7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Soso123

Waarde van afgeschreven macbookpro, imac

Hi,

Ik wil graag een iMac “Core i7” 3.4 27-Inch (Mid-2011) en een MacBook Pro, 17-inch (Begin-2011) overkopen. Ik vraag me af wat een schappelijke prijs is om te betalen, aangezien beide producten bijna zijn afgeschreven. Ik vernam dat een afname van 25% in prijs per jaar mag worden gerekend. Is dat reeel?

Bijdrager
    brinkey

Dat mag je vragen, maar ik denk dat je er meer voor zult betalen. Ga maar uit van minimaal de helft van de nieuwwaarde. Als je de tweedehandssites mag geloven.

Bijdrager
    belfortmac

Ik persoonlijk zou nooit van zijn leven de helft van de nieuwwaarde betalen.
    Je leest deze bedragen vaak, maar wie bepaald die prijzen.
    Ook al is het volgens kenners (en wie zijn dat dan!) deze prijs terecht, ik weiger dit te betalen.
    Dan liever een nieuwe.
    Je zegt begin 2011, dus noppes garantie.

Bijdrager
    Renzsz

Kijk eens waar je hier op uit komt: http://www.mac2sell.net

Bijdrager
    belfortmac

Ja, even gekeken.
    Dan krijg ik dus ongeveer 30 tot 35 %.
    Klinkt toch al weer anders dan 50%:)

Bijdrager
    computer space

Bij de iMac moet je heel goed naar het scherm kijken. Dat is de achilleshiel. Stofplekken, backlight-spots, dat soort ellende is eerder regel dan uitzondering. Aan de andere kant is de i7 quad Sandy Bridge amper langzamer dan de huidige, dus nog steeds een heel puike machine. Ik zou m qua prijs behandelen als nieuwe quad i7 2.6 mini en daar 100€ onder gaan zitten en het scherm qua waarde op 0 stellen.

De Macbook Pro is juist een ander verhaal. 1920×1200 scherm gaan we NOOIT MEER krijgen. Retina kan daar niet aan tippen. Dus is ie perfect, dan is het een hebbeding, nu, en de komende 5 jaar. Die kan goed nog flink geld opleveren. Voor een goede betaal je zo de nieuwprijs van een huidige macbook Retina. Denk aan 1400€. En er zit alles op: Thunderbolt, Gigabit, Firewire 800, je kunt er nog 10.6 op draaien (PPC apps), ruimte voor een 2e HD, zelf te upgraden. Dit is en blijft een machtige machine.

Bijdrager
    Soulshaker

Die 17″ heeft ook nog een expreskaart/34 slot , waar je ook veel mogelijkheden mee hebt.
    bvb usb 3 , esata enz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.