6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vic

waar zit temperatuur sensor eMac?

hoi,
    nu heb ik al van bij aankoop enorm veel last van een storend geluid (een gezoem, ik vermoed de ventilatoren). Nu las ik onlangs dat dit zou kunnen liggen aan een los contact of het niet aangesloten zijn van de temperatuursensor.
    maar waar zit dat ding ergens?

bij aankoop (ong 3 jaar geleden denk ik) eMac terug binnen gedaan toen er enkel een cd-lezer in zat ipv de bestelde cd-schrijver (toen ik hem terug had wilde hij zelfs niet meer aan: ze hadden het draadje dat verbonden stond met de aan-knop vergeten aansluiten) dit storende geluid gemeld, maar ze hoorden niets speciaal…
    mijn zus in de kamer naast deze hoort het geluid door de muren, ’t is echt wel hard…

en nu ben ik het beu, hopelijk is het de temp sensor die los zit of zo iets, maar waar zit die…?

groeten, Vic

Bijdrager
    Yaris

De eMac zou geen temperatuursensor hebben : http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2740569

Bijdrager
    vic

argh!
    iemand een idee hoe ik de ventilatoren kan regelen?

of wat mijn probleem kan zijn?

Bijdrager
    Yaris

Kijk eens rond op Apple Discussions.

Bijdrager
    Overstappertje

Wat misschien ook aan de hand kan zijn: Dat er al wat stof zit aangekoekt op de ventilator, die daardoor in onbalans is gekomen en dan lawaai maakt.
    Ik weet niet of dit de oorzaak is bij jouw emac, maar het lijkt me vrij makkelijk om te controleren.

Bijdrager
    Len

Ik heb hier zo’n zelfde eMac. De enige fan die er in zit zit aan de achterkant, dus als daar het geluid vandaan komt weet je het…

Misschien hebben ze de ventilator of een ander onderdeel niet goed vastgeschroefd zodat het meetrilt?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.