7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hengheng

Waar slaat Eye TV opgenomen TV-programma’s op ?

Zoals de titel al zegt:
    Waar slaat Eye TV de opgenomen programma’s precies op ?

En weet iemand of je die programma’s op een USB-stick kan zetten zodat je ze ergens anders kunt bekijken ?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Petje

Moet je bij voorkeuren kijken wat er staat.
    Maar ik denk dat bij default de “mijn documenten map” staat ingesteld.

Geblokkeerd
    Breuf

EyeTV gebruikt een eigen bestandsextensie en deze zijn alleen met EyeTV software te bekijken. EyeTV kent wel een exportmogelijkeid en dan kan je naar vrijwel ieder filmformat exporteren en dus de film bekijken met andere dan EyeTV software.

Bijdrager
    Angelzilla

Die kun je alleen direct afspelen als de EyeTv software is geinstalleerd op de andere computer.
    Is dat niet het geval, dan zul je het bestand moeten converteren.
    Het eyetv-bestand zelf bevat o.a. een mpeg2 bestand, maar die is niet zichtbaar. Als je met een tooltje de verborgen bestanden zichtbaar maakt op je Mac, kun je dat bestand wel zien.
    In het verleden heb ik daar wel eens mee gestoeid en ik dacht dat je die gewoon kunt afspelen, maar dat weet ik niet meer zeker!

Bijdrager
    Angelzilla

Graag gedaan!

Bijdrager
    Hengheng

Dank voor de reacties !

Bijdrager
    nervus
    ”Angelzilla”

Die kun je alleen direct afspelen als de EyeTv software is geinstalleerd op de andere computer.
    Is dat niet het geval, dan zul je het bestand moeten converteren.
    Het eyetv-bestand zelf bevat o.a. een mpeg2 bestand, maar die is niet zichtbaar. Als je met een tooltje de verborgen bestanden zichtbaar maakt op je Mac, kun je dat bestand wel zien.
    In het verleden heb ik daar wel eens mee gestoeid en ik dacht dat je die gewoon kunt afspelen, maar dat weet ik niet meer zeker!

Volgens mij is het eyetv-bestandsformaat niets anders dan een container. Je kunt de inhoud dus inzien en daar tref je dan ook dat mpeg2-bestand aan. Dat is af te spelen met VLC.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.