9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Robert Reenders

waar MacBook Pro laten repareren?

Mijn anderhalf jaar oude 17″ MacBook Pro (2,16 Ghz Core Duo) heeft het begeven. Dat wil zeggen als laptop. Zolang de Magsafe adapter aangesloten zit kan ik er nog gewoon prima mee werken.

Echter wanneer hij op baterij werkt houdt ‘ie het nog geen 5 minuten vol waarna hij volledig abrupt in één klap compleet uitschakeld. De accu zelf lijkt niks mis mee en is ook volledig opgeladen (volgens iStat nano: cycles 93, health 84%)

Mijn conculsie: apparaat is kapot en moet gerepareerd worden.

Nu mijn vraag. Ik heb mijn MBP destijds besteld via de online store. Aangezien ik nu geen garantie meer heb, waar kan ik dan het beste naar toe gaan om dat ding te laten maken?

Is het verstandig om met Apple support zelf contact op te nemen of kan ik beter naar een reseller gaan in de buurt?

Elk advies is welkom.

Bijdrager
    fnk

Ik zou naar een reseller gaan met een eigen technische dienst.

Bijdrager
    Maced.2
    ”fnk”

Ik zou naar een reseller gaan met een eigen technische dienst.

inderdaad zou ik ook zeker voor kiezen…zekerheid voor alles:)

Bijdrager
    Nietzman

Erm, was er niet iets mis met die eerste generatie MBP accus waardoor ze spontaan uitvielen? Volgens mij moeten die zelfs nog onder een extended garantieprogramma vallen waardoor je ‘m kosteloos in zou kunnen ruilen.

Bijdrager
    midas

waar woon je, is ook wel makkelijk!?

Bijdrager
    Robert Reenders

Bedankt voor jullie reacties

Oh, ik kom uit Leiden. De enige Apple zaak in de buurt is http://www.vlasveld.nl maar ik weet niet of die een eigen technische dienst heeft

Volgens mij moet ik naar Den Haag of Amsterdam, maar dat is op zich geen probleem

Hoe kan ik trouwens weten of ik inderdaad zo´n foute accu heb…. of zullen ze dat bij de technische dienst ook wel vaststellen als dat het geval is?

Bijdrager
    KnotNuts

linkje (En ga er maar niet van uit dat ze dat wel zullen weten bij de MacBoer)

Bijdrager
    Lazy B

En ga er maar niet van uit dat ze dat wel zullen weten bij de MacBoer

Dat hoeve ze toch ook nie. Apple geeft de garantie, niet de macboer.

Bijdrager
    Robert Reenders

Ik lees de laatste tijd in dit forum wel meer over mensen met een defecte MBP accu.

Ik heb toch (N.B. op advies van de Macboer) gebeld met Apple support en hun mijn probleem voorgelegd.

Hoewel mijn 17″ MBP al een tijdje geen fabrieksgarantie meer heeft en zo ver ik weet ook niet officieel onder een extended warrenty programma valt (was volgens mij alleen voor de eerste lichting 15″ MacBook pro’s met kapotte accu’s) heb ik toch van Apple kosteloos een nieuwe baterij gekregen.

Vrijdag gebeld en maandag al in huis :D (defecte accu retour naar Apple).

Mag duidelijk zijn dat ik erg te spreken ben over deze service van Apple :mrgreen:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.