7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Aline

waar-oh-waar zit de zoom in iWeb?

Ik zal er wel overheen kijken, maar ik kan ‘m gewoon niet vinden: waar kan ik in- en uitzoomen in iWeb?:?

Als ik mijn pagina’s 1024 pixels breed maak, dan moet ik scrollen en da’s niet handig bij het opmaken.

Bijdrager
    minijob

Kan niet anders geloof ik met de ervaringen met iWeb… ik loop ook te klooien

Bijdrager
    mephisto

mhmmm, ik heb geen iweb, maar heb wel ervaring met andere meer professionele internet-programma’s als Dreamweaver en GoLive…

deze hebben allebei ook géén zoom. De programma’s zijn zo gemaakt dat je altijd 1 op 1 kijkt naar je website. In zekere zin maak je ook geen illustratie op, maar een webpagina. En pagina’s kunnen moeilijk geschaald worden. (of eigenlijk helemaal niet) (anders was dat wel een optie geweest in safari of zo)

het is wennen, zeker in het begin maar je kan het niet vergelijken met andere opmaakpaketten…

;-) M

Bijdrager
    soulutions

Je kunt toch zoomen, mits nodig, met Alt, Appeltje en plus en min (in- uitzoom) op je scherm… deze functie kun je aan (en uit) zetten in je systeemvoorkeuren-universele toegang-zoomen (aan of uit) of sneller: alt, appletje 8 nu om het direct aan te zetten… misschien helpt ‘t.

Bijdrager
    roblemmen
    ”Aline”

Ik zal er wel overheen kijken, maar ik kan ‘m gewoon niet vinden: waar kan ik in- en uitzoomen in iWeb?:?

Misschien dat je wat aan de bovenstaande post hebt, maar iWeb zelf heeft geen zoomfunctie. Het is ttrouwens toch niet al te lastig? :wink:

Bijdrager
    HSL
    ”Aline”

Als ik mijn pagina’s 1024 pixels breed maak, dan moet ik scrollen en da’s niet handig bij het opmaken.

oplossing, pagina’s niet 1024 breed maken, ik maak site over het algemeen niet breder dan 900px
    en heel soms 950px

Bijdrager
    Aline

Je kunt toch zoomen, mits nodig, met Alt, Appeltje en plus en min (in- uitzoom) op je scherm

Dit lukt me niet. Ik heb hem aangezet in systeemvoorkeuren, bij zoomopties een min. en max. aangegeven, maar hij weigert te zoomen.

Het is trouwens toch niet al te lastig?

Ik vind het onwijs lastig! Doordat links de paginaminiaturen staan, die ik niet kan uitschakelen, is mijn scherm gewoon niet groot genoeg. Ik wil graag symmetrie in m’n layout en da’s verdomd lastig als je niet je hele scherm ziet.

oplossing, pagina’s niet 1024 breed maken, ik maak site over het algemeen niet breder dan 900px

Dat ga ik proberen. Is ook beter voor de 800*600 schermen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.