5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MvdM

Waarmee DV video capturen?

Wat is het best om m’n video mee te capturen? Ik heb een widescreen DV camera. Ik gebruik heel soms de 25p mode. Nu kan ik capturen in iMovie, in Quicktime Pro en in Final Cut Pro. Wat is nou verstandig? Ik wil de beste kwaliteit behouden. Volgens mij is het widescreen van de camera trouwens anamorphic, wat volgens mij inhoudt dat het aantal pixels hetzelfde is maar dat er het een en ander gestretcht wordt.

Bijdrager
    MacMartino

FCP lijkt me, dat is er immers voor ontwikkeld.

Bijdrager
    bedhead

Als je FCP hebt, ga daar gewoon voor. Is een professioneel pakket tout court.

Bijdrager
    MvdM

Maar die heeft zoveel settings. Ben bang dat ik dan toch iets niet goed doe bij het opnemen. Is het niet zo dat als ik met 1 van die andere 2 opneem dat ik dan goede settings heb en dan alsnog in FCP importeer?

Bijdrager
    mark-a-mac

Misschien eens beginnen met iMovie HD? FCP heeft wel een wat steile leercurve. Alleen doen als je daar tijd voor hebt, anders heb je kans dat je straks, als eenmaal alles succesvol is geïmporteerd, je nog steeds met de handen in het haar zit. Maar ik weet natuurlijk niet of je er al mee overweg kunt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.