10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Koopnietbijswitch

    Waar sta je wanneer je lifeproof case niet waterdicht blijkt te zijn?

    Hoe is het mogelijk dat een producent van iPhone cases hun producten kan profileren als zijnde waterdicht. Hier ook daadwerkelijk mee uitpakken in promofilmpjes en in grote letters op hun website. Maar wanneer je dan zo’n ding koopt in een erkende zaak (switch) ze niet kunnen instaan voor schade opgelopen aan een toestel als gevolg van een productiefout in hun case.

    Net iPhone 6 met lifeproof case gekocht in switch. Uitgetest om een foto onder water te nemen, water in de case opgemerkt, alles mooi laten uitdrogen maar toch waterschade opgelopen. Verhaal gedaan in switch, bij Apple care, maar nergens gehoor gevonden.

    Case werd vervangen door switch, maar waterschade zou mijn verantwoordelijkheid zijn.
    Maar producten verkopen met beloftes en deze niet kunnen hardmaken mag blijkbaar. Wie dient hier verantwoordelijkheid voor op te nemen?

    Zijn er nog mensen op dit forum met een gelijkaardige ervaring?
    Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat ik kan doen om deze wanpraktijken van switch te kunnen laten stoppen?

    Bijdrager
    SunKeeper

    De fabrikant is wel altijd zo slim om zichzelf in te dekken in hun eigen voorwaarden zodat ze niet jouw gevolgschade hoeven te vergoeden wanneer hun product toch niet blijkt te doen wat ze wel beloven.

    Dat de winkel het beloofd heeft kun je ook weinig mee. Dat het personeel niet voldoende snapt welke producten ze verkopen komt helaas maar al te vaak voor.

    Bedoel je met de schade ook een dode iPhone, of alleen de case die niet tegen water kan?

    En het gaat hierom?
    http://www.lifeproof.com/shop/wo_en/iphone-6-cases/iphone-6-case-fre/?color=Black+%2F+Black+%23000000

    Moderator
    Poezenbeest

    Je hebt voor wat de iPhone betreft te maken met gevolgschade, dat is een ander verhaal dan garantie. Bedenk je dit als je verder gaat met verhaal halen.

    Bijdrager
    i-Mobile

    Begrijp alleen niet helemaal hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als je de verpakking open maakt van de Lifeproof case, begint het met een waarschuwing dat je eerst de hoes zonder iPhone maar met een keukenrol papiertje erin moet testen onder water om productiefouten te detecteren. Heb je dit wel gedaan?

    Bijdrager
    Matanza

    Ik zie dat je in Oostende woont. Het kleinste korreltje zand tussen een rubber en je hebt het vlaggen. Dat is nu eenmaal een nadeel van dit type hoezen… Heb je je toestel/hoes proper gemaakt na elke oplaad beurt? ook nadat er een audio jack heeft ingezeten ?

    En anders:

    Bijdrager
    Shmoo

    Minstens tot je ballen in het water? 😜

    Bijdrager
    Gastonw

    Op de verpakking van Lifeproof staat aangegeven dat je de case altijd moet testen voor gebruik met het bijgeleverde testmeganisme…

    Bijdrager
    Koopnietbijswitch

    Het gaat dus om een lifeproof fre case voor Iphone6.
    Dit is reeds mijn derde lifeproof case. De eerste heb ik twee jaar terug gekocht voor mijn iphone 5.
    Ik heb deze eerste case niet in het water gebruikt. Maar na een half jaar heb ik de iphone eens uit de case gehaald om deze te reinigen.
    Het is mij toen opgevallen dat het plastiekje dat je homebutton moet beschermen losgekomen was.
    Ik ben hiermee naar de switch gegaan, waar ik deze case gekocht had en onmiddellijk een nieuwe gekregen. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

    De tweede case was een nuud case ( dit is een case waar je beeldscherm open is, voor een betere controle van je touchscreen. )
    Deze heb ik ook maar 1 keer getest, met de bijgeleverde plastiek case die dus je iphone vervangt bij testing.
    Was perfect waterdicht. Ik ben er vorige zomer zelfs mee gaan snorkelen in de middellandse zee. Mooie beelden gemaakt.

    In februari van dit jaar een nieuwe iphone6 gekocht en onmiddellijk een lifeproof case erbij gekocht. Mocht ik niet tevreden geweest zijn van deze case zou ik er geen 80 euro voor over hebben wanneer je net 799 betaald hebt voor een iphone 6 64gb.
    Wanneer ik de verkopers vraag hoe het zit met de garantie of gevolgen van waterschade bij het niet waterdicht zijn van de case, antwoorden ze: we hebben dit nog niet voorgehad. Ze hadden mij er ook kunnen op wijzen dat je voorzichtig moet zijn en dat zowel switch als lifeproof niet instaat voor gevolgschade. Dit hebben ze niet gedaan.

    ondertussen drie weken terug eens een foto willen maken van mijn zoon die onderwater duikt en hupla, na nog geen 5 seconden, water in de hoes.
    Onmiddellijk de iphone eruit gehaald gedroogd en laten uitdrogen. Ook de case laten uitdrogen. Iohone werkt nog voor enkele uren en plots, niets meer.

    Terug geweest naar Switch en mijn verhaal gedaan. Een verkoper bekijkt mijn iphone ( blijkbaar kan je twee water indicatoren zien ) en zegt mij dat deze niet verkleurd zijn en hij dus twijfelt of er waterschade is. Ook wijst hij er mij op dat mijn frontcamera scheef zit en dat een collega van hem hetzelfde heeft voorgehad en binnen de week een nieuw toestel heeft gekregen.
    Dus wat denkt je dan als klant?
    Ik heb hier vijf maanden geleden twee producten gekocht met een productiefout in en hiervoor 880 euro betaald. Door de productiefout in één van deze producten gevolgschade opgelopen aan een ander product ( waar ook een productiefout in zit). Dus acht ik mijn kansen op herstelling of vervanging van het toestel niet gering, wetende dat ik reeds voor 5000 euro apple producten gekocht heb in deze switch.

    Maar neen hoor. De technische dienst heeft mijn telefoon bekeken en blijkbaar zou de derde indicator verkleurd zijn ( één op de drie, wat er dus op wijst dat de waterschade zeer gering geweest moet zijn en dat mijn telefoon wel degelijk niet in het zwembad gevallen is, zonder lifeproof case) en zou er dus waterschade zijn in het toestel. En raad eens wat dan gebeurd? Weg garantie! Ook de scheve frontcamera ( productiefout) valt plots niet meer onder garantie. Dus kan Switch niets meer voor mij doen, tenzij een omruilwaarde van de helft van de aankoopwaarde van de telefoon geven. Enkel wanneer ik uiteraard een nieuwe Iphone bij hen koop.

    Volgende wat ik moest doen van de verkopers: Zend een mail naar de technische dienst en de klantendienst en leg gans je verhaal nog eens uit.
    Opnieuw een hoogstandje van SERVICE bij switch. Wanneer je als klant vraagt waarom de verkoper geen mailtje kan sturen naar de technische dienst en klantendienst van hun eigen bedrijf, volgt het logische antwoord: Dat mogen wij niet doen.
    Begrijpen wie begrijpen kan?

    Uiteraard heb ik dit dan ook gedaan.
    De verkoopster zei tegen mij, je zal normaal gezien binnen de 24 uur antwoord krijgen.
    Mail verstuurd de vrijdag om 15u Dinsdag om 10 uur nog steeds geen antwoord gekregen. Ondertussen heb ik al naar de klantendienst van Switch gebeld, waar je eerst in vier talen te horen krijgt dat deze oproep je 30cent per minuut zal kosten om vervolgens naar een mooi liedje te mogen luisteren op de wachtlijn.
    Het antwoord van de man in kwestie: Ze zijn ermee bezig.

    Dinsdagmiddag dan eindelijk de verlossende mail gekregen dat ik de kleine lettertjes eens moet lezen op de site van lifeproof en dat dus ook switch niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor mijn geleden schade. Zaak gesloten volgens hen.

    Het laatste wat de verkoper kon doen, om van mijn gezaag verlost te geraken, was mij het telefoonnr van apple care geven. Gebeld naar apple care en opnieuw mijn verhaal gedaan. een senior supervisor aan de lijn gehad die mij letterlijk verteld heeft dat de lifeproof case NOT APPLE APPROVED is en zij dus niet instaan voor mogelijke problemen met dit product. Switch heeft mij dit product verkocht, dus moet ik opnieuw naar switch. De supervisor heeft mij letterlijk gezegd dat switch verantwoordelijk is in deze,maar toen ik vroeg of hij mij dit wilde doormailen, kon hij dit niet doen. Dan heeft hij als compensatie telefonisch contact opgenomen met de switch winkel in kwestie.

    Ook dit heeft uiteindelijk geen zoden aan de dijk gebracht.

    Dus mocht iemand zich afvragen: Waar sta je wanneer je lifeproof case niet waterdicht blijkt te zijn en je als gevolg hiervan waterschade hebt opgelopen aan je telefoon????

    NERGENS is het antwoord. Toch wanneer je hem bij switch hebt aangekocht. De eerlijkheid gebiedt mij om hier nog te vermelden dat ik niet weet of ik, indien ik mijn producten ergens anders zou aangekocht hebben, ik wel geholpen zou zijn. Ik heb nog nooit een apple product ergens anders gekocht dan in switch. Maar hier zal naar grote waarschijnlijkheid wel verandering in komen.

    Wanneer je een product koopt in een winkel, eender wat, eender waar, dan zou ik als klant het enorm waarderen indien de verkoper mij ook op de mindere aspecten van het product zou wijzen. Dit valt volgens mij ook onder SERVICE. Dan kan de klant rekening houdend met zowel de positieve kant als de negatieve kant beslissen of hij het risico wil lopen en het product al dan niet wil kopen. En dan moet de klant niet eerst het product kopen om dan wanneer hij het product uit de verpakking haalt, een sticker op de achterzijde te vinden met daarop de boodschap dat het wel eens mogelijk zou kunnen zijn dat deze case niet waterdicht is.

    Het is te gemakkelijk om je nadien als verkoper weg te stoppen achter de kleine lettertjes die ergens op een site van een groot Amerikaans bedrijf verstopt zitten, wanneer de klant vraagt waarom de verkoper hem niet beter geïnformeerd heeft bij de aankoop van dit product.

    @ Thomas
    Wanneer ik naar de apotheker ga om een product tegen hooikoorts te kopen en ik astma heb en het product dat de apotheker mij wil verkopen niet gegeven mag worden aan mensen met astma, dan zal de apotheker dit volgens mij wel vragen aan de klant, of deze astma heeft en hem er op wijzen dat hij dit product niet mag nemen.
    Wanneer hij dit niet zou doen en er later problemen zouden opduiken, zal de apotheker zich nadien ook niet wegstoppen achter het feit dat dit wel degelijk op de bijsluiter van het product vermeld staat.

    Moderator
    Poezenbeest

    Zoden worden niet aan de dijk gebracht, maar daar gezet.

    Dit is, zoals ik eerder al zei, gevolgschade en daarvoor zijn fabrikant, noch verkoper aansprakelijk. Er is namelijk geen voorzien gevolg voor de fabrikant of verkoper van een productiefout en als koper moet je ook aan een onderzoeksplicht voldoen. Zo had je vooraf moeten kijken of het product wel aan de basiseigenschappen voldeed, voordat je het in gebruik nam. Zij zijn alleen verantwoordelijk voor het product zelf, dat niet aan de te verwachten eigenschappen voldoet, en dat hebben ze keurig vervangen en je voor het defecte product schadeloos gesteld.

    Als ik een wasmachine koop, en die overstroomt door een fout filter, dan is de fabrikant mij verplicht een nieuwe wasmachine te verstrekken, of het defect te herstellen. Echter is de fabrikant niet aansprakelijk voor de waterschade en de schade die ik aan mijn onderburen zou aanbrengen. Waarom niet? Omdat dit te ver gaat en de fabrikant dit ook niet redelijkerwijs kan voorzien. Zo maakt het een behoorlijk verschil of ik boven een gezin woon, of boven een dure galerie met dure papier-maché-kunstwerken.

    Dat je nergens staat met de schade aan je iPhone klopt en de fabrikant, Switch en Apple (die er al helemaal niks mee te maken hebben) handeln hier dus prima en verlenen meer service door voor je te kijken wat er gedaan kan worden. Je klachten richting deze partijen zijn dan ook meer dan onterecht. Overigens valt dit in Nederland in veel gevallen onder een verzekering, maar je woont wat dat betreft ook in het verkeerde land. De Belgische verzekeringen dekken dit over het algemeen niet.

    Bijdrager
    Soulshaker

    Heb je al met Lifeproof contact gehad ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.