19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger1981

waar voor je geld.

Ik heb net een mailtje terug gekregen van Casema na dat ik een klacht had gepost naar hun toe dat ik het vermoede had dat ik niet de snelheid had die ik zou moeten hebben met het internet.
    In dit mailtje zeggen ze idd dat ik niet de juiste snelheid had toegekend gekregen als waarvoor ik betaal. Weet dus nu dat het mogelijk is dat je niet de snelheid hebt waarvoor je betaald.
    Verder natuurlijk wel oke dat ik binnen een dag een reactie heb met ook nog eens goed nieuws.

Succes

Bijdrager
    Bob Ross

Lijkt me logisch dat je (vooral bij ’t aansluiten) even kijken of je wel het beoogde aantal mbit/kbits haalt ? Al was ’t alleen maar om zeker te zijn dat je bekabeling nog goed is.

Bijdrager
    Rutger1981

Weet iemand dan een goede site die kan zeggen wat je preciese snelheid is.
    en dan in kb’s zodat je niet dan nog een wiskundige berekening overheen moet trekken om je behaalde snelheid te kunnen lezen.

Misschien moet ik dan nog een mailtje sturen.

Thanx.

Bijdrager
    Zout

delen door 8 is de wiskundige berekening

Bijdrager
    Rutger1981

en de site?

Bijdrager
    Deskman
    Bijdrager
    Rutger1981

Het lukt me niet om het plaatje hier te krijgen dus maar ff een link:

http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=2321

Ik denk dat ik de snelheid heb 1024 kb DL/ 192kb UL.
    Alleen heeft casema misschien alles geupdate naar 1536kb DL/192kb UL.

Weet iemand of dit dan klopt.
    Thanx

Bijdrager
    Rutger1981
    ”Zout”

Ik hoop dat het vermedigvuldigen is. anders ben ik heeeeel ver van huis.

Bijdrager
    Martijn Bakker
    Bijdrager
    was frans

ik heb al een tijdje internet via casema, ik heb een paar maanden geleden een mailtje gekregen van casema dat de snelheid verhoogt zou worden (3e x nu dat ze de snelheid verhogen) eind september zou iedereen die verhoging moeten hebben, misschien heb je nog de oude snelheid en zijn ze nog niet helemaal klaar. Wellicht dat het in september wel geregeld is. Het was me namelijk wel al opgevallen dat ze op de website al zeker een maand met de nieuwe snelheden adverteren, bij mij is de vehoging nog niet gedaan, maar tot nu toe hebben ze wel altijd woord gehouden en meestal was ik aan het einde van de gestelde periode aan de beurt.

Bijdrager
    Ijope

stond er nix anders in verbinding met het internet?

Bijdrager
    Rutger1981

Als je idd de 1024 kb DEELT door 8 kom je op de ±124. Die ook op de test naar voren komt.
    Alleen mijn upload is niet helemaal oke.
    Dus nu ff w8 op de snelheid update en dan misschien een mailtje over de uploadsnelheid als dat dan nog wel nodig is. Dank jullie wel voor de reacties.

Succes

Bijdrager
    Bob Ross
    ”Rutger1981″
    ”Zout”

Ik hoop dat het vermedigvuldigen is. anders ben ik heeeeel ver van huis.

Je aantal kilobits deel je door 8, om je theoretische downloadmax in kilobytes te berekenen. Effectief haal je dat getal vaak niet.

Stel, je hebt een verbinding van officieel 1024 kbit, gedeeld door 8 is dat een theoretische downloadsnelheid van 128 kb/s.

Vaak haal je dat niet door foutcorrectie’s, ‘slechte’ bekabeling en invloeden van buitenaf. Allemaal minieme factoren maar het snoept vaak wel een paar kb/s van je verbinding.

:)

Bijdrager
    Rutger1981

wat is het verschil dan tussen een Kilo bit en een kilo byte en waarom meten ze het niet gewoon op de manier waarop ze het verkopen.

of stel ik nu hele domme vragen?

thanx voor de explanation.

Bijdrager
    Bob Ross

Eigenlijk is het hetzelfde verhaal als waarom een kilogram bestaat uit grammen.
    De verzamelnaam voor 8 byte’s is een bit, gewoon een regel in het octale stelsel.

En waarom ze het onder die ‘naam’ verkopen, je verbindingssnelheid is gewoonweg een vast gegeven, de effectieve snelheid die je hiermee kan behalen is dus onderhevig aan verschillende factoren, zeg het maar welke.

Ook hier kan je weer een vergelijking trekken, in de folder staat dat je auto gemiddeld 1 op 16 haalt bij 100 km/u constant. Alleen heb je ook nog factoren als wind, bandenspanning etc. waardoor je dit niet altijd zal behalen.

Zo is ’t met veel in het leven toch ? ’t Lijkt veelal mooier dan het is.

Marketing

Bijdrager
    BertT

De praktische snelheid ligt ongeveer 10% onder de theoretische snelheid en http//:www.speedtest.nl is een hele goede site om je snelheid regelmatig te testen. En als je de upload snelheid meet, zorg dan dat er niets in de achtergrond wordt gedownload, want de uploadsnelheid is afhankelijk van de downloadsnelheid.

Bijdrager
    was frans

hier het persbericht

Bijdrager
    cajun

Je aantal kilobits deel je door 8, om je theoretische downloadmax in kilobytes te berekenen. Effectief haal je dat getal vaak niet.

Stel, je hebt een verbinding van officieel 1024 kbit, gedeeld door 8 is dat een theoretische downloadsnelheid van 128 kb/s.

kilobit wordt aangegeven als kb, kilobyte als kB. Bit is altijd (onderkast) b en Byte is altijd (kapitale) B. Alle verkopers / reclame zal in kb worden aangegeven, omdat dat een hoger getal geeft……..en ja 1024 kb/s klinkt beter dan 128 kB/s…..

Vaak haal je dat niet door foutcorrectie’s, ‘slechte’ bekabeling en invloeden van buitenaf. Allemaal minieme factoren maar het snoept vaak wel een paar kb/s van je verbinding.

Veel meet programma’s / site meten alleen de effectieve data doorvoer. Bij TCP/IP verlies je altijd bandbreedte vanwege de werking het protocol. Naast de zaken zoals foutcontrole etc. wordt er tijdens de communicatie door beide machines controle frames heen en weer gestuurd, dit kost ook bandbreedte.

Hou er ook rekening mee dat TCP/IP geen garanties voor bandbreedte geeft, het is ‘best effort’. TCP zorgt wel voor een correctie transmissie van de frames en hiervoor zijn de controle frames nodig…..Je kan een beetje zien hoe dit werkt als je (als ‘su’) in een terminal ‘tcpdump’ in tikt. Je zal dan veel regels zien er ongeveel zo uitzien:
    08:45:20.598158 IP 10.0.0.151.ssh > 145.48.64.85.magaya-network: . ack 20032 win 65535
    De ack 20032 wil zeggen dat mijn machine een ACK (Acknowledge) van frame 20032 van mijn ssh sessie stuurt naar mijn machine op mijn werk.

Hmmm het laatste is wellicht een beetje of topic… maar goed. als je over een 1024 kb/s 124Kb/s kan halen is dat niet slecht.

Bijdrager
    Rutger1981
    ”frans

hier het persbericht

ik ben nog niet geupdate. Dus maar ff afwachten net zoals Frans.

thanx voor alle uitleg over KB en kb ‘s. Lang leven de marketing.

Succes

PS staan de KB en de kb’s wel goed aangegeven in dat persbericht?:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.