10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    brabant

Waar zijn die widgets gebleven onder Mojave?

Voorheem kon je met F4 een scherm met widgets oproepen, maar nu werkt dat niet meer.

Zijn ze geheel verdwenen of is het oproepcommando veranderd?

Bijdrager
    pinkie

Bedoel je ‘Launchpad’? Dat werkt bij mij steed via F4.

Bijdrager
    brabant

Nee, dat bedoel ik niet. Dat is een standaard app die in de map zit.

Het gaat om het scherm met allerlei zelf toe te voegen kleine appjes, widgets genaamd, met allerlei handige functies. Sinds jaar en dag beschikbaar op elk systeem, maar nu ineens foetsie.

heb het al gevonden. Het gaat om Dasboard en dat staat standaard uit in systeemvoorkeuren. heb het nu ff aangezet dus.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  brabant.

Bijdrager
    pinkie

OK, F4 was bij mij altijd (en is nog steeds) Launchpad, vandaar mijn vraag. Bedoel je dan misschien Dashboard, ook een app die standaard is geïnstalleerd maar die doet het bij mij niet meer.

Bijdrager
    fred44nl

probeer es Fn + F12

het lijkt me dat je dat bedoelt.

Bijdrager
    KarelWillem

…heb het al gevonden. Het gaat om Dashboard en dat staat standaard uit in systeemvoorkeuren. heb het nu ff aangezet dus.

:)

Bijdrager
    pinkie

@karelwillem, wat gebeurt er als je systeemvoorkeuren afsluit en dan opnieuw kijkt? Bij mij staat Dashboard dan namelijk weer uit!!!

Moderator
    Night

Heb je hier iets aan? De juiste instelling of Terminal commando. Je mag kiezen:

https://superuser.com/questions/1037212/is-there-a-way-to-re-enable-the-mac-os-x-dashboard

Bijdrager
    KarelWillem

pinkie op 12 oktober 2018 om 13:32
    @karelwillem, wat gebeurt er als je systeemvoorkeuren afsluit en dan opnieuw kijkt? Bij mij staat Dashboard dan namelijk weer uit!!!

Ik heb geen Mojave. Dus dat Dashboard blijft hier gewoon actief (niet dat ik het ooit gebruikt heb .:) ).

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Toen Dashboard redelijk nieuw was (met 10.4 — dat waren nog eens tijden:) ) heb ik het regelmatig gebruikt, maar in de loop der tijd werd dat al snel minder. Ik denk niet dat ik het echt zal missen. De normale toets ervoor is F12, of als je de nieuwerwetse indeling gebruikt, Fn+F12.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.