5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Waarden in Photoshop zijn wazig !?!?

Hoi,

Ik wil mijn afbeeldingsgrootte veranderen in bv. 120 mm
    Als ik dit veranderd heb en terug ga naar het dialoogvenster afbeeldingsgrootte staan de waarden op 119.97 mm. Wie weet waar dit aan ligt aan waar ik het kan instellen?!

Bijdrager
    AppelJuice

Illustrator heeft ook zulke vreemde afrondings verschillen, volgens mij is hier voor ook ergens een fix/script o.i.d. voor als ik me niet vergis.

Quark heeft ook zulke afrondingsverschillen, de oorzaak hiervan is dat Quark intern met punten rekent. Maar of dit ook zo bij de Adobe pakketten is??

Bijdrager
    Macvideo

Volgens mij komt dat doordat de computer met inches rekent. Hierdoor ontstaan er bij de omrekening naar centimeters afrondingsverschillen.

Bijdrager
    Martino

En het komt uiteraard omdat een pixel altijd een hele pixel is. Halve pixels bestaan niet.
    Kijk maar eens naar de pixelbreedte/hoogte van het document. Photoshop zal altijd afronden naar een hele pixel. Volgens mij is het op te lossen met vermenigvuldiging van de gewenste documentbreedte met het aantal dpi. Of zoiets… hier stokt mijn wiskundige visie…

Je kunt ook “Resample Image” uitzetten, dan krijg je hele pixels, hele centimeters, en een niet-hele dpi.

Bijdrager
    kontheur

dank jullie wel voor de reacties! Wazig inderdaad…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.