20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

Waarde iBook g3? Welke prijs? Opzoek naar iBook G3.

Beste mensen!

Voor de hobby wil ik graag een mooie iBook G3 kopen via Ebay/Marktplaats. Nu heb ik geen idee aan welke prijs je dan moet denken.

Op ebay staat een blauwe iBook G3 te koop voor 110,- euro. Wat vinden jullie van deze prijs? Volgens de verkoper is de laptop nog in ‘nieuw staat’. Als we er vanuit gaan dat deze blauwe g3 nog in perfecte staat is, welke prijs is dan normaal?

Alvast dank!

Bijdrager
    Shmoo

Zoveel als dat je hobby mag kosten denk ik ?

Met de computer zelf kun je niet meer zo veel en het heeft verder geen verzamelwaarde dus zal het heel erg moeilijk worden om daar een prijs voor te bepalen.

Wat de gek er voor geeft zeg maar.

Moderator
    Pete.Z

Redelijke prijs, afhankelijk van de snelheid, en conditie.
    Je ziet ze al voor 25 euro, maar ook voor veel meer als bijvoorbeeld de doos er nog bij is.

Bijdrager
    boerke

Ik vind ze ook mooi, 35 euro voor een top uitziende/werkende lijkt me voldoende
    (erg he, voor een apparaat dat ooit 1000 piek heeft gekost)

Bijdrager
    matsoftmac

Dan is 110,- euro natuurlijk veel te veel geld voor z’n oude laptop.

Is het mogelijk om op OS 9 nog redelijk te internetten? Of zijn er geen goede browsers meer voor OS 9?

Bijdrager
    Ganymedus

Het blijft natuurlijk een pracht van een apparaat.
    Je kunt er OSX op installeren, en dus de nieuwste browers.
    Al verwacht ik niet dat het werkbaar zal zijn qua snelheid.

Bijdrager
    Shmoo

Nee, browsers van die leeftijd moet je ver vandaan blijven. Dat is niet eens leuk om te proberen.
    Dit soort computers moet je kopen om te verzamelen en omdat ze er geweldig uitzien, niet om mee te werken.

Als je en computer zoekt waar je nog leuk op kunt surfen dan moet je kijken naar een Mac die nog Leopard, Snow Leopard of miss. zelfs Lion kan draaien. Die zullen er ook best wel zijn voor een zacht prijsje.

Bijdrager
    boerke

Ik heb nog wel een ouwe cd met netscape 3.01
    Degene die iedereen thuis kreeg voor een of andere migratie,
    voor WXS naar Planet naar ? naar KPN ging.
    Wel gewaagt in die tijd EEN CD!
    met daarbij een boekje dat dingen in windows 95/3.1 , 3.11 en macintosh beschrijft!

Moderator
    Pete.Z
    matsoftmac op 13 juli 2013

Dan is 110,- euro natuurlijk veel te veel geld voor z’n oude laptop.

Is het mogelijk om op OS 9 nog redelijk te internetten? Of zijn er geen goede browsers meer voor OS 9?

110 euro is echt niet uitzonderlijk voor een Clamshell in perfecte conditie, de laatste en dus snelste types staan soms nog voor meer dan 250 euro te koop, en worden nog verkocht ook.

Bijdrager
    matsoftmac

@Pete.Z: Hmmm…. maar voor 110 euro verwacht je toch wel minimaal dat er de boekjes, doos en software bij zit toch? Ik weet namelijk niet of dat erbij zit. De verkoper mailt mij nog verdere info dus ik wacht rustig af. De specs ken ik ook nog niet.

Zijn er nog zaken die belangrijk zijn om op te letten bij aanschaf van deze iBook? En zegt de kleur van de iBook iets over de uitvoering?

Ik koop de computer natuurlijk niet om echt op te werken maar meer ‘voor de lol’. Oude spelletjes spelen en met OS 9 beetje rommelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat cruciaal is, is dat er een Airport-kaart bij zit. Die dingen werden indertijd niet standaard meegeleverd, en tegenwoordig is het nog best een truc om er eentje te vinden. Bij mij is de grijze variant nog volop in actie, overigens: als iTunes-station werkt het prima (wel een nieuwe HD erin gezet, die oude Toshiba’s waren niet van de meest geweldige kwaliteit).

Geblokkeerd
    Anoniem

O, en als jij ‘m niet wilt ben ik wel happig;)

Bijdrager
    matsoftmac

Dank voor de tips.

Ik wacht de reactie van de verkoper nog even af.

Mocht er iemand hier nog een mooie iBook g3 te koop hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag:)

Bijdrager
    matsoftmac

Beste mensen,

De verkoper heeft laten weten geen CD en software te hebben bij deze laptop.

Is 70,- euro volgens jullie een nette prijs voor een blauwe iBook G3 zonder software/doos??

Bijdrager
    kat063

Ik ben nog in het bezit van een iBook 3G (met doos, CD’s, boekjes, de hele riedel) en wil deze graag weer aan de praat krijgen. Heb er een nieuwe accu ingestoken, hij start vanaf de iBook repair CD maar herkent de harddisk van de clamshell niet.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijdrager
    computer space
    matsoftmac op 13 juli 2013

Je kunt gewoon Netscape 7 draaien (3 is echt heel oud), en verbazingwekkend genoeg doen veel sites het daar nog heel aardig op. CSS bestond toen al, en met de nieuwe trend om eindelijk CSS goed te gebruiken werken veel moderne sites beter dan die van een paar jaar terug toen er allerlei IE 6 rommel en Flash troep in de code van veel sites zat. Ik heb mijn meeste sites ook nog Netscape compatible, kleine moeite.

http://sillydog.org/narchive/full67.php

Pak 7.02, 7.2 is OSX 10.1 en later
    Oh, en Netscape is ook een prima mail-client. Stond aan de wieg van het nog steeds bestaande Thunderbird. En niet alleen dat, ook HTML editor, newsreader, FTP en IM client en Gopher compatible! Whoop whoop! Chrome sucks! 7x zo lomp (270MB om 38MB) en kan maar één van de dingen van Netscape.

Bijdrager
    Ernste

Classilla is een browser voor OS 9, waar nog steeds aan gewerkt wordt, hoewel het nog wel onaf is, zoals ze zelf zeggen. Ik heb er geen ervarig mee. iCab is ook een optie, maar ken ik ook niet uit eigen ervaring.

Zoals gezegd OS X moet ook kunnen. Ik heb Mac OS X 10.4 (Tiger) gedraaid op een Powerbook G3 (Wallstreet) met behulp van Xpostfacto. Dat draaide aardig. Als vervanger van Firefox gebruikte ik Tenfourfox.

Bijdrager
    computer space

Als ik die Classilla site bekijk staat er dat de laatste update van 2003 is. dat is ook het jaar van de laatste OS9 Netscape, en dat was een volwaardig goed getest product. Lijkt me niet echt een nuttige browser dan.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom al deze oude topics openen?

Bijdrager
    computer space

Er zit een bug in OMT waardoor oude posts random in de lijst op de voorpagina verschijnen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.