22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    mark1990

Waarde van een Mac Pro

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Mac Pro te kopen en heb nu van iemand 1 aangeboden gekregen maar zou graag advies willen over de prijs.

De gegevens van de Mac Pro:
    – De Mac Pro is van augustus 2006 met 2 x 3.0 GHZ Dual-Core Intel Xeon
    – 4GB Ram
    – 1750GB (3×500, 1×250)
    – ATY Radeon X1900
    – 2x Superdrive
    – 30” Cinema Display

De vraagprijs is 2500 Euro.
    Graag hoor ik jullie mening over de prijs, maak ik hier een goede deal mee of betaal ik nu te veel?

Gr Mark

Inactief
    Anoniem

Alsdus Mac2Sell.net:

Omschrijving computer :
    Mac Pro Xeon QuadCore 3,00 GHz 256 / 1750 GB / superdrive
    De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
    € 1.730 incl BTW

De specs kloppen niet helemaal, maar het komt aardig in de buurt dacht ik. Ik zou zelf nog even verder kijken of je een mooier aanbod kan krijgen…

Bijdrager
    mark1990

Bedankt voor je snelle reactie!
    Kom dan inderdaad wel aardig in de buurt qua prijs want er zitten nog wat dingen bij
    die je bij mac2sell weer niet in kunt vullen

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hier je serienummer invoeren en je weet het!

Bijdrager
    1984
    Maikelw op 07 augustus 2010

Alsdus Mac2Sell.net:

Omschrijving computer :
    Mac Pro Xeon QuadCore 3,00 GHz 256 / 1750 GB / superdrive
    De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
    € 1.730 incl BTW

.

http://www.mac2sell.net/

Moderator
    unSOUND

Als die 30 inch Cinema Display erbij zit vind ik het een prima deal !

Bijdrager
    PowerMacje

Samen met die 30″ ACD is het inderdaad een prima prijs.

Bijdrager
    1984
    mark1990 op 07 augustus 2010

De vraagprijs is 2500 Euro.
    Graag hoor ik jullie mening over de prijs, maak ik hier een goede deal mee of betaal ik nu te veel?
    Gr Mark

€2500.is een redelijke prijs voor een MacPro + 30″ACD en niets teveel gevraagd, alles minder is mooi meegenomen.

Geblokkeerd
    Carp

Ik vind het veel te duur voor een 2006 Mac Pro, 5 jaar oud…m.i is €1200 al teveel…zonder die 30″ monitor.
    Als je via die link een prijs wilt bepalen, bedenk dan wel dat het oudste systeem daar begint bij een ECHTE Quad Xeon !! Niet 2x dual.

Er worden helaas veel oude Mac Pro’s verkocht waarbij de aanduiding 2,66 Quad word gemeld, veel onervaren Maccers zien daarin blijkbaar een recent model.

Bijdrager
    1984
    KingCarp op 07 augustus 2010

Er worden helaas veel oude Mac Pro\’s verkocht waarbij de aanduiding 2,66 Quad word gemeld, veel onervaren Maccers zien daarin blijkbaar een recent model.

Dan kijk je even hier

Geblokkeerd
    Carp

Dat kan idd, maar gebruik dan liever MacTracker.
    http://mactracker.dreamhosters.com/

Bijdrager
    Pieterr
    KingCarp op 07 augustus 2010

Ik vind het veel te duur voor een 2006 Mac Pro, 5 jaar oud.

Sinds augustus 2006 op de markt, dus hooguit 4 jaar oud.:wink:
    Maar ik ben met je eens dat het nog een stevige prijs is voor zo’n Mac Pro, ondanks de 30″ ACD.

Moderator
    unSOUND

Zo stevig is die prijs niet… De 3.0 GHz was altijd al een stuk duurder dan de 2,66 en 2,8 GHz machines… Scheelde indertijd dik 1000 euro op de aanschafprijs.

Geblokkeerd
    Carp

Op TweedehandsMac staat er eentje, met garantie voor €1550. En we weten allemaal dat de prijzen daar meestal te hoog liggen…voor ±€1000 heb je een oude 2×2,66 Ghz. Weinig verschil hoor met zo’n 3,0 Ghz.
    Rond de €1700 koop je een ‘early 2008’ , dat zijn 2 ECHTE QuadCores…zonder het na te kijken is die minstens 50% sneller dan dat oude model.

Bijdrager
    Pieterr

Het scherm alleen is circa 830 euro waard.

Geblokkeerd
    Carp

Tja, de 19 jarige TS heeft blijkbaar een goede set nodig, maar ik betwijfel ten zeerste of hij die 30″ nodig heeft. En zou je zelf dat bedrag voor een 4 jaar oud scherm betalen! Ik zeker niet!

Moderator
    unSOUND

Jij misschien niet. Maar iemand die verder kijkt dan de datum van aanschaf en gewoon kijkt naar wat die machine technisch kan ziet er wellicht meer in.

Geblokkeerd
    Carp

Er lopen blijkbaar genoeg sufferds rond ja.:cool:

Moderator
    unSOUND

Het mooie van sufferds is dat ze wel meer meer tevreden zijn in het leven… :sarcastic:

Al dat gezeik over nieuwer is beter moet een keer afgelopen zijn. Als het voldoet, voldoet het. Klaar. Ik heb hetzelfde onlangs nog gehad met 2 PowerMac G5’s. De ene was een Dual CPU 2 GHz uit 2003, de andere een Dual Core 2 GHz uit 2006. De Dual Core had sneller Ram, zogenaamd betere CPU omdat het samen op één printplaat zit, maar in de realiteit waren ze exact even snel. En een mooi voordeel was nog dat die oude gewone PCI sloten had tegenover de PCIe sloten van de nieuwere… Nu konden al zijn oude PCI kaarten er gewoon in, om die te vervangen voor de nieuwere PCIe kaarten had hij nog 200 euro extra kwijt geweest.

Geblokkeerd
    Carp

Je bent het spoor nu echt bijster, straks denkt de TS nog dat je m nóg oudere meuk wilt aansmeren.
    Heeft niet veel zin zo, maar ik hoop dat de TS er tenminste iets van opgestoken heeft.
    Welterusten.

Moderator
    unSOUND

Dat is dus juist de denkfout die te veel gemaakt wordt… Het is geen oude meuk. Dat dat ding een ander bouwjaar heeft veranderd niks aan het feit dat het een degelijke machine is met 4 cores van 3 GHz en een 30 inch scherm van topklasse.

Bijdrager
    Afroman

@ unSOUND
    Tegenwoordig zijn mensen niet meer zo snel tevreden met wat ze hebben. Alles moet nieuwer en “beter” zijn, maar zien eigenlijk niet hoeveel plezier ze nog hebben met hun oude spullen.
    Neem als voorbeeld het bureau-topic, hoe veel zie je eigenlijk nog MacBooks(Pro’s) van voor 2008? Begint langzamerhand echt een zeldzaam verschijnsel te worden.
    Ik geniet nog dagelijks van de mijne (late 2007). Hij was wel een hele tijd extreem sloom, maar dat kwam door een volle harddisk. Nu ik een 640 Gb in heb zitten werkt die weer retesnel en booten duurt ook maar 30 seconden. En 92 euro voor de harddisk vind ik toch een betere investering als 1500 in een nieuwe MacBook.

Maar ach, ik ga gewoon met jou mee. Scheelt mij weer een hoop geld.:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.