20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Tub2007

Waar nieuwe iMac (2019) kopen?

Hallo

ik wil een nieuwe 27‑inch iMac (2019) met Retina 5K‑display met 256 GB SSD opslag kopen.

1. bij Apple (€ 2219)

2. bij Upreatest = (€ 2099) verschil € 120

3. bij yourmacstore (€ 2032) verschil € 187

scheelt nog best wel wat…

heeft iemand ervaring met de webshops 2 en 3?

waar kan ik het beste kopen, bij Apple zelf of bij shop 2 of 3?

Alvast bedankt.

Moderator
    Night

Bijdrager
    TheBigZ

Let er wel op dat je geen appels met peren vergelijkt.

De SSD die Apple erin stopt is een zeer snelle PCIe-based NVMe SSD.

Die webshops die je noemt stoppen er ‘slechts’ een SATA SSD in.

https://beetstech.com/blog/apple-proprietary-ssd-ultimate-guide-to-specs-and-upgrades

What Makes Apple’s SSDs So Fast? NVMe SSDs

Bijdrager
    pas312

En Amac?

Hun hanteren dezelfde prijzen als Apple.

Echter, ik verwacht dat Amac eind mei een giftcard actie heeft. De laatste jaren was dat in ieder geval zo. Vorig jaar kreeg je € 100 bij een nieuwe iMac.

Grtz Pascal

Bijdrager
    RW076

Pricewatch op tweakers.net

Bijdrager
    Martijn van Tillo

<p class=”cite”>TheBigZ op 9 mei 2019 om 06:40</p>
    Let er wel op dat je geen appels met peren vergelijkt.

De SSD die Apple erin stopt is een zeer snelle PCIe-based NVMe SSD.

Die webshops die je noemt stoppen er ‘slechts’ een SATA SSD in.

Zowel Upgreatest als yourmacstore bieden in dit specifieke geval NVME SSD’s. Het aanbod is verder gelijk, echter yourmacstore is goedkoper.

Ik heb met beiden shops geen ervaring als klant:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Geen risico nemen, zeker niet met Amac of andere niet officiële Apple verkopers…

Wanneer de niet Officië verkopers er een SSD in stoppen, ben je direct de garantie van Apple voor eeuwig kwijt…

Gewoon bij Apple kopen, online, Amsterdam, Haarlem of Den Haag….

Bijdrager
    goulashkanone

Absoluut niet naar dit soort bedrijven gaan.
    Levert alleen maar ellende op als er eens een keer iets mankeert.

Google en huiver!

Bijdrager
    pas312

Waarom zou Amac een slechte keus zijn?

Bijdrager
    Shmoo

Google en huiver is een beetje overdreven, dit soort ‘ondernemers’ zullen vast geen oplichters zijn. Het probleem is alleen dat ze vooral met zichzelf in de knoei zitten. Ze doen verder niemand kwaad of zijn niet gevaarlijk maar heel serieus moet je ze niet nemen en je moet er al helemaal geen nieuwe Mac computers gaan kopen.

Gewoon bij Apple zelf kopen of bij een officieel verkooppunt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@pas312,

Check internet wat er allemaal voorbij is gekomen over dit bedrijf…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Was mijn post niet duidelijk genoeg?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 9 mei 2019 om 12:08</p>
    @pas312,

Check internet wat er allemaal voorbij is gekomen over dit bedrijf…

Kun je doen, maar dan moet je ook gelijk even checken wat er allemaal over internet zelf voorbij komt. Je kunt altijd wel een site vinden (meestal een “klaag forum”) over wat voor bedrijf dan ook maar zolang je de actuele relatie tussen klant en winkel niet kent zegt het niet zoveel. Het is bekend dat er ‘klanten’ zijn die ergens een review achterlaten zonder ooit in de winkel te zijn geweest. (Je vindt overigens ook sites waar de zelfde winkel de hemel in wordt geprezen). Vergelijk dit maar eens met dit. Hier kun je dus niets mee. (De eerste link gaat over slechts 38 reviews allemaal negatief, de tweede is meer dan 7000 en behoorlijk positief maar beiden staan als zoekresultaat bij de eerste 5 na zoeken op “amac ervaringen”.)

Ik kocht mijn iMac bij Amac en hoewel de kennis van de doorsnee verkoper voor verbetering vatbaar was en de levering daardoor 2 a 3 weken extra vertraging opliep (waar ik overigens een korting voor kreeg bovenop de reeds bestaande korting) moet je later waarschijnlijk niet bij hun zijn als er b.v. hardware problemen optreden. Maar als je daar vanuit gaat bij een Mac koop dan gelijk een Windows PC…

Bijdrager
    Tub2007

Dank jullie wel voor alle reacties
    Ik ga geen risico nemen en betaal dan wel wat meer
    Dan weet ik zeker dat het goed is wat ik koop
    Ik koop mijn nieuwe iMac wel gewoon bij Apple zelf😀

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@tub2007,

Wilde net nog op Hendrik ijzerbroot reageren, je hebt de juiste keus al gemaakt.

@Hendrikijzerbroot, al is misschien niet alles waar op het net over Amac, waarom zou je risico nemen?, waar rook is vuur….

Zelf heb je ervaring met Amac, klacht over de verkoper, kennis is er niet, als ze maar 10 Apple producten in een uur verkopen, mogen ze blijven en dat je daardoor dan weken moet wachten, vind je dat acceptabel?

Bij Apple neem je geen risico en betaal je niks meer, de andere iMac’s zijn zonder garantie wannneer je er een SSD erin wilt hebben, kan je theoretisch wel duizend euro kosten bij een mogelijke garantie claim, die andere leveranciers kunnen niet eens goede garantie geven Apple levert hun geen originele onderdelen, rommelen zelf wat, er valt nog wel eens wat van de vrachtwagen in China, ben jij voor eeuwig je garantie kwijt.

Amac laat repareren bij door Apple geauthorsieede reperateurs (wel behoud van je Apple garantie), wel weken je Mac kwijt kan zijn, ze doen in de winkeltjes niks zelf en hebben daar geen monteurs en/of onderdelen.

Bijdrager
    Hermanko

Kijk bijvoorbeeld hier eens :  https://www.macbizz.com/nl/

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 9 mei 2019 om 17:14</p>
    @tub2007,

Wilde net nog op Hendrik ijzerbroot reageren, je hebt de juiste keus al gemaakt.

@Hendrikijzerbroot, al is misschien niet alles waar op het net over Amac, waarom zou je risico nemen?, waar rook is vuur….

Zelf heb je ervaring met Amac, klacht over de verkoper, kennis is er niet, als ze maar 10 Apple producten in een uur verkopen, mogen ze blijven en dat je daardoor dan weken moet wachten, vind je dat acceptabel?

Bij Apple neem je geen risico en betaal je niks meer, de andere iMac’s zijn zonder garantie wannneer je er een SSD erin wilt hebben, kan je theoretisch wel duizend euro kosten bij een mogelijke garantie claim, die andere leveranciers kunnen niet eens goede garantie geven Apple levert hun geen originele onderdelen, rommelen zelf wat, er valt nog wel eens wat van de vrachtwagen in China, ben jij voor eeuwig je garantie kwijt.

Amac laat repareren bij door Apple geauthorsieede reperateurs (wel behoud van je Apple garantie), wel weken je Mac kwijt kan zijn, ze doen in de winkeltjes niks zelf en hebben daar geen monteurs en/of onderdelen.

Beste JoopJoopJoop,

Maakt het nog uit of ik hem in de Apple store online bestel of moet ik er voor naar een Apple store winkel?

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Shmoo

Online natuurlijk. Dan kun je ‘m in de EDU Store kopen bij Apple en krijg je een paar euro korting.

Er zit namelijk totaal geen controle op het systeem om te verifiëren of je daadwerkelijk wel student bent. 🙂

Paar euro is altijd leuk meegenomen.

Bijdrager
    TheBigZ

Martijn van Tillo op 9 mei 2019 om 08:25

Zowel Upgreatest als yourmacstore bieden in dit specifieke geval NVME SSD’s. Het aanbod is verder gelijk, echter yourmacstore is goedkoper.

Ik heb met beiden shops geen ervaring als klant. :)

Hoi Martijn, bedankt voor de info. Ik zie nu pas op jullie webpagina dat je beide opties aanbiedt (SATA en NVMe).

En leuk die smiley.:-)

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>Shmoo op 9 mei 2019 om 18:46</p>
    Online natuurlijk. Dan kun je ‘m in de EDU Store kopen bij Apple en krijg je een paar euro korting.

Er zit namelijk totaal geen controle op het systeem om te verifiëren of je daadwerkelijk wel student bent. 🙂

Paar euro is altijd leuk meegenomen.

@shmoo

Dank u wel voor de tip!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.