12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Waar zet iTunes .jpg (album) bestanden?

Hai, ik zit mij nog even af te vragen waar de .jpg bestanden (een voorkantje en achterkantje van het CD’tje etc.) komen te staan als ik de hele handel naar iTunes sleep………… ik kan het niet vinden waar het staat! Ik zie een mapje ‘album artwork’ onder iTunes staan met daaronder een woud van mappen die er leeg uizien. mappen die een nummer hebben met daaronder weer etc. Snap daar niks van.

Anyone?
    Thanks

Bijdrager
    michelvdb

Hier:

~/Muziek/iTunes/Album Artwork[/list:u:556120350d]Verder maak ik me er heus niet druk om.

;)

Bijdrager
      macmartijn

er is een mapje in itunes met albumart. daar slaat hij gegevens in op. Volgens mij zet hij de cover zelf gewoon in het nummer zelf, want ik heb mijn nummers een keer opnieuw in een nieuwe itunes gesleept en toen zette die de door mij ingezette albumarts gewoon erbij… dus als je dat wil doen: gewwon opnieuw erheen slepen.

Maar als je covers wilt hebben als jpg of bmp ofzo, moet je gewoon op een nummer (meestal de 1e) van het album staan en dan op command+i (of ctrl+i (windows)) drukken en dan op Artwork ofzo drukken (laatste tab) en dan kun je ze naar bijv. je bureaublad slepen.

Als hij itunes ze daadwerkelijk als jpg opslaat, heb ik geen idee waar het staat, maar volgens mij in het nummer zelf. erg vreemd, als ik een gedownload album toevoeg zitten daar soms hele covers, backs, insides etc bij… handig!!

Bijdrager
      Ratz

Yep, ik heb het mapje AlbumArtwork zien staan. Daaronder staat bij mij achtereenvolgens>> mapje Local en dan een mapje met de weirde naam AF432CAE23D62C2f… en als ik daarop druk zie ik een heleboel mappen, genummerd 00 tot 11 met daarin weer een heleboel mapjes die uiteindelijk leeg blijken.
      Is dat normaal?
      En ja, bij gedwonloade stuff heb je dan i.d.d. Jpg met album art en da’s erg handig.
      Maar waar blijft dat nou staan, da’s eigenlijk de vraag.

PS Wil dit weten omdat ik het op externe schijf ga kopien en ik wel alles mee wil nemen zeg maar.

Ik had dit al eens gepoogd uit te zoeken maar ik ben het antwoord nog niet meester.

Bijdrager
      Nikita

Als je de Album Art wil behouden moet je gewoon de hele map ‘iTunes’ op die externe schijf mikken. Complete iTunes bieb kopiëren / verplaatsen dus.

Bijdrager
      Ratz

OK ik snap het, mag ik mij dan alleen even concentreren op de vraag die ik stelde want dan wil ik dat alleen graag weten:

Yep, ik heb het mapje AlbumArtwork zien staan. Daaronder staat bij mij achtereenvolgens>> mapje Local en dan een mapje met de weirde naam AF432CAE23D62C2f… en als ik daarop druk zie ik een heleboel mappen, genummerd 00 tot 11 met daarin weer een heleboel mapjes die uiteindelijk leeg blijken.
      Is dat normaal?

Bijdrager
      Nikita

Ja dat is normaal. Tenminste, zo staat het bij mij ook.

Moderator
      unSOUND
      ”Ratz”

waarom zie je dat af en toe wel en af en toe dus niet als album voor en achterkantje onder ‘ info’

Het ligt er aan hoe het is opgeslagen. De ene persoon voegt ze wel toe aan de nummers, de ander plaatst alleen de jpg in de map erbij, en dan moet jij hem er zelf nog bij zetten.

”Ratz”

Verder verbaas ik mij wel eens dat de volgorde in iTunes helemaal correspondeert met de CD en als je dan in het betreffende mapje kijkt is het -soms- een zooitje….. vaak met CD1 en CD2, alles door elkaar etc. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?

iTunes werkt volledig via de ID3Tags. Deze tags kun je in iTunes bewerken. ( toon info ) Zijn die Tags goed ingevuld, zal de mapindeling ook een stuk netter zijn. Maar op het moment dat je iTunes gebruikt om je muziek te beheren, moet je eigenlijk vergeten dat alles in mappen staat, en gewoon alles doen vanuit iTunes.

Bijdrager
      CMD-Z

Unsound, weet jij hoe je het beste je itunes library kunt importeren op een nieuwe mac zodat ook alle artwork meekomt?

Inactief
      Anoniem

Wanneer je je Mac opnieuw wilt installeren o.i.d. en je dus al je data kwijt zult raken (clean install) kun je het beste gewoon je hele iTunes map van je harde schijf kopieren naar een externe schijf.

Wanneer je je bibliotheek weer wilt opbouwen sleep je de iTunes map van je externe schijf naar je harde schijf (onder muziek in je thuismap). Dan werkt alles weer (ook de album afbeeldingen)

Bijdrager
      CMD-Z

Pakt itunes dan automatisch alle muziek/playlists?
      Moet je niet binnen itunes ook nog iets doen? (een import optie ofzo?)

Bijdrager
      R-Flow

Gewoon de map ‘iTunes’ vanaf je backuplocatie terug plaatsen naar hetzelfde pad (standaard ~/Music/). Dan pakt ie ‘m automatisch. Doe het al jaren zonder problemen zo.

Mocht het om welke reden dan ook niet direct goed gaan kan je de option toets ingedrukt houden terwijl je iTunes start. Dan krijg je een dialoogvenster waarmee je een iTunes library handmatig kunt selecteren:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.