30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    LittleJohnny

Waar Mac kopen?

Even een vraagje voordat ik m’n MacBook aanschaf,

Waar raden jullie aan hem te kopen? Online applestore, mail-a-mac, andere online verkoper? Of gewoon naar de applereseller gaan?

Iemand ervaring met Prowarehouse? Ziet er erg goed uit .

Hoe snel zijn ze?

Bijdrager
    Juch

zeker als het je eerste mac ben ik voorstander van de plaatselijke reseller. Het scheelt wellicht 20 euro, maar dat is die 20 euro wel waard. Je hebt een aanspreekpunt, bij garantie kun je er langs ipv dat je het moet opsturen naar Apple en ze kunnen je op weg helpen.altijd fijn.

Bijdrager
    LittleJohnny

Bedankt voor je reactie:) Iemand anders nog een mening?

Bijdrager
    505

Plaatselijke resellers sturen toch je computer op naar Apple als die kapot is.

Voordeel: Je kunt naar de reseller gaan en hem daar afgeven voor verzending.

En je hoeft het ook niet te doen om je reseller te helpen met overleven, ze verdienen namelijk zelf geen zak aan de verkoop van Apple’s. :wink:

Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, want die is namelijk overal (bijna) gelijk.

Wat je wil kan proberen is onderwijskorting te fixen. Bijvoorbeeld door iemand anders je Mac te laten kopen die studeert of werkt in het onderwijs. :D Dat scheelt dan weer wel in de prijs.

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    LittleJohnny

Ok!, Dan nog steeds de vraag: heeft iemand ervaring met Prowarehouse?

Inactief
    Anoniem

Ik had al in het andere topic mijn bericht geplaatst. Ik zie dat hier al wat meer reacties staan.

Nogmaals mijn ervaringen: ik heb erg goede ervaringen met de online store van Apple. Mijn iMac besteld op zaterdagavond, op vrijdagmiddag had ik ‘m op m’n bureau staan! Er zat zelfs nog wat maatwerk bij (ram en videokaart).

Ik bestel altijd met de creditcard van m’n vader, zodat Apple alles snel verstuurd. Wanneer je voor een bankoverschrijving kiest zal het een paar dagen langer duren voordat je Mac bezorgd wordt.

Inactief
    Anoniem

Maar hoelang is de levertijd op aan beetje geupgrade iMac bij een reseller???

Bijdrager
    puntKoen
    ”505″

Plaatselijke resellers sturen toch je computer op naar Apple als die kapot is.

Voordeel: Je kunt naar de reseller gaan en hem daar afgeven voor verzending.

En je hoeft het ook niet te doen om je reseller te helpen met overleven, ze verdienen namelijk zelf geen zak aan de verkoop van Apple’s. :wink:

Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, want die is namelijk overal (bijna) gelijk.

Wat je wil kan proberen is onderwijskorting te fixen. Bijvoorbeeld door iemand anders je Mac te laten kopen die studeert of werkt in het onderwijs. :D Dat scheelt dan weer wel in de prijs.

Tja, en dat is dus niet waar. De meeste, zo niet alle Apple Premium Resellers hebben een eigen technische dienst en sturen nooit iets op naar Apple (dat kan ook niet, want Apple heeft geen eigen reparatiebedrijf in Nederland). Onderwijskorting is uiteraard ook bij de Apple Premium Resellers te krijgen.

Bijdrager
    Proof of Youth
    ”MacApp”

Maar hoelang is de levertijd op aan beetje geupgrade iMac bij een reseller???

Mijn 24″ duurde 2 weken. Alles uitgebreid ongeveer.

Bijdrager
    LittleJohnny

2 weken? Wow, apple store zegt 3 dagen max:|

Moderator
    unSOUND

De levertijd hangt helemaal af van wat je besteld… de gewone uitvoeringen hebben ze vaak wel liggen, en die heb je dus zo binnen. Wil je echter een speciale versie met een andere kaart, andere HD of meer Ram, dan gaat de Mac vaak eerst naar een ander land, daar wordt de upgrade uitgevoerd, en dan komt hij pas jouw kant op… en dat duurt dus langer…

Bijdrager
    .Arne
    ”unSOUND”

De levertijd hangt helemaal af van wat je besteld… de gewone uitvoeringen hebben ze vaak wel liggen, en die heb je dus zo binnen. Wil je echter een speciale versie met een andere kaart, andere HD of meer Ram, dan gaat de Mac vaak eerst naar een ander land, daar wordt de upgrade uitgevoerd, en dan komt hij pas jouw kant op… en dat duurt dus langer…

Hebben ze bij zo’n reseller dan ook zowel de glimmende als matte schermen beschikbaar?

Moderator
    unSOUND

Dat ligt er maar net aan wat die reseller heeft ingekocht…

Bijdrager
    LittleJohnny

Heeft er echt niemand ervaring met prowarehouse?

Bijdrager
    puntKoen
    ”LittleJohnny”

2 weken? Wow, apple store zegt 3 dagen max:|

Ja, na drie dagen is de computer verzendklaar. Bij BTO’s is dat dan: verzendklaar van uit Shenzhen. Daarna moet de computer nog deze kant op, duurt tussen de paar dagen en twee weken. Levertijden bij APR’s zijn dezelfde, BTO’s worden meestal via de Apple Reseller Store gekocht.

Moderator
    unSOUND
    ”LittleJohnny”

Heeft er echt niemand ervaring met prowarehouse?

Als je prowarehouse in de zoekfunctie gooit…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=99560

Zou je zeggen dat Job123 misschien ervaring met ze heeft…. PM sturen ?

Bijdrager
    505

Die fantastische discussie over de PowerBook G5 bedoel je? :roll:

Bijdrager
    jmeersma

Prowarehouse is top, de goedkoopste, goede service en in Amsterdam!!!

Bijdrager
    ipil

Over de verzending via de Apple store ben ik minder enthousiast. Het verschepen vanuit China van mijn powerbook vond ik nog acceptabel maar de afstand Amsterdam naar Dronten indelfde tijd vond ik minder leuk. M’n I Mac maar bij RAF in Kampen gekocht! Erg tevreden.

Bijdrager
    Eyemac

Ook zeer goede ervaringen met Prowarehouse. Geen macbook PRO gekocht ivm diverse issues. Maar wel mogelijk om gekochte waren uit te proberen en te kijken of er geen issues met je nieuwe Hardware is. Zag dat de Software er ook beduidend goedkoper is (Final Cut Express).

Leuke gasten, die ‘out of the box’ denken om Apple te verkopen. Enige issue is dat ze in hartje A’dam zitten (even snel voorrijden is er helaas niet bij).

Bijdrager
    Gastonw

Kan een Mac-store ofhoedatookheet voor jouw een Mac bestellen met precies de specs die jij wilt, dus als ze geen 4 gig geheugen in hun (standaard) assortiment hebben, bestellen ze die dan ook voor jouw zonder problems?

Bijdrager
    tommy666

Normaal moet een reseller dat voor jou wel kunnen doen ja,maar dit gaat dan via dezelfde weg als wanneer jij zelf thuis zou bestellen(de Apple online store dus)

Bijdrager
    Rub3n

Ik vroeg mij af:

Is de dichtsbijzijnde Apple Shop bij enschede nu echt Deventer? Ik vind ut echt raar dat er niet 1 in Enschede, Hengelo, Almelo zit….

Bijdrager
    Matterhorn
    ”Rub3n”

Ik vroeg mij af:

Is de dichtsbijzijnde Apple Shop bij enschede nu echt Deventer? Ik vind ut echt raar dat er niet 1 in Enschede, Hengelo, Almelo zit….

Nee, in Duitsland zitten er ook wat Gronau, Ibbenburen, Lingen en een paar in Munster.

Bijdrager
    mtb

mexpert zat eerst in Enschede en Hengelo maar die is failliet gegaan :( .
    Het nadeel van de Duitse winkels is dat je er geen qwerty toetsenbord er bij krijgt, ik heb de mijne bij macinside besteld
    dinsdag gebeld en donderdag kon ik haar al op halen. goede service daar

Bijdrager
    Matterhorn
    ”mtb”

mexpert zat eerst in Enschede en Hengelo maar die is failliet gegaan :( .
    Het nadeel van de Duitse winkels is dat je er geen qwerty toetsenbord er bij krijgt, ik heb de mijne bij macinside besteld
    dinsdag gebeld en donderdag kon ik haar al op halen. goede service daar

Je kan toch vragen om een engels toetsenbord ?

Bijdrager
    Afroman

@Gastonvdweijer

Moet gewoon kunnen, had ik vrijdag ook nog om gevraagd en ze doen het gewoon.(iFactors in Den Haag tenminste)

Inactief
    Anoniem

Ik zou je Mac gewoon online kopen.:D Heb ik erg spijt van dat ik hem in de winkel gekocht heb:oops:

Bijdrager
    Afroman

Hoezo?
    Voordelen in de normale Apple centre

-je kunt antwoorden krijgen op al je vragen direct.
    -je kunt het product ervaren
    -het is iets goedkoper dan de Apple Store.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.