30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:

Bijdrager
    Vertigo68

Waar vind ik 1867Mhz (of 1866) DDR3 SODIMM RAM voor iMac 5k model late 2015?

Hoi,

Waar vind ik 1867 Mhz (of 1866) DDR3 SODIMM RAM voor iMac 5k model late 2015?
    Online (in West-Europa) of een winkel in België?

In de apple retail store hadden ze er 16 gb 1600 Mhz toegevoegd…
    Na telefonisch contact met Apple zelf blijkt dat dit afgeraden wordt (om verschillende snelheden te combineren).

Ik ga straks mijn geld terug eisen van de Apple retail store!

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Geux

Bijdrager
    Vertigo68

Thx a lot voor de reacties!

Ik heb het geheugen terug gebracht naar de winkel en mijn geld terug bekomen.

Bijdrager
    Eprom

Dat is toch wel vreemd, dat een Apple winkel geheugen installeert, dat door Apple afgeraden wordt?:roll:

Bijdrager
    KarelWillem

Verschillende snelheden combineren is geen enkel probleem, wel als die snelheden lager liggen dan het geheugen wat je Mac aan kan.

En dat was het geval dus.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  KarelWillem.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Vertigo68

Ik heb uiteindelijk 4 X 8 gb 1867 Mhz RAM besteld bij macupgrade.eu.

Zou pas eind deze week in stock zijn en dus pas de week erna hier bij me thuis.

Ik wacht vol ongeduld, want ik merk ook dat de iMac met slechts 8 gb RAM veel lawaaierig is als destijds met de 24 gb.

Bijdrager
    TheBigZ

Dat setje kost €289 zie ik. Twee keer de Crucial kost nog geen €200 voor 4x8GB.

Bijdrager
    Vertigo68

Kan wel zijn dat het iets meer kost, maar op andere fora heb ik gelezen dat OWC geheugen het meest aangeraden wordt.

Bijdrager
    TheBigZ

Natuurlijk, het zijn jouw centen. Altijd goed luisteren naar wat er op andere fora wordt geadviseerd.:-D

Bijdrager
    Pbelmaps

Hey Vertigo68, laat je weten hoe je bestelling verlopen is bij manupgrade.eu? Is iMac nu stiller geworden en merk je het verschil in snelheid van je iMac?
    thx !!

Bijdrager
    Vertigo68

Hoi,

Het RAMgeheugen is ten vroegste pas nu vrijdag op voorraad (staat ook zo vermeld op hun site).
    De computer zal zeker sneller zijn want er zat al eens 24 gb in (zie begin van deze topic) en dat was heel merkbaar sneller.
    Ik dacht ook dat de computer effectief ook stiller was met de 24gb.
    Het is niet echt luidruchtig, je hoort alleen de ventilator op een conitinu niveau draaien.
    Bij mijn 21.5 inch iMac van twee jaar geleden hoorde je niks. Daar zat toen 16gb RAM in.

Maar ik zal zeker mijn bevindingen hier publiceren.

Bijdrager
    Vertigo68

Hallo,

ik heb gisteren mijn order bij Macupgrade.eu geannuleerd (was ten vroegste nu vrijdag beschikbaar en moest dan nog verstuurd worden….) en heb bij Centralpoint.be 2 X 16GB DDR3L-1866MHz CL11 SODIMM (HX318LS11IBK2/16). Dit zijn in feite vier staafjes van 8 gb, in totaal 32 gb dus.

Gisteren besteld en vandaag gratis via DHL geleverd!
    En nog eens een goede 60 euro goedkoper als bij Macupgrade…

De computer gaat zoals verwacht merkbaar sneller en vlotter.
    Het geluid van de ventilator is iets verminderd, maar zal wel altijd heel lichtjes hoorbaar blijven, iets wat ik bij mijn iMac 21,5inch i7 niet had.
    Of het moet zijn dat Spotlight ergens alles aan het inventariseren is.
    Maar het stoort totaal niet hoor, alleen had ik dit bij mijn vorige mac dus niet.

Bijdrager
    TheBigZ

Gefeliciteerd met je aanschaf. De Kingston reepjes die je hebt gekocht zijn ok.
    http://tweakers.net/pricewatch/compare/545/352957;357920;395045/categorie/
    Corsair en Crucial hebben wel CAS Latency 10 dwz zijn net iets sneller dan de CL11 die jij hebt gekocht.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  TheBigZ.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Pbelmaps

Hallo Vertigo68,
    wat doe je met de latjes 2x4g die in jou Mac zaten?
    Ik ga morgen imac 27 5K i7, 512SSD, R9 m395x, 8g bestellen.
    Indien je jouw latjes wenst te verkopen heb ik wel interesse.
    groetjes

P

Bijdrager
    Vertigo68

Hoi, ik verkoop de latjes niet. Moest er ooit iets mis zijn met mijn iMac, dan breng ik die terug in de originele toestand.

Bijdrager
    Gogol

Ik heb deze gekocht:
    Kingston HyperX

Volgens berichten werken deze op 2133 Mhz en Cas 11 op de iMac mits niet gemengd met ander geheugen (Apple).

De prijzen schieten wel omhoog, want ik heb ze nog tegen een lagere prijs dan hierboven genoemd.

Bijdrager
    medal

Hoe zit het dan met DDR4? De 27imac kan geupgrade worden met een skylake proccessor die volgens intel ddr4 ondersteunt.
    In de applestore zie ik alleen maar upgrades met ddr3 ram…

Bijdrager
    TheBigZ

Het klopt dat Skylake met DDR4 kan werken.
    http://ark.intel.com/products/88184/Intel-Core-i5-6500-Processor-6M-Cache-up-to-3_60-GHz

Maar Apple heeft voor de 27″ iMac voor DDR3 gekozen.

Bijdrager
    medal

@thebigz, dat is duidelijk.

@gogol, hoe werken de Kingston Hyperx 2133 op de nieuwe iMac 5k?

Ik wou gaan voor de Crucial Ballistix maar die zijn echt overal uitverkocht…

Bijdrager
    medal

Moet ik aimen voor de 1866 of 2133 wat betreft de kingston hyperx?

Bijdrager
    TheBigZ
    medal op 04 november 2015

Dan pak je de Corsair.
    http://tweakers.net/pricewatch/357920/corsair-vengeance-cmsx16gx3m2b1866c10.html

Bijdrager
    medal

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb hier op het forum ook mac4us advertenties gezien betreffende Hynix ram.

Verschillen de corsair en hynix veel van elkaar omtrent performance?

Bijdrager
    TheBigZ

Je bedoelt de posts van RobApple waarschijnlijk. Mac4us is zijn webshop.

Geheugen voor 2015 27" imac

Wat de “performance” van geheugen betreft; het werkt (probleemloos) of het werkt niet. Ik geloof niet zo in merkbare verschillen tussen merken die geheugen leveren met exact dezelfde specificaties.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    medal

Ja inderdaad die post bedoel ik.

Ok fair enough daar zit zeker wat in. En wat betreft stability zit er tussen beide geen verschil volgens jou? Of dit is niet met zekerheid te zeggen?

Bijdrager
    TheBigZ

Mijn voorkeur gaat uit naar Crucial, onderdeel van Micron.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Micron_Technology

Bijdrager
    Gogol

@gogol, hoe werken de Kingston Hyperx 2133 op de nieuwe iMac 5k?

Wat mij betreft werken ze prima op 2133Mhz.
    Hier zijn de Geekbench scores

Bijdrager
    Pbelmaps

Ikzelf heb het goedkoop opgelost. Een imac gekocht met 8gb ram en daarna 8gb bijgekocht voor 50 euro van iemand die zijn geheugen heeft vervangen.
    Voordeel : spotgoedkoop, origineel geheugen en 16gb is echt voldoende.
    Als je de verschillende forums leest over het onderwerp zal je zien dat 32gb enkel nut heeft als je erg zware bewerkingen doet zoals rendering van 4K.
    Anders is 16gb meer dan voldoende.

Bijdrager
    Johnyw

OK, stel, ik wil NU naar een winkel rijden waar ik de juiste RAM kan kopen ( ben gefopt geweest door coolbleu, daar RAM gekocht en na iets meer dan een jaar gaven die de geest ! Alhoewel er op hun site stond ” levenslange garantie “, bleek dit bij navraag niet zo te zijn als de RAM in een Mac geplaatst werden !!!)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Johnyw.

Bijdrager
    Pbelmaps

Beste Johnyw,

kijk eens op sites zoals marktplaats.nl. Daar staan voldoende aanbiedingen van origineel geheugen van mensen die een imac 5K gekocht hebben met 8gb geheugen en dit vervangen hebben door groter.
    Ikzelf heb hu al een half jaar een nieuwe Imac 5k late 2015 met 16gb en doe veel videobewerking. Echte werkt als een trein en nog nooit meer dan 10gb nodig gehad voor het renderen van films.
    Zo ben je voor een prikje (ik heb 8gb origineel zo gekocht voor €25) gesteld.

Veel succes !!

mvg

Pbelmaps

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.