11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    en-el

waarden voor voeding Isub

Ik heb een voeding nodig voor mijn Isub maar wie kan me vertellen welke waarden deze dient te hebben.

Bijdrager
    mac lover

ik heb geen idee of die uberhaupt nog wel te krijgen zijn en zoja dan hangt het af of hij nog in de verpakking zit, dealer of particulier, bonnetje of niet, enz enz

Bijdrager
    KarelWillem
    ”mac

…en zoja dan hangt het af of hij nog in de verpakking zit, dealer of particulier, bonnetje of niet, enz enz…

Huh???

Ik denk niet dat hij vraagt wat hij kost, maar aan welke specificaties die voeding moet voldoen?!

Overigens kom ik die vraag erg vaak tegen op forums wereldwijd, maar zie ik nergens het antwoord.

Bijdrager
    en-el

Ik hoef inderdaad niets te weten over verpakking of bonnetjes, maar alleen over de waarden waaraan de voeding moet voldoen. Volt’s en Ampere’s

Nu zit er onder op de Isub een stickertje waarop staat 15V en 2,0A.

Weet iemand of ik er dan vanuit mag gaan dat dit de waarden van de voeding moeten zijn?

Tevens kom ik een tekentje tegen met een doorgetrokken rechte lijn en daaronder een onderbroken rechte lijn. Staat dit nu voor DC of voor AC?

Mocht er iemand zijn met een Isub, dan zou ik het heel vriendelijk van diegene vinden als hij/zij even op zijn/haar Isub voeding kijkt om de Volt’s en Ampere’s te checken en die hier mede te delen.

Dit is echt geen hogere wiskunde waarbij men zich wereldwijd over het vraagstuk dient te buigen!

Al vast heel erg veel dank

Moderator
    unSOUND
    ”en-el”

Tevens kom ik een tekentje tegen met een doorgetrokken rechte lijn en daaronder een onderbroken rechte lijn. Staat dit nu voor DC of voor AC?

DC.

Bijdrager
    Nisei

Ik las ergens dat iemand een 13.8 volt voeding had gebruikt met 1.5 Ampere vermogen. En dat werkt. Zorg er wel voor dat het ding gestabiliseerd is en de polen goed aansluit. 13.8 volt zit trouwens erg dicht bij de meeste laptop voedingen die zo’n 15 volt zijn. Als je nog een ouwe van iemand kan krijgen zou je dat ook kunnen proberen want in denk niet dat die 1.2 volt schade aanricht, maar goed, dat doe je dan wel op eigen risico:)

Bijdrager
    en-el

OK ik heb via een omweg zelf het antwoord gevonden en wellicht ter info voor anderen:

Op de voeding staat aangegeven:

INPUT: 100~240VAC 50~60 HZ 1A
    OUTPUT: 15VDC 2A

Dus elke voeding die aan deze waarden voldoet en de juist uitgang heeft kan op de Isub (versie met Pro speakers) worden aangesloten

Bijdrager
    Nisei

Mooi zo, dan kun je inderdaad een oude laptop voeding gebruiken. Misschien heb ik er zelfs nog wel 1 voor je liggen.

Bijdrager
    en-el

Ik dacht dat deze altijd 24 volt waren!

Als die van jou echt 15Volt DC / 2 Ampere is dan heb ik mogelijk belangstelling

Weet je toevallig ook of de aansluiting overeenkomt met die op de Isub?

Wat zou je eventueel voor de voeding willen hebben?

Bijdrager
    Nisei

De spanning is bij iedere laptop idd weer anders, ik zal woensdag even op m’n werk kijken wat voor 1 het is.
    Mocht je liever een nieuwe kopen dan is deze zeer geschikt:
    http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2928
    Die kan bij 15 volt 2.2A leveren dus perfect geschikt.

Bijdrager
    en-el

Laat maar even weet wat je eventueel hebt liggen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.