8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Zwamy

Waarde van een iMac uit 2013

Dag iedereen,

Ik heb de kans een iMac 27′ te kopen met volgende specificaties voor 1300 euro:

imac 27″ 3tb fusion drive
    processor 3.4ghz quad-core intel core i7
    memory 32gb 1600mhz ddr3 sdram-4x8gb
    hard drive 3tb fusion drive
    graphics nvidiagefrc gtx 680mx 2g gddr5
    mouse apple magic mouse
    apple keyboard apple wl kybd+user’s guide-fn
    apple usb superdrive-zml
    met originele verpakking

extra:
    mobee magic charger voor magic mouse (oplaadstation + batterij)
    mobee magic bar voor apple keyboard (oplaadstation + batterij)

Ligt dit nu aan mij of is dit een superkoopje? Als je een nieuwe iMac koopt zijn ze zelf niet zo goed en kosten ze +2600 euro. Op Mac2Sell zeggen ze dat deze zo’n 2830 euro waard is. Als heb ik gehoord dat je Mac2Sell soms wel met een korrel zout moet nemen, maar dan nog… Het is echter geen retina, maar dat heb ik ook niet nodig. De iMac zou bijna uitsluitend dienen voor audioproductie en geen grafische vormgeving of dergelijke…

Bijdrager
    Hyrax

Om de waarde te bepalen, neem ik meestal de inruiltool die Amac aanbiedt. Natuurlijk biedt Amac veel minder voor een Mac als zij hem opkopen (of laten opkopen, gaat volgens mij via een andere partij), maar mijn vuistregel is dat je hun inruilwaarde neemt en die met 1,5 vermenigvuldigt voor de particulier naar particulier-prijs. Klopt bij het gros van de producten in ieder geval. Op die manier kom ik uit op €502 als je dit model zou inruilen, dus pak m beet 750 particulier… Ik zou er geen 1300 aan uitgeven dus…

Bijdrager
    Odie

Waarde is iets wat je zelf bepaalt.

Bijdrager
    IGBA

Ik kom met de inruiltool van Amac op ongeveer 700 euro… Een superkoopje is het dus niet (maar ook weer niet overdreven duur).

Bijdrager
    Ziegler

4 jaar oud maakt dat je op geen enkele manier aanspraak kan maken op welke garantie dan ook. En in dat geval vind ik €1300 duur. Bij een miskoop ben je het gewoon kwijt.

Aan de andere kant: het is wel heel veel computer voor die prijs. Als je er nog een paar honderd af kan krijgen? €700 vind ik belachelijk weinig voor deze machine.

Moderator
    Night

Voor € 700 raak je hem echt niet kwijt, maar je kan het natuurlijk altijd proberen;-)

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is wel de dikste versie uit 2012, prima model. Net zo snel zowat als de huidige instap die 2100 kost. Je kan gewoon op Marktplaats kijken naar vergelijkbaar aanbod. Inruilvoorstellen van Amac ed vind ik niet zo nuttig om naar te kijken gezien de marges die zij nog willen halen.

Moderator
    Night

Oeps; ik haalde twee topics door elkaar. Ik ging dus uit van een iMac van 2009. Vergeet maar wat ik gezegd heb.
    Mijn excuus.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.