6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    silees

waar zit ‘handmatig’

Ben ik nou gek of blind, of is die optie eruit ge-up-date?
    Mijn vriendin heeft een iPod shuffle (512), en geen computer.
    Ik heb dus voor haar wat muziek van mijn iBook op haar shuffle gezet. Ik werk met de meest recente iTunes.

Nu, iemand anders heeft van zijn iBook de shuffle gewist en opnieuw gevuld. Nu wil mijn meisje er weer andere muziek op, maar niet alle liedjes die er nu op staan wil ze kwijt.
    Nu heeft iedereen het hier over de optie ‘handmatig’, maar die heb ik tot dusver nog niet gevonden. Ik heb er ook al naar gezocht toen de Ipod netjes aan mijn iBook/iTunes gekoppeld was.

Ik ben op de hoogte van software waarmee ik op de shuffle kan browsen, maar doe het liever met die ‘manual’ optie.

Een andere vraag: ik pikte in het forum op dat apple deze constructie heeft gekozen op ‘dwingend’ advies van de muziekindustrie. zodat je de muziek op een iPod niet al te makkelijk uit kan wisselen.
    Alle andere mp3-spelers kunnen dat wel. Met veel HD-mp3 spelers kun je ook opnemen. Mag Apple dat ook niet van de muziekindustrie? (Ik denk dat de muziekindustrie eraan moet wennen dat muziek aan heftige piraterij onderhevig is. Dit soort restricties helpt helemaal niets als je het mij vraagt, maar is om andere redenen wel lastig voor gewoon legitiem gebruik)
    De vraag, zit apple onder de plak van de muziekindustrie, om haar belang voor de musicstore te verdedigen? Doet Apple hiermee een consessie naar de gebruiksvriendelijkheid (toch altijd het meest gehoorde argument van apple liefhebbers, naast tegenwoordig de vormgeving)
    Ben benieuwd.

Bijdrager
    lowfi

1)

itunes prefs:

3e radiobutton… neem aan dat dit ook bij een shuffle kan?

2)

ja ze zitten een beetje onder de plak… kan me voorstellen dat dat allemaal eisen waren van de platenbonzen. Merken als iaudio en iriver etc hebben geen eigen musicstore

Bijdrager
    Nietzman

Mhoa, dat ze onder de plak zitten lijkt me een beetje overdreven, aangezien Apple zich nog altijd hard maakt om de prijzen van de ITMS gelijk te houden, en niet omhoog te schroeven zoals de platenmaatschappijen dat graag zouden willen.

Maar aan de andere kant moeten ze die platenbazen natuurlijk wél een beetje te vriend houden.

Bijdrager
    silees

Ik heb die optie dus gewoonweg niet.

Weet iemand of dat aan de shuffle ligt of aan de versie van iTunes.
    iTunes 6.0.4, OSX 10.3.9, Shuffle 1.1.3
    (Mocht het aan de iPod software liggen, als ik die update zit dan die volumebegrenzer er ook gelijk bij?)

Ik heb nu met Ipod2Mac de muziekvan de shuffle gehaald.
    Alle liedjes hadden namen als AGHE.mp3, EADF.mp3, etc.
    Na importeren in iTunes met de vinkjes hou iTunes Music Folder organized en copy songs to iTunes Music Folder aan hebben ze weer de juiste naam en id3 tags.

Het enige irritante is dat dit nu dus wel op mijn computer kan, maar bij iemand anders is het probleem er opnieuw.

De plak-issue-discussie vind ik wel interessant. Ik zal de vraag opnieuw stellen in een nieuw draadje. Die discussie stopt hier nu dus wat mij betreft.

En bedankt.

Gast
    Anoniem

Ik had een tijdje terug ook zoiets gehad met mijn nano. Ik had m’n iPod in windows formaat gezet en kon vervolgens geen cd hoesjes zien, terwijl die er wel waren. Toen ik naar de instellingen in iTunes ging kon ik de optie ook niet vinden.

Is die shuffle van je vriendin misschien op een windows formaat geformateerd?

Bijdrager
    Zapt

Volgens mij staan al die opties er niet bij omdat het een Shuffle is. Deze heeft natuurlijk minder mogelijkheden dan een andere iPod (met scherm).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.