11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dreamliner

Waar op letten als je een tweedehands macbook (air) koopt.

Ik heb interesse in een tweedehands macbook AIR voor 1100 euro (vraagprijs)

Ik ben een Windows gebruiker, en stel ik ga langs om te kijken naar het product. Waar moet ik dan allemaal op letten, en hoeveel zou er nog van die prijs af moeten kunnen volgens jullie? (het is het oudere model)

Bijdrager
    Gwenny

weet je hoe oud die is

Bijdrager
    MacBoot

heeft hij Apple Care?

Bijdrager
    sven-
    ”unSOUND”

Bij elke tweedehands aankoop is het gewoon een kwestie van alles goed bekijken… neem spullen mee om elke poort en feature te testen. Als de verkoper uberhaupt al moeilijk doet over het uitvoerig testen, weet je al hoe laat het is.

• een koptelefoon voor die aansluiting,
    • een muis voor de USB poorten,
    • iets voor de FireWire poort,
    • een lege CD & DVD, ( probeer als het een brander is ook iets te branden )
    • een originele CD & DVD,

• Bekijk bij het schijfhulpprogramma de S.M.A.R.T. status van de harde schijf, als die fouten aangeeft weet je dat de harde schijf niet in orde is. Bekijk ook de uitgebreide hardware-info, of alles wat de verkoper beweert er ook echt in zit.

• Bekijk ook het scherm goed, draai eventueel een donkere screensaver zoals de Flurry screensaver, en een hele lichte zoals de beach screensaver. Defecte pixels vallen dan vanzelf op.

• Kijk ook goed naar de accu. Hoeveel minuten geeft hij aan als resterend op het moment dat je begint met testen, en hoeveel na de test ?

Bijdrager
    Dreamliner

zit garantie op tot Augustus 2010, dus ik denk dmv apple care…

Weet niet hoe oud hij is

Bijdrager
    Pieterr
    ”Dreamliner”

Weet niet hoe oud hij is

Hij is in ieder geval van 2008

Bijdrager
    P3t3r

Je kan met de tool Coconut battery precies zien hoe oud die Macbook Air is…
    http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/index.html

Ik heb ook een macbook air, maar ben daar bijzonder ontevreden over en heb inmiddels vele honderden euros erop verloren omdat apple het verstandig vond de prijs te verlagen terwijl het apparaat 4 maanden oud was… Tja, ook als Windows switcher ben ik behoorlijk een oor aangenaaid…, gelukkig dat OSX rocked en een hoop goed maakt… Nu sparen voor een Macbook Pro in 2009/2010.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1683057&highlight=#1683057

Bijdrager
    Soulshaker

Dit is betrouwbaarder

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

gewoon serienummer intypen:)

Bijdrager
    Dreamliner

Oke bedankt voor de reacties.

Zoals het er nu uitziet (uitgaand van de programma’s die ik erop wil draaien PS & DW) lijkt het me beter voor een gewone macbook te gaan.

De aluminium geniet de voorkeur, maar kost 200 euro meer dan mijn budget. Enig idee wanneer deze goedkoper worden?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Dreamliner”

De aluminium geniet de voorkeur, maar kost 200 euro meer dan mijn budget. Enig idee wanneer deze goedkoper worden?

Zodra de opvolger uitgebracht is…

Bijdrager
    Calpa

Of als je besluit te gaan studeren (studentenkorting). :innocent:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.