaan natuurlijk…maar geen idee waarmee die dat gedaan heeft.

Kasper

Bijdrager
    mac lover

vast al een oud bestandje… ik zie nog een file staan die macosx.css heet… tweede wat mij opvalt is dat het niet volledig met de hand “geschreven” is.

Bijdrager
    MouseMighty

OMT = Macosx.nl met een kleine aanpassing aan de grafische schil. Voor de rest 0,0 verschil Ouwe meuk dus..:evil:

Bijdrager
    mac lover

en tig nieuwe leden, meer nieuwsberichten en een url die niet geblokkeerd is op onze school. De filters zagen macosx.nl als expliciet materiaal. Niet dat zoiets niet te omzeilen valt :evil:

Bijdrager
    Bor

LOL! Solcon (‘internet zoals God het bedoelt heeft’) was het juist nĂ­Ă©t eens met de overstap naar OMT… Toen konden een aantal mensen die site niet meer op :P :P :P :P :P :P :P :P

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.