17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    RW076

Waar zijn alle bedrade Apple toetsenborden gebleven.

Vroeger (rond 2007) zat bij elke Mac (in Retail de hoogtij dagen vanwege de introductie van de shop in shops bij de Media Markt) een bedraad toetsenbord (zonder numeriek).

Ik ben op zoek naar zo’n toetsenbord maar kan het nergens vinden. De enige die ik veel zie is die met numeriek, en dan voor een prijs die niet echt past bij het product.

Ik zou verwachtten dat deze kleine dingetjes bij iedereen en zijn moeder stof ligt te happen.

Een van jullie toevallig nog zo’n dingetje liggen voor een zeer schappelijk prijsje?

Bijdrager
    KarelWillem

Die is zo zeldzaam als een witte neushoorn.

Zelfs tweedehands zijn die nauwelijks te vinden, en als je dat wel lukt betaal je de hoofdprijs.

Bijdrager
    RW076

Mijn punt precies! Hij (Zij/Het) zou dus helemaal niet zo zeldzaam moeten zijn, er zijn er wekelijks honderden van verkocht per winkel.
    Kwam dit omdat men ze verving voor een draadloze en de waarde van Apple nog moest ontdekken, zijn ze allemaal nog in gebruik omdat er meer mensen helemaal niet zitten te wachten op draadloos (met batterijen) en/of numeriek?
    Het is toch van de zotte dat je TB’s vind van onder €10,- nieuw, maar voor een 2e hands met een Apple of CMD logo veelvouden van dit moet betalen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Een van de redenen is (denk ik) dat heel veel mensen de afgelopen tien jaar hun desktop-Mac hebben vervangen door een Macbook. En degenen die dat niet hebben gedaan, hebben hun (bedrade) toetsenbord gewoon behouden. Het laatste bedrade toetsenbord is hier samen met de laatste Powermac de deur uitgegaan.

Ik heb overigens wel nog steeds een klein draadloos toetsenbord in gebruik. Een Logitech met zonnecellen: geen batterij nodig en tikt prima.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    pruus

Ik heb een backup toetsenbord. Soms wil bluetooth niet koppelen en dan even het toetsenbord erin. Al wel 2x gebruikt in de laatste 6 jaar.

Inactief
    Anoniem

http://for-sale.yowcow.com/listing/137288418/

verzenden is een dingetje denk ik

Sleutelbeheerder
    Night

Apple maakt ze niet meer. Gelukkig andere leveranciers nog wel, zoals Macally, Satechi of Matias.

Inactief
    Anoniem

Hij wil ‘m zonder numeriek deel. (Niet goed gekeken, die hebben ze ook zag ik)

Bijdrager
    RW076

Bedankt voor de linkjes jongens. Waren mij al bekend, maar ik vind ze zo duur (is relatief natuurlijk).
    Mijn punt is juist dat de oude nergens aangeboden worden zonder $$ in de ogen van de tweedehands verkopers.
    Mijn 2e punt is dat het een 2e gedachten waard is, dat de prijs zo veel (negatief voor een koper) afwijkt van een variant zonder Apple toetsen.
    Maar nogmaals bedankt voor het willen helpen, ze zijn er idd als je even zoekt.

Bijdrager
    computer space

Laat het los. Die typeplanken van aluminium zijn bedroevend slecht gemaakt. Maar volgens mij hoor je niet meer te typen anno 2020 als ik naar het aanbod kijk. Mijn al-time favoriet de Logitech Ultraflat heeft na 2013 ook nooit meer een opvolger gehad. Welliswaar met numpad, maar heel compact, en heerlijke aanslag. Ik zou naar een Alexa kijken en op citeersoftware vertrouwen.

Wil je toch nog een Apple-plank: koop m mét mac en verkoop de mac voor hetzelfde geld door. Wel grote kans dat een of meerdere knoppen stuk zijn.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Hier allerlei opties voor toetsenborden:

Bijdrager
    Groentenboer

Voor mij hoefde dat draadloze ook niet. Maar tegenwoordig heb ik een Apple magic keyboard en een Apple magic trackpad 2. En hoewel ik nog moet ontdekken wat er magic aan is, bevallen beide me enorm. Eens in de maand een snoertje er aan om op te laden en verder nooit problemen dat het toeetsenbord of de trackpad geen verbinding heeft. De rede dat ik ben overgestapt: ik kon de bedraadde toetsenborden niet meer vinden. Wel de niet Apple producten maar die zijn toch een stuk minder. Kwaliteit, toetsaanslag e.d. haalde het niet bij de Apple producten.

Sleutelbeheerder
    Night

aartjan.nl/blog op 19 augustus 2020 om 11:29

Hier allerlei opties voor toetsenborden:

Allemaal leuk en aardig, maar TS vroeg specifiek naar een bedraad model.

Bijdrager
    fixar

je kunt ook het oplaadkabeltje aan het Apple BT keyboard laten zitten he… heb je weer een draadje;-)

Bijdrager
    SvS

Ik heb witte (van witte G5 iMac) bedrade toetsenbord gehouden. Voor geval dat draadloze TB even niet werkte (bij opstarten vanuit ander schijf ofzo). Ik vermoed dat dit het geval is waarom mensen het als backup bewaard hebben.

Maar idd, draadloze magic TB van apple kun je gewoon lightning kabel erin laten zitten. Er zit smalle bij, voor €99 heb je m.

Bijdrager
    RW076

De opmerkingen over het “nieuwe” magic tb (zonder batterijen maar met accu, oplaadbaar via kabel) zijn terecht, ik had dit ook gezien.
    Echter zijn de kosten hiervan erg “hoog” en als ik dat geld zou willen besteden dan zou dit zeker een verdraaid goede keuze zijn.

Ik wilde echter het bedraadde toetsenbordje zonder numeriek, met de gedachten dat deze voor een tientje wel bij iemand af te halen zou zijn.
    Zoals vermeld, toen ze er standaard bij zaten, kwamen vele nog een keer terug om een draadloze variant aan te schaffen.
    Dit zou impliceren dat er een overschot aan deze plankjes zou moeten zijn. Ik ken gevallen van mensen die deze weg hebben gegooid, maar de meerderheid zou deze nog behouden kunnen hebben en voor weinig aan kunnen bieden op MP. Ik zie dit echter niet, hence dit topic.

Er zit denk ik weinig anders op dan MP in de gaten te blijven houden, of over te gaan op een hoge pprijscategorie dan ik in 1e instantie van plan was (gebaseerd op het ZEER GROTE aanbod van niet Apple “bedrukte” toetsenborden met een stekkertje)

U allen iig bedankt voor de leuke discussie.

Bijdrager
    SvS

Ik snap je. Of trek stoute schoenen aan en mail Apple Support en/of premium reseller zaken. Good luck!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.