18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    willem4ever

Waar LaCie 5big Netwerk te koop?

Ik ben op zoek naar een Lacie 5big Netwerk, iemand enig idee waar dat ding op voorraad is ??

Bijdrager
    Yaris

Verkrijgbaar via http://www.lacie.com/nl/shop/index.htm

Lijkt wel een wasmachine.

Bijdrager
    willem4ever
    ”Yaris”

Verkrijgbaar via http://www.lacie.com/nl/shop/index.htm

Dat had ik gezien, maar ik wilde er morgen naar toe rijden en meteen meenemen ….

Bijdrager
    1984

Even naar de Apple site gaan, daar verkooppunten zoeken en je woonplaats in vullen, en even kijken waar ze verkrijgbaar zijn…. of kijk bij LaCie verkooppunten

Bijdrager
    Nelis00

Ik weet dat het helemaal je vraag niet is, maar mag ik je een tip geven… Doe het niet en koop gewoon een merk met wat meer ervaring op het gebied van netwerk RAID schijven zoals Synology of Q-NAP, waar je wat mee vrijheid krijgt qua software en mogelijkheden met diverse firmware upgrades enz,

LaCie kan al een tijd lang leuke externe FW hd’s maken.
    Maar van NAS RAID schijven moeten ze voorlopig maar even mee stoppen…

Misschien dat ik je met 2 topics bij de buren je ervan kan overtuigen… U zijt gewaarschuwd!
    http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=4906&start=20
    http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=5290

Bijdrager
    willem4ever

Goede tip, heb je ervaring met Thecus ? die lijken ook knappe producten te maken …

Bijdrager
    Pieterr

Als je dan toch gaan rondkijken naar andere merken, kijk dan ook eens bij Synology. Een andere populaire in het “wasmachine segment” is Drobo (hoewel dit geen netwerk schijf is).

Ik heb zelf overigens de Synology Disk Station DS207+ en ben daar erg tevreden over.

[size=9:f4c8cd1964]On topic: waar te koop[/size:f4c8cd1964]

Bijdrager
    Nelis00
    ”willem4ever”

Goede tip, heb je ervaring met Thecus ? die lijken ook knappe producten te maken …

Nee ikzelf nog geen ervaring mee. Ik kocht dus zelf zo’n 9 maanden geleden voor mezelf zakelijk gezien die 2BIG omdat ik gewoon al jaaaren goede ervaring heb met diverse LaCie producten, 5 firewire schijven, DVD branders monitoren enz. Maar heb ter vervanging van alle 2 BIG ellende gewoon maar een oude G4 tot server gebombardeerd met OSX server. Dit omdat ik al wel ervaring had met een G3 als server maar ik liep tegen de 128 GB limiet aan. Via gigabit aangesloten en alles werkt weer als vanouds maar nu nog veel sneller. Nooit geen LaCie NAS meer in ieder geval.

Voor mezelf prive volgende week een Synology DS 207+ aanschaffen voor mijn films en muziek thuis voor in de meterkast.

Via de volgende link zie je waar de Synlogy producten allemaal in getest zijn, soms met links naar de reviews toe.
    Zijn allemaal erg positief en hebben mij in ieder geval overtuigd.

http://www.synology.com/enu/reviews/index.php

Bijdrager
    willem4ever

Ik ga eens verder kijken naar de Synlogy producten:-)

Bijdrager
    Barabas2005

Ik kan Synology ook aanraden. Ik heb zelf de CS407 en ben er zeer tevreden mee; zeker na hun meest recente firmware update is de drive enorm aantrekkelijk geworden voor Mac gebruikers. En je kunt er een beetje mee hacken (je kunt er bijvoorbeeld SABnzbd opgzetten). Met zijn eigen download manager kun je het al torrents laten downloaden.

Bijdrager
    willem4ever
    ”Barabas2005″

Ik kan Synology ook aanraden. Ik heb zelf de CS407 en ben er zeer tevreden mee; zeker na hun meest recente firmware update is de drive enorm aantrekkelijk geworden voor Mac gebruikers. En je kunt er een beetje mee hacken (je kunt er bijvoorbeeld SABnzbd opgzetten). Met zijn eigen download manager kun je het al torrents laten downloaden.

Welk filesharing protocol gebruik je ? de CS407 lijkt een interesant model (en is op voorraad) alleen die onzin zoals camera’s kunnen aansluiten wat is daar nu de toegevoegde waarde van.

Bijdrager
    Pieterr
    ”willem4ever”

Welk filesharing protocol gebruik je ?

Voor meer info, zie Download Redirector.

Synology Download Redirector is a free application designed for you to manage BT, eMule, FTP, and HTTP download tasks on your Windows or Mac computer.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik gebruik AFP. Ik gebruik inderdaad maar een klein gedeelte van wat er allemaal mogelijk is met de CS407:

* Timemachine back-ups van al mijn Macjes
    * Back-ups van mijn documenten, foto’s, muziek en films (hiervoor gebruik ik momenteel ChronoSync)
    * Download station voor nieuwsgroepen d.m.v. SABnzbd

All die andere extra’s hoef je niet te gebruiken en kun je gemakkelijk in- en uitschakelen in de settings. De Disk Station Manager 2.0 is een enorme verbetering voor de Synology schijven. Synology werkt erg hard aan verbeteringen van deze software en luistert enorm goed naar zijn gebruikers.

Toen ik de drive kocht had ik er bijna spijt van, want om het aan te spreken vanaf mijn Mac moest ik elke keer een “connect to server” commando gebruiken. Nu staat de drive gewoon zichtbaar tussen de shared devices in Finder. Ook de DSM is gemakkelijk te openen omdat het in de Bonjour sectie van Safari verschijnt (dus geen gedoe met ip adressen onthouden).

Snuffel ook eens in de Synology forum. Daar krijg je ook een goed beeld van wat je allemaal kunt met de drive en hoe ze de software verbeteren.

Bijdrager
    willem4ever
    ”Barabas2005″

* Timemachine back-ups van al mijn Macjes

Moet je nog een truuk uit halen om dat te laten werken ? (Het wordt steeds interesanter:-) )

Bijdrager
    Pieterr
    ”willem4ever”

Moet je nog een truuk uit halen om dat te laten werken ? (Het wordt steeds interesanter:-) )

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1846155#1846155

Is met een paar simpele stappen te doen.:-)

Bijdrager
    Barabas2005

Inderdaad, zoals Pieterr al laat zien: het is redelijk eenvoudig om het op te zetten, en het werkt bij mij perfect.

Ik had 3 “oude” 500GB schijven en heb daar een 4e bij gekocht voor een Raid5 setup in de Synology. Al mijn Macjes hebben daarop nu een 250GB sparseimage (3 stuks) voor de Timemachine back-up. Ruimte zat voor al mijn andere files. En als er een drive kapot gaat, kun je ze uitwisselen voor eventueel grotere nieuwe drives. Raid5 zorgt er dan voor dat de nieuwe drive zonder verlies van je gegevens weer opgebouwd wordt.

Als SABnzbd bezig is een download te unparren en uit te pakken, gaan die Timemachine back-ups wel iets langzamer. Maar de drive zakt niet door zijn knietjes en ik heb nog nooit corrupte files gehad. Als je een iets sneller drive wilt kun je voor de Synology DS408 kiezen.

Bijdrager
    willem4ever

Het blijft een lastige keuze, ook de QNAP TS 509 PRO lijkt een goed apparaat. Toevallig nog iemand op het forum die ervaring met dir product heeft?

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb met ongeveer dezelfde vraag gezeten http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=123431 (alleen dan de kleinere broertjes).;-)

Ik denk dat je je aan apparaten van beide merken niet zo snel een buil zult vallen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.