22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    remcoa7x

Waardeschatting MacBook Pro 15" Early 2011

Hallo!

Ik heb niet zo zeer een probleem met mijn MacBook Pro, dus wellicht staat dit in het verkeerde subforum maar deze leek mij het meest logisch.

Sinds ongeveer een jaar bezit ik een MacBook Pro 15″ met Retina display, en daar ben ik erg tevreden mee.
    Daarvoor echter had ik een MacBook Pro 15″ early 2011 in gebruik die me al die jaren goed heeft geholpen.
    Na lang wikken en wegen, ben ik tot besluit gekomen om die MBP te verkopen. Hij is toch best onhandig groot, en ik zie het misschien wel zitten om er een handzamere MacBook Air bij te kopen.

Nou is dus eigenlijk mijn vraag of jullie hier een waardeschatting kunnen geven van mijn MacBook.
    Ik heb al op verschillende verkoopsites gezeten zoals o.a. Marktplaats, maar daar kun je werkelijk geen pijl op trekken.
    Nou heb ik geen foto’s, maar ben ik altijd zuinig met mijn MBP omgegaan, er heeft heel lang een hardshell omheen gezeten en het beestje werd altijd vervoerd in een sleeve. Dus hij ziet er zo goed als gaaf uit. Het enige mankement (als je dit al zo kan noemen) is dat de batterij wellicht zijn beste tijd heeft gehad, wat niet heel gek is voor een laptop van 4 jaar oud die goed gebruikt is. Deze zou vervangen kunnen worden. Ook is het natuurlijk mogelijk om de HDD te vervangen, en hier een SSD voor in de plaats te zetten waardoor hij weer echt soepel loopt.

De specificaties staan hier onder weergegeven, en ik hoop dat jullie me aan de hand daarvan een waardeschatting kunnen geven voor mijn MacBook Pro.

OS X Yosemite
    Versie 10.10.4

MacBook Pro: (15-inch, begin 2011)
    Processor: 2 GHz Intel Core i7
    Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3
    Opstartschijf: Machintosh HD
    Videokaart: Intel HD-video 3000 384 MB

500 GB SATA-schijf (kan natuurlijk nog een SSD in)

Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag
    Anders hoor ik graag jullie waardeschatting op dit beestje!

Bijdrager
    LighScan

Tip! Je moet je videokaart absoluut aanvullen, want de MBP 2011 15″ beschikt over twee videokaarten! Dit zal de prijs ietsjes verhogen.

Je laptop is nog erg origineel… 4GB ram, de HDD… Dat speelt een beetje in zijn nadeel. Helaas durf ik er ook geen prijs op te zetten. Ik heb hetzelfde beestje hier nog liggen, zij het met 16GB ram (je kan bij het zoekertje best vermelden dat hij tot 16GB ram kan uitgebreid worden, de liefhebbers zullen dit appreciëren), en een SSD.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

€630 volgens http://www.mac2sell.net.

Bijdrager
    Galapogos

Haha, ik heb dit beestje óók nog staan en overweeg óók hem te verkopen. Die van mij heeft echter 8GB RAM, een 300GB SSD van Intel en het is de uitvoering met een mat hoge-resolutie-scherm. Ik heb er circa anderhalf jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten bij de Apple Store.

Ook ik ben wel benieuwd naar wat een goede prijs zou zijn. Ik kan hem natuurlijk op Marktplaats zetten en ‘zien wat hij oplevert’, maar ik vind het wel prettig een idee van de waarde te hebben zodat ik bij een goed bod sneller akkoord kan gaan.

Bijdrager
    remcoa7x

@lighscan

Super bedankt voor je snelle reactie!
    Heb je enig idee waar en wat voor videokaarten ik aan zal moeten schaffen, en weegt dit niet op tegen de verkoopprijs? (als in: als de kaarten duur zijn, is het het dan wel waard om ze aan te schaffen als de gehele prijs van de MBP niet veel hoger zal worden)

Thanks voor de tips verder! (vooral het tot 16GB ram uitbreidbaar)

Bijdrager
    Galapogos

@remcoa7x: er zitten al twee videokaarten in ;-). Als het goed is beschikt jouw notebook over:
    – Intel HD Graphics 3000
    – AMD Radeon HD 6490M

Je kunt dit controleren door op de betreffende Mac de applicatie ‘System Information’ te starten en onder het tabje ‘Graphics/Displays’ te kijken.

Bijdrager
    remcoa7x

@galapogos

Dat was precies mijn idee, ik kan hem wel op marktplaats zetten en kijken wat de gek er voor geeft. Maar de kans dat ik hem onder zijn waarde verkoop wil ik niet nemen, vandaar ook deze thread.

Bijdrager
    remcoa7x

@galapogos

Klopt, ik zie dat ik inderdaad een AMD RAadeon HD 6490M en een Intel HD-video 3000 heb
    Dus wat @lighscan zegt is niet nodig volgens jou?

Bijdrager
    Galapogos

Met ‘aanvullen’ bedoelt @lighscan dat je het er bij moet zetten in je advertentie. @lighscan en ik zeggen dus eigenlijk gewoon hetzelfde:-)

Bijdrager
    remcoa7x

Ah, duidelijk!

Ontzettend bedankt allebei!:)

Geblokkeerd
    Carp

Ik zou m idd snel verkopen, zolang die nog werkt!

http://knutselblog.tweakblogs.net/blog/11267/repair-macbook-pro-early-2011

Bijdrager
    Galapogos

Dat is niet zo relevant. Mocht de gpu kapot zijn dan repareert Apple hem kostenloos. Er is een vervangingsprogramma dat tot begin 2016 dit euvel dekt.

Bijdrager
    Jeddes

Dit is wellicht een handig tooltje voor je om de prijs te checken, hier kan je em ook nog meteen verkopen ook
    http://mresell.macworld.nl/verkoop/

Bijdrager
    bupaul

Jeddes,
    Deze site geeft volgens mij een bodemprijs als ik mijn eigen producten vergelijk.

Remco7x
    Als je via Marktplaats wilt verkopen, hou er dan rekening mee dat er voornamelijk oplichters reageren die je macbook voor “een vriend” willen hebben.
    Trap daar niet in.

Geblokkeerd
    Carp
    bupaul op 15 september 2015

Remco7x
    Als je via Marktplaats wilt verkopen, hou er dan rekening mee dat er voornamelijk oplichters reageren die je macbook voor “een vriend” willen hebben.
    Trap daar niet in.

Maar, maar, spreek je voor jezelf!?

Bijdrager
    remcoa7x

Bedankt allemaal mensen!
    @jeddes volgens mij geven die inderdaad enkel bodemprijzen, doet me een beetje denken aan van die websites waar ik mijn oude telefoons naar toe kan sturen. Kun je vaak tweedehands meer uit halen. Desalniettemin alsnog bedankt!

Bijdrager
    fixar

Een andere prima manier om je Mac te verkopen is om deze aan te bieden via http://www.tweedehandsmac.nl

Ik heb gemerkt dat de mensen die deze site gebruiken iets serieuzer lijken te zijn (aan zowel de koop- als verkoopzijde). Je hebt daar meteen een heleboel andere aanbiedingen die je kunnen helpen om je eigen prijs te bepalen. En heel simpel: als een Mac daar na een week nog steeds te koop staat is de vraagprijs waarschijnlijk gewoon te hoog.

Wees wel duidelijk en volledig in de beschrijving en zorg voor goede duidelijke foto’s van alle kanten van je MBP.

succes

Bijdrager
    Soulshaker

En er is ook nog http://www.tweedehands.nl/

Bijdrager
    computer space

Ik schat zo’n 500€.
    Vergelijk m met een Macmini server 2011 (grotendeels identieke specs) maar dan met 50-100€ eraf omdat er een scherm en accu aanzit. Na een paar jaar is dat nadeel ipv voordeel.
    Enige uitzondering is 17 inch, die is nog veel waard.

Bijdrager
    bupaul

KingCarp,
    Ik heb bij verkoop van b.v. mijn iPhone 4S meerdere reacties gehad van personen die zoals ik beschreven heb mijn telefoon wilden overnemen voor een vriend die ergens in Afrika woont.
    Zij zouden dan geld op een (voor mij onbekende) bank storten en Ik moest dan mijn telefoon opsturen.
    Als zij hem dan hadden ontvangen zou ik het geld van de bank doorgestuurd krijgen.
    Marktplaats zelf reageerde elke keer na een dag dat de koper onbetrouwbaar was en ze het account hadden verwijderd.
    Zeer netjes van Marktplaats overigens en zelf had ik de conclusie ook al getrokken.
    Verder proberen mensen je telefoon voor een heel laag bedrag te krijgen, dat is echter normaal omdat iedereen natuurlijk zo goedkoop mogelijk iets wil hebben, ook ik dus.

Duidelijk zo?

Bijdrager
    anna66

@Remco

Waarom ruil je hem niet in bij Macbizz,
    zij hebben ook Mac Airs.

Geblokkeerd
    Carp
    bupaul op 15 september 2015

KingCarp,
    Ik heb bij verkoop van b.v. mijn iPhone 4S meerdere reacties gehad van personen die zoals ik beschreven heb mijn telefoon wilden overnemen voor een vriend die ergens in Afrika woont.
    Zij zouden dan geld op een (voor mij onbekende) bank storten en Ik moest dan mijn telefoon opsturen.
    Als zij hem dan hadden ontvangen zou ik het geld van de bank doorgestuurd krijgen.
    Marktplaats zelf reageerde elke keer na een dag dat de koper onbetrouwbaar was en ze het account hadden verwijderd.
    Zeer netjes van Marktplaats overigens en zelf had ik de conclusie ook al getrokken.
    Verder proberen mensen je telefoon voor een heel laag bedrag te krijgen, dat is echter normaal omdat iedereen natuurlijk zo goedkoop mogelijk iets wil hebben, ook ik dus.

Duidelijk zo?

Zoiets kan gebeuren, al heb ik het in ±8 jaar nooit meegemaakt.
    Wie nog over Nigeria moet worden voorgelicht leeft toch enigszins afgezonderd denk ik.
    Daarbij krijg je van MP zelf dan meteen bericht.

Kortom, erg kort door de bocht, ik kan me daar beslist niet in vinden!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.