8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kuppieee

Waar MacBook kopen ?

Hallo ,

Ik woon in Gent en ga MacBook pro 15″ 2.3 GHz i7 kopen maar heb veel slechte dingen gelezen over switch Gent , daarom denk ik hem te kopen bij lab9 in Aalst ? Iemand ervaring mee ?
    Ik zou nadien ssd schijf steken van 250 gb!
    Welke raden jullie me aan ? Crucial m4 of Samsung 830 series ?
    Ik ben een beetje een leek in het verbouwen van computers … Maar na veel lezen op fora zou ik het zo aanpakken :
    Ssd extern aansluiten en er een kloon opzetten met superduper, daarna hhd uit en ssd in MacBook steken en dan gewoon opstarten …
    Maar wat moet je dan doen na het opstarten ? Of gaat alles gewoon vanzelf aangezien je schijf toch een kloon is ?

Als iemand me kan helpen met een van men vragen , zeker doen !!!
    Alvast dank

Bijdrager
    Yggdrasil

Waar heb je slechte zaken gelezen of gehoord?

Toegegeven, ik ben ook eens afgescheept met een nonsensargument. Maar over het algemeen heb ik er goeie ervaringen mee, zeker wat betreft herstellingen. Ik ga zelf altijd naar Switch Oostende maar aangezien ik dagelijks in Gent zit (ik studeer er) ga ik daar ook af en toe.

Met Lab9 (hun vorige naam GCA) heb ik dan weer minder goeie ervaringen. Mijn eerste iMac kwam daarvan. Uiteindelijk heb ik veel meer betaald dan er oorspronkelijk op de catalogus stond. Service achteraf was ook niet om over naar huis te schrijven.

Je vraagt wel een heleboel dingen die ook niks te maken hebben met je topictitel. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel wat zaken tegen over SSD’s in een MacBook Pro. Een MacBook ga je trouwens niet meer vinden, althans niet in nieuwstaat.

Bijdrager
    Kuppieee

Onder andere op dit forum heb ik veel boze reacties over switch Gent gelezen:) niet echt over switch in het algemeen maar echt enkel switch Gent !
    En je hebt gelijk er staan talloze filmpjes op het net en vele topics maar nergens vind ik echt antwoord op de vragen die ik hierboven stelde! Bovendien kom ik veel tegenstrijdige antwoorden tegen, ik wil gewoon zeker zijn van men stuk ! En inderdaad excuseer voor de vele niet echt samenhorende vragen !
    Maar ik zou er eindelijk eens een antwoord op willen, daarom groepeer ik ze hier;)

Toch bedankt voor snelle reactie:)

Bijdrager
    Joeri.v

Overweeg eens oms je superdrive te vervangen door de ssd, zo behoud je je harde schijf. Ikzelf heb het ook zo gedaan. Ik gebruik als ssd de ocz vertex 3, gaat echt snel. Nog geen spijt van gehad. De superdrive zit in een externe behuizing.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Welkom op dit Apple forum. Je hebt je vraag gesteld in het subforum One More Thing, maar dit dienst alleen voor topics betreffende deze site, podcast of app van OMT. Ik heb het topic voor je verplaatst.
    En vragen die niet direct iets met elkaar te maken hebben, kan je het beste in aparte topics plaatsen, zoals hierboven al is gesteld. Als iedereen zijn vragen zou combineren, hebben we nooit meer iets aan die topictiel zoals je kan begrijpen en wordt het forum onoverzichtelijk….. Dus over je tweede vraag graag ergens anders verder.[/mod]

Bijdrager
    Moriarty

Of je plaatst de extra SSD achter je optische drive met een OWC kitje:)

Op die manier is het echt een extra drive en hoef je niets te verwijderen!

Bijdrager
    Yggdrasil

Wat bedoel je dan Moriarty? Dat je zelfs de Optische drive er niet hoeft uit te halen? Dan ben ik wel eens benieuwd. Dat lijkt me iets wat ideaal is voor mij!

Bijdrager
    Kuppieee

Oké sorry ! Sluit dit topic maar:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.