16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    tamara

waarde kapotte macbook air

zou mijn kapotte mac willen verkopen ev. voor iemand die deze zelf kan herstellen of voor onderdelen
    Hoeveel kun je daar ongeveer voor krijgen?

mac book air medio 2013
    13 inch,
    kabels en accu in orde, geen waterschade, geen schade aan behuizing
    startte ineens niet meer op

Bijdrager
    Shmoo

Zet hem op Marktplaats, vertel duidelijk je verhaal en wat ee wel of niet werkt. Wacht 2 weken, laat mensen bieden en je weet wat deze waard is.

Bijdrager
    BloodyPsycho

Schroef de onderkant eens los en ontkoppel de batterij, wacht 30 seconden en koppel ze dan weer aan. Misschien help dit op hem weer op te starten

Bijdrager
    hobbyist

Hier https://support.apple.com/nl-nl/HT204267 nog wat eenvoudig te volgen stappen alvorens je je Air misschien voor te weinig verkoopt.

Bijdrager
    hokkie
    Shmoo op 25 mei 2016

Zet hem op Marktplaats, vertel duidelijk je verhaal en wat ee wel of niet werkt. Wacht 2 weken, laat mensen bieden en je weet wat deze waard is.

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. De waarde is wat ‘men’ er voor wil betalen. Ik heb nog geen twee weken geleden dezelfde MacBook verkocht voor €450. 100% technisch in orde (zover ik als consument kan beoordelen), maar wel met een deukje. Wellicht te weinig, maar wel binnen 24 uur mijn geld ontvangen.

Bijdrager
    Hyrax

Start niet meer op als in start niet door? Of gaat helemaal niet aan?

Als ik jou was zou niet niet zo snel opgeven. Als je je Mac privé gekocht hebt (niet zakelijk), dan kun je best nog garantie claimen onder het consumentenrecht. Waar is ie gekocht?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    Jeddes

Marktplaats idd, of anders een repairshop bellen die oudere/defecte machines inkoopt, mresell, Macrepair ed.

Bijdrager
    tamara

gekocht bij mediamarkt, garantie is verlopen

al vanalles geprobeerd , ook hetgenen wat hobbyist vermeld al geprobeerd, dat openschroeven nog niet. net even gekeken das dan de hele onderkant dak moet wegnemen en amaai daar heb je wel een heel kleine schroevendraaier voor nodig

Bijdrager
    tamara

en met start niet op; bedoel ik dat hij helemaal niks meer doet, geen enkel geluidje niks

mijn dochter vertelt dat hij ineens veel lawaai begon te maken, daarom heeft ze hem uitgeschakeld en daarna niks meer

Bijdrager
    neelflick

wat was je dochter aan het doen?
    misschien crashte hij door iets

Bijdrager
    Hyrax

Wat MediaMarkt zegt zal wel; in Nederland heb je garantie volgens het consumentenrecht die stelt dat je garantie hebt zolang het wezenlijk is dat een product functioneert. Daarom geven partijen als Amac en iCentre ook drie jaar garantie. Dit moet bij de MediaMarkt ook kunnen.

Tenzij het natuurlijk een in België aangeschafte Mac betreft…

Bijdrager
    tamara

ze was gewoon bezig op internet, en ben belg dus aangekocht in belgie

Bijdrager
    Targaryen

Als de laptop minder dan twee jaar oud is, kun je eventueel aanspraak maken op garantie als er een defect wordt vastgesteld dat niet veroorzaakt werkt door je dochter. Ik denk niet meteen dat hij volledig onbruikbaar is geworden door zoiets… Waar ben je precies vandaan in België? Je kunt terecht bij de Switch (APR) of 9Lab (APR) bijvoorbeeld om het toestel te laten nakijken.

Bijdrager
    Hyrax

Ai, dan weet ik niet hoe het zit. Heb je al een SMC reset geprobeerd?

Bijdrager
    tamara

smc reset al geprobeerd, niks

Bijdrager
    nicobos

Oorzaak kan zijn dat er een chip van het moederbord is gevallen. Een van mijn klanten kampte afgelopen week met hetzelfde probleem. Een officiële Apple reparateur zal je een nieuw logicboard laten kopen. Een niet-erkende reparateur kan in staat zijn om op component niveau te repareren tegen veel lagere kosten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.