9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hendrik c

Waar nieuwe mac book pro aanschaffen icentre of apple store?

Ik ben van plan om een nieuwe mac book pro aan te schaffen. Ik ben langs de mediamarkt
    in house apple store geweest en icentre in almere. De prijs van de laptop zelf kost
    hetzelfde bij beide partijen. Wel krijg ik bij icentre 70euro te goed bon en
    6% studentenkorting. Graag zal ik willen weten of het toch handiger is
    om hem de bij de één aan te schaffen i.v.m. garantie & service of dat het allemaal
    niet zoveel uitmaakt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk dat iCentre beter is. Want ook al zit Apple ‘in’ de MM, veel mensen hebben slechte ervaringen want het is de MM die reparaties e.d. afhandelt en niet die Apple afdeling.

Bijdrager
    FlyingSeal

Niks mis mee om bij de MM te kopen, qua garantie afhandeling kunnen ze niets meer doen dan je Mac ter reparatie aanbieden bij Apple, maar da’s niet meer dan normaal. Ze gaan niet zelf sleutelen zoals de buurman hierboven een beetje suggereert. Als er iets met je Mac is mag je hem trouwens ook gewoon bij icentre (of welke Apple Service Provider dan ook) ter reparatie (of voor andere service verzoeken) aanbieden als je dat fijner vindt, ook al heb je hem bij de MM gekocht. Zie voor info de volgende link: http://www.icentre.nl/reparatie-aanmelden

Alvast veel plezier met je toekomstige aankoop.

Bijdrager
    hendrik c

@FlyingSeal

dus als ik het goed begrijp is MM ook gewoon een apple reseller als mediamarkt en dus niet apple zelf?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    FlyingSeal op 13 oktober 2011

Niks mis mee om bij de MM te kopen, qua garantie afhandeling kunnen ze niets meer doen dan je Mac ter reparatie aanbieden bij Apple, maar da\’s niet meer dan normaal. Ze gaan niet zelf sleutelen zoals de buurman hierboven een beetje suggereert.

Dat bedoelde ik dan ook niet. Maar het is wel zo dat het de MM is die de kapotte Mac verstuurt ter reparatie, dus ze zijn in deze een tussenpersoon. En dat kan wel eens voor onaangename verrassingen zorgen want gaat het mis, dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Daar bij de MM werken dozenschuivers met totaal geen affectie met Apple…

@hendrik:
    De mensen die in de MM Apple spullen verkopen zijn in dienst van Apple en niet de MM. Maar omdat de rest via de MM loopt kunnen die Apple mensen er niets aan doen als er door de MM fouten zijn gemaakt.
    Er staan genoeg topics hier over mensen die in de clinch lagen met de MM.

Bijdrager
    RobinProductions

Ik denk ook dat het beter is om bij iCentre te gaan. Omdat de MM, is en blijft toch de MM. Zeker omdat ze je Mac niet zelf repareren, mar direct terug naar de fabrikant sturen. Hierdoor al het in de meeste gevallen langer duren een dat je je Mac terug hebt.

Bijdrager
    iSafe

Ik weet niet hoe dringend je een nieuwe mac nodig hebt anders kun je wachten tot januari/februari en dan is het btw vrij bij media markt, scheelt een hoop;)

Bijdrager
    FlyingSeal

hendrik ijzerbroot op 13 oktober 2011
    Dat bedoelde ik dan ook niet. Maar het is wel zo dat het de MM is die de kapotte Mac verstuurt ter reparatie, dus ze zijn in deze een tussenpersoon. En dat kan wel eens voor onaangename verrassingen zorgen want gaat het mis, dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Daar bij de MM werken dozenschuivers met totaal geen affectie met Apple…

Nogmaals je hoeft je Mac niet naar de MM terug te brengen wanneer deze stuk is, als je bang bent voor wat jij omschrijft, dan kan je je Mac gewoon inleveren bij een Apple Service Provider. Dat er bij de MM dozenschuivers werken is jou persoonlijke mening, geen vaststaand feit. Er zijn ook genoeg horrorverhalen over APR’s.

Bijdrager
    Bechris

Ik weet niet of je in Amsterdam woont maar ik zal de icentre doen bij het centraal station daar maken ze je MacBook gratis met garantie veel gratis extra\’s voor je
    MacBook en als je dan nog die garantie van Apple der bij beentje heb je geloof ik ook weet ik niet zeker bij alle Apple stores in EU en Amerika garantie maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor!.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.