13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Benja

Waar mijn iMac kopen

Goeiedag,
    Ik ga een 27 inch retina 5k display Mac desktop kopen, maar wil ook aantal upgrades waaronder de processor die wil ik naar 4.0 GHz en de videokaart wil ik naar 4 gig
    Mijn vraag is kan dat overal of alleen als je het online doet bij de Apple store? Of kan het ook bij i centre of amac?
    Ik weet in iedergeval wat ik wil, en heeft iemand ervaring g mee om online een grote aanschaf te doen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

APRs als AMac hebben soms wel BTO (built to order) Macs op voorraad, maar de kans dat ze het model hebben dat jij precies wilt is vrij klein. Ze zullen dan opperen deze voor je te bestellen, maar dat duurt bijna gegarandeerd langer dan als je bij Apple zelf had besteld. Ik zou dus gewoon bij de Apple Online Store bestellen.

Ervaring met “grote” bestellingen bij Apple heb ik wel ervaring mee ja. De laatste order die ik daar heb ingegeven was bijna €4500 groot. Gaat allemaal prima.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat was er mis met je vorige draadje?
    http://www.onemorething.nl/community/topic/retina-5k-display/

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Helemaal niets, BigZ. Maar het onderwerp van dit topic is wel wat anders dan dat topic waar jij naar linkt. Dus een nieuw topic is wel geoorloofd vind ik.

Bijdrager
    Shmoo

Maakt niet veel uit waar je de aankoopt doet. Het enige verschil is dat je bij een Apple Reseller echt in de winkel moet zijn wanneer je een op maat gemaakte iMac wilt bestellen. De verkoper van de reseller zal dat samen met jou op de website van Apple de computer bestellen zoals jij hem graag wilt hebben, waarschijnlijk moet je ongeveer 200,- aanbetalen en de rest bij levering.

Wanneer je zelf bij Apple op de website je bestelling plaatst kun je nog kiezen om te switchen naar de onderwijs store zodat je nog een paar procent korting krijgt. Die korting krijg je bij een reseller nooit of je moet al aantoonbaar bewijs hebben dat je een bepaalde studie volgt.

Bijdrager
    makasa

Wanneer de prijs van belang is kan een BTW actie bij de Mediamarkt aantrekkelijk zijn. Echter worden Apple producten niet altijd meegenomen. Zo heb ik mijn MBP 15″ gekocht. Onderwijskorting krijg je ook bij Apple resellers is mijn ervaring. Zelfs bij de Mediamarkt. Ook zonder bewijs. Ze willen verkopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn vraag is kan dat overal of alleen als je het online doet bij de Apple store? Of kan het ook bij i centre of amac?…

Een winkel voegt niets toe in dit geval.

Die hebben build-to-order apparaten ook niet op voorraad staan.
    Dus in dit geval is online bestellen gewoon veel handiger.

Bijdrager
    Godfather

De vraag is inderdaad, zoek je meer dan alleen een punt waar je de aanschaf kan doen? Denk aan service, ondersteuning na de aanschaf of support in bredere zin bv. bij bedrijfsmatig gebruik. Afhankelijk van dergelijke zaken zou ik mijn keuze baseren op online of niet en zo niet, waar dan wel.

Bijdrager
    Hyrax

Qua levertijd maakt het niet heel veel uit. Zelf zou ik naar een APR gaan in verband met de garantie, en mocht er iets zijn heb je altijd een aanspreekpunt.

Bijdrager
    Niels

@Hyrax: en met de online  Store heb je geen aanspreekpunt? LOL

Bijdrager
    jebman

Kijk eens rond bij alle resellers die apple op zijn eigen site noemt. Op het bedrag dat je gaat besteden zijn er wel verschillen te vinden tussen de verschillende leveranciers van toch al gauw 100 of 200 euri. Kan je toch een avondje lekker van uit eten met zijn tweetjes.
    Garantie zou niet moeten uitmaken tussen de erkende leveranciers en is al helemaal geen issue wanneer je apple care bij koopt.

Bijdrager
    sjoerdrei

Ben nooit zoon voorstander van APR geweest (Icentre, Dixons) maar nu met die 3 jaar garantie ben ik overstag.

Misschien duurt het een paar dagen langer maar het kan je serieus geld besparen.

Bijdrager
    MacHanker.

Ik zou lekker naar de Amac, iCentre of Dixons gaan voor de 3 jaar garantie, duurt misschien een paar dagen langer maar als straks in het 3de jaar je logic board het begeeft dan heb je de juiste keuze gemaakt!;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.