4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue-B

Waar op letten bij 2e hands?

Hoi, ik overweeg een tweedehands emac te kopen, waar moet ik op letten?
    En kan ik ook word documenten openen die op een pc (school) gemaakt zijn, zijn ze compatible met usb sticks, enz?

Bijdrager
    Hobbes

Word is normaal goed maar met PowerPoint krijg je vaak prolemen.
    USB stick gaan goed.
    Ga zeker kijken of de eMac werkt.
    Hoeveel RAM, Gb, etc
    Kijk goet uit of de nstalatie CD erbij zitten.

Bijdrager
    borisboef

JA, inderdaad kijk goed of alle CDs erbij zitten. Ga eerst een tijdje computeren bij de verkoper.
    Let wel op, goedkoop is duurkoop. Kijk ook even of er idd evenveel geheugen inzit als hij zegt.
    Als je Office voor Mac koopt (of het zit er al op) moeten je bestanden van school goed werken. Powerpoint is altijd een probleem, ook bij Windows onderling.
    Ik heb er wekelijks last van, Zelf heb ik office XP en op school office 2000. Allebei de kanten op gaat nooit goed. Dit probleem krijg je waarschijnlijk ook voor mac, volgens mij gaat het wel beter als je school bijvoorbeeld office 2000 heeft. Volgens mij is office voor mac tzelfde als office 2000..

Bijdrager
    michi_rishi

Neem de tijd!

er zijn veel Mac’s te koop tweedehands. Als je dagelijks kijkt op tweedehandsmac.nl en marktplaats, dan kun je er zeker van zijn dat je binnenkort een geschikte tegenkomt.
    De prijzen zijn heel gevarieerd. Sommige verkopers zetten hoog in en nemen de tijd totdat er iemand langskomt die de vraagprijs voor de computer over heeft.
    Anderen willen snel van hun apparaat af en nemen genoegen met een lager bedrag.
    Soms helpt het om 10a20% minder te bieden en te vertellen dat je hem dezelfde dag nog voor dat geld komt halen. Iemand die geld nodig heeft is dan snel geneigd het apparaat te verkopen.

Garantie is naar mijn mening minder belangrijk. Als een apparaat een defect heeft dan komt dat er al heel snel uit. Een tweedehands apparaat zal na een paar maanden gebruik dan ook niet ineens kapot gaan. Test wel even of alles werkt!
    Let natuurlijk wel op:
    -rare geluidjes (kraakt het cd-laadje, zijn de HD en ventilator stil)
    -dode pixels (een enkele dode pixels is geen bezwaar in het gebruik, maar kan je een onderhandelingsvoordeel geven!)
    -Brand even een cd of dvd en probeer die dan op hetzelfde apparaat uit.
    -Alles meegeleverd? (software, boekjes, originele installatie-cd’s en misschien zelfs een doos en rekening)
    -of het een eerlijk apparaat is! (het zou vreselijk zijn als je iets koopt dat ooit gestolen is)

Zelf heb ik hele positieve ervaringen met zowel aan- als verkoop van tweedehands Apple’s
    (gekocht: iMac G3, iMac G4-1Ghz, iMac G4-1,25Ghz, iMac G5 – verkocht beide G4 iMac’s)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.